{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

blå- eller rød blok? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen, nu sidder jeg og keder mig lidt, men hvem ville i stemme på hvis i skulle have valgt idag, hvilket parti og hvorfor?

personligt ville jeg stemme blå blok og liberal alliance, da de går ind for meget frihed lavere skat og de har mange gode argumenter...
men på den anden side ville jeg ikke stemme på nogen som støttede df -.- så det er et lidt svært valg...

jeg håber at der er nogen der vil svare og aflive min kedsomhed;p

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blå- eller rød blok?
  • #1   16. sep 2011 Rød blok - Enhedslisten.. smiley

• #2   16. sep 2011 hvorfor?;)

• #3   16. sep 2011 jeg har lige fået 12 for et projekt om enhedslisten, jeg kunne skrive en stil om hvorfor smiley

• #4   16. sep 2011 Men et eller andet sted i den røde ende smiley

• #5   16. sep 2011 jeg ville stemme rød har altid stemt på SF men kunne ikke stemme i går da jeg jeg er på island, men kunne se at det behøves ikke for Rød blok vand jo så det var dejligt smiley

• #6   16. sep 2011 Enhedslisten. Er ved at lave en opgave om dem, de lyder bare så gode smiley

• #7   17. sep 2011 Jeg stemte blå blok.

Med de ting rød blok vil føre ud i livet, får Danmark igen en kæmpe gæld + arbejdsløsheden vil vokse til nye højder ...

• #8   17. sep 2011 well, rød blok vil føre til kæmpe gæld..
    blå blok vil føre os længere ned i afgrunden end vi er smiley

jeg siger ikke hvad jeg ville stemme, da den stemme jeg lå i torsdags, er fortroligt, ligesom jeg synes det skal fortsat være for mit vedkommende.

• #9   17. sep 2011 Jeg syntes vi skal give den nye statsmenister en chance man kan altid komme med en masse fordomme nu men lad nu det hele falde sammen inden man begynder at kritisere andre hun har jo kun haft stillingen i 1 dag smiley

• #10   17. sep 2011 De har ikke bestilt andet end at rakke hinanden ned de sidste 3 uger, så mon ikke min kommentar er vand i forhold dertil smiley

• #11   17. sep 2011 jeg har ikke følt med i det fandt kun ud at der var valg i mandags via facebook men der er så mange indlæg om rød og blå blok hvor folk rakker det ene parti ned efter det andet smiley

• #12   17. sep 2011 Blå blok.
    Tror Danmark kommer rimelig meget på skideren med Helle som statsminister. Gir' en masse penge til dem uden arbejde, de forbliver arbejdsløse, bruger en masse penge der ikke er der. som sipo siger, kæmpe gæld!

• #13   17. sep 2011 smiley Tja der er nu ikke noget politik der kan skille vandende:-)) og give mere uvenskab:-)

Så jeg vil slet ikke gå dybere ind i det :-)... Men vil bare sige at man skal huske at den nye regering her OVERTAGER er gæld på 386 milliarder !! og som formodes at stige til over 500 mill !! i år 2012.. gæld som er lavet allerede inden den er tiltrådt!

Så uanset FARVE så er det IKKE en nem opgave .. Nogle mener man kan spare sig ud af det ? og andre mener der skal gang i hjulene for at komme ud af det?... Nu må tiden vise om folk har valgt rigtigt:-))

• #14   17. sep 2011 Enig med Annibull !! smiley

• #15   17. sep 2011
    smiley Jeg klandrer heller ingen specifikt for den gæld?? :-)) Jeg skriver bare at den ER der :-)) uanset hvem der havde skulle sidde i regeringen fra nu af :-)) så at folk som skriver stolpe op og stolpe ned om at NU stiger gælden?:-) de skal lige huske på at gælden "allerede" ER der:-)

Du har helt ret i at der skal både gives og spares:-) Det er også min overbevisning... så må de jo se om de kan finde ud af det:-))

• #16   17. sep 2011 Rød, wuhuu. Stemte radikalt. Fordi jeg synes de har en fornuftig økonomisk politik, men ikke har glemt at Danmark = velfærd for alle. Og så er deres miljøpolitik fornuftig.

• #17   17. sep 2011 Godt nok er jeg et år for ung til at kunne stemme, men jeg ville uden tvivl stemme blå blok, hvis jeg kunne!

• #18   17. sep 2011 Sigyn V :

Du har helt ret, denne valgkamp har KUN drejet sig om at svine hinanden til UANSET hvilket parti det har været:-))

Men det er jo i bund og grund jo nok også lige præcis fordi situationen ER slem lige pt og ikke nem at komme igennem med skindet på næsen :-))

Jeg håber på at lige præcis nu denne sammensætning, det nu så ER blevet? at de kan samarbejde og indgå nogle aftaler der er spiselige for de fleste mennesker... at de besparelser som nu engang ER nødvendige for at komme videre, bliver lidt mere ligeligt fordelt??..Så det ikke er børnene og de gamle samt de psykisk-syge som skal betale hele gildet:-))

Signe B : Ja det er endt med en spændende sammensætning:-)) men når man har sovet og tænkt lidt over det??. Så er det faktisk ikke den værste alligevel ? HVIS de vil sammenarbejde? :-))

• #19   17. sep 2011 Rød blok.

Man skal da netop være bekymret for sin økonomi hvis man stemmer blå blok især hvis man er offentligt ansat! Arbejdspladserne bliver ved med at blide ryddet, og der hersker ingen tvivl om, at rød blok vil gøre en større indsats for at bevare de offentlige arbejdspladser end blå blok vil.

Jeg går totalt ind for brede forlig, så alle får en bid af kagen, og alle får indflydelse - og så med en rød blok i regering. Synes næsten ikke valget kunne være gået bedre (Jo, hvis DF havde fået færre mandater)

• #20   17. sep 2011 Hvis jeg kunne stemme, var min stemme gået til SF. Deter dem jeg er mest enige med overordnet set. Oven i det, er jeg super glad for vi har fået en rød regering som har sådan et bredt synspunkt, lige fra de radikale til enhedslisten, så jeg tror, at hvis de strammer sig an med samarbejdet, så bliver det her RIGTIG RIGTIG godt smiley

• #21   17. sep 2011 jeg stemmer rød og har altid gjort det, dog har det været lidt forskelligt hvem af de røde der har fået mit kryds.

vi kan ikke blive ved at få sakttelettelser og stadig bevarer velfærd samfundet.

blå bloks politik har rmt mig personligt, så de får ikke min stemme.

hvis vi skal gå ned, så lad os gå ned sammen

• #22   17. sep 2011 Både og. Jeg tjener godt og for mig ville det klart være bedst at være blå, hvis jeg kun tænkte på min egen pengepung.

• #23   17. sep 2011
    Er 18år, fik stemmeret for 1½ måned siden og stemte rødt.
    Stemte socialdemokraterne - ville have stemt radikalt, men stemte S da jeg bare gerne villle have en rød regering.
    Brevstemte endda smiley

Gjorde jeg fordi der er mere fokus på uddannelse, de vil ikke fjerne SU'en, ikke fjerne efterlønnen og generelt har mere fokus på velfærd.
    Har set alt for mange tabt pga. nedskæringer.
    Kommuner der nægter at uddele flextid og førtidspension - pga. de ingen penge har.
    Sygehuset der bliver lukket så udkants Danmark skal meget langt fordi akutfuktionerne forsvinder, igen pga. nedskæringer.

• #24   18. sep 2011 Jeg ville uden tvivl stemme Enhedslisten, hvis jeg havde stemmeret. Er helt vild med deres holdning til miljø og klima, og deres udlændingepolitik er det jeg holder allermest af hos dem. Og så er det der længste man kan komme væk fra DF!
    Synes også at Enhedslisten (især Johanne Schmidt-Nielsen) er god til at forklare tingene som de er, uden at lyde total fornem så man ikke fatter en skid.
    Enhedslisten: ,,Vi siger hvad vi mener, og gør hvad vi siger"

Nogle seje drenge fra Vollsmose, som holder med Enhedslisten har givet svar på DF's valgvideo: http://www.youtube.com/watch?v=9uZXSkiq1Ko&feature=related

(DF's valgvideo er denne - den skal ses først! - http://www.youtube.com/watch?v=H4KWqAfla4E&feature=related)

• #25   21. sep 2011 Er der nogen af jer, der har stemt på enhedslisten, som kan forklare mig deres poliik i dybden?
    Jeg må indrømme, at jeg synes de er fuldstændig fra forstanden med foreslag som at lego skal beslaglægges og gøres til en offentlig virksomhed mv.. Og at hele dk skal gøres økologisk, hvilket da er en sød tanke, jeg køber selv udelukkende økovarer, men vores eksport ville gå af fløjten til hvis alt var økologisk og dk har altså brug for penge til at køre rundt..

Kommentér på:
blå- eller rød blok?

Annonce