{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Av! Av! Av! - Dumme rytterfejl! {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg til springtræning på min dejlige hest Triton.

Vi kommer ud af hjørnet og han bliver en smule forskrækket over et spring der stor pakket samme i hjørnet, vi rider mod en kombination på omkring 100-110cm (CA) han skyder skulderen og jeg taber bøjlen, i stedet for at tænke over jeg kunne dreje ham og tage en volte, tager jeg i ham fordi afstanden ikke passer, og regner med han stopper. I sin forvirring over mine signaler ender det med han laver et kæmpe stort elevater hop, så jeg syger ud af sadlen blandt andet pga. min tabte bøjle og lander direkte på ryggen.

Jeg fik alt luft trykket ud af lungerne, og sad i 2-5min og ikke kunne trække vejret, havde rigtig ondt i ryggen og hovedet, men ikke så alvorligt så jeg troede noget var brækket. Jeg steg op igen, desværre haltede Triton så og vi måtte skridte af.

Han Haltede heldigvis ikke mere end vi stadig kan nå vores stævne i weekenden.

Men her sidder jeg så i skolen, fuldstændig færdig, for min ryg og nakke gør vanvittig ondt. Og er så sur og ked af min latterlige rytterfejl, som nu har gjort min vidunderhest/bedste ven/ soul mate halt smiley

Jeg har redet i 19år, haft min hest i 8år, og sidst jeg "røg" af ham var på en våd bund i et ridehus hvor vi væltede, så det var mere et styrt end et fald.

Har en smule ondt af mig selv..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Av! Av! Av! - Dumme rytterfejl!
  • #1   8. sep 2011 Kan godt forstå det er surt - men man lærer jo af sine fejl. smiley
    Og vi er jo kun mennesker, vi kan også fejle og gøre dumme ting - og også ting der skader/sårer dem vi holder af, også dyr.

• #2   8. sep 2011 man kan altid bebrejde sig selv, men man kan under alle omstændigheder ikke ændre på hvad der er sket... men det er da surt og træls

• #3   8. sep 2011 Hvor er det flot, at du erkender, at det var din fejl, som resulterede i afsidningen - det er der desværre alt for mange ryttere som ikke gør..
    Men sådan kan det gå - ALLE ryttere laver fejl en gang imellem - nogle gange slipper man godt fra det, opdager det måske ikke en gang, andre gange har det konsekvenser..
    Du skal ikke have dårlig samvittighed - du har erkendt din fejl, og det er nok. Det hjælper intet med den dårlige samvittighed.. Det hjælper heller intet at blive ved med at være sur på dig selv og ked af det..
    Det er smadder ærgeligt, men du må vende snuden fremad.. smiley
    Hvis du fortsætter med at have ondt, så tag til lægen - det kan jo være du har skadet et eller andet, og at du evt. skal til fys for at få det fikset..
    Det samme gælder hesten, bliver den ved med at halte, så kontakt dyrlægen, men tror dog ikke på, at det er noget alvorligt, når det er sket sådan.. smiley
    God bedring og op med humøret til jer begge herfra! smiley

• #5   8. sep 2011 Tak alle sammen, jeg var oppe på hesten med det samme da jeg havde fået vejret, det var meningen jeg skulle springe videre men så fandt vi ud af han haltede, heldigvis halter han kun meget meget lidt, så vi tænker han har lavet en forkert bevægelse med benet for at undgå at remme mig.

Jeg var derefter oppe lige og springe et par spring på min anden hest får ikke at blive bange for det.

Har lige været en tur på skadestuen, ingen brækkede knogler, dog nogen ret smadret muskler som skal have ro.

Men hvis min hest ikke halter, skal vi stadig til stævne søndag smiley Så må jeg dope mig med noget smertestillende. smiley

• #6   8. sep 2011 Desuden mener jeg at stort set alle fejl/skader osv er 99% rytterfej, jeg tør godt stå ved når jeg ikke rider min hest optimalt, det skal ligesiges vi ikke have været til træning i 2uger pga sygdom fra min side og vaccine af hesten, Så jeg havde for lidt kræfter og løb hurtigt tør fra energi, Men det var 100% min fejl det skete. Min hest er bare så P*sse ærlig at den hopper alligevel, nogen gange lidt for ærlig<3

Men som i siger, har jeg nu lært af min fejl smiley

Kommentér på:
Av! Av! Av! - Dumme rytterfejl!

Annonce