opstaldning {{forumTopicSubject}}
hej HGer
Jeg ved ikke lige hvor jeg ska putte det her henne a, så nu prøver jeg her
Min kæreste og jeg står og overvejer a købe en stor gård med plads til opstaldning, og vi har i den forbindelse snakket pris, muligheder osv...
Nu vil jeg gerne hører jer hestepiger, om hvad i synes om vores forslag
Boks: 750
Boks + halm: 1000
Boks + halm + 4 kg hø om dagen: 1250
Boks + halm + 7 kg hø om dagen: 1500
Boks + halm + 10 kg hø om dagen: 1750
Alle priser er ink fodring 3 gange om dagen, dog skal man selv komme med fodret og udlukning
Fuldpas + 500
- ink foder, ud mugening, indlukning 7 dage om ugen
Delpas + 250
- ink foder, udmugning, indlukning 3 dage om ugen
Sommergræs ink vitaminer: 500
det ska siges der er ridehal på stedet, en græsmark som pt bliver brugt som ridebanen, men der vil i løbet af foråret blive anlagt udendørs ridebane, der er mulighed for både at have sin hest der om sommeren og om vinteren.
Alle bokse lever op til de nye regler om hesthold
Der kører bus, dog ska man gå 500 m. stedet ligger så man kan ride ture i skoven
Der er mulighed for proff undervisning mindre end 1½ km væk (hos stald luther)
Hvad siger i til de priser? er de fair? kom gerne med jeres kommentar, og hvad i kigger efter når i søger opstaldning
på forhånd tak
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
men hvordan passer priserne på foder i forhold til hvad foder koster og hvor mange kg hesten får og hvilket foder det er....
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.061
Carina>> jeg regner med at hestene vil få havre, en eller anden form for musli blanding og nogle vitaminer med i fuldpas, hvilket jo er helt frivillig om man ønsker det med
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
normalt ligger hø priser på 1 kr. pr kg, så med mindre de for over 16 kg pr dag så er dine høpriser dyre. ligesom din halm priser med mindre du regner med at de bruger 3 baller hver dag.
vi tager 700 kr om md lige meget om det en lille eller stor, i vinter halvåret er der et tillæg til hø og halm.
små pony er prisen + 100 kr , stor pony/lille hest +200 stor hest + 300kr, folk skal selv kommer med foder, hjælpe med at lukke ind og ud, samt foder, vi har opvarmet sadelrum, mange gode folde, oplyst ridebane, med spring osv. nær stor skov og ridehuse, vaskemaskine til vask af dækken m.m., ind og udedørs strigleplads, gode bokse, dejligt løsdrift hus, vi er et registret opstaldningsted hvor vi betaler moms og skat, det skal du også ellers kommmer det til koste dyrt, hvis du bliver opdaget, man kan undgå moms hvis det er en meget lille indtjening man har, men skat skal man betale af det man får ind i leje, det kan man ikke løbe fra og det kan godt betales sig at have en revisor til at lave ens regnskab hvis man ikke er inde i alle de love og regle, samt have kontakt til en landburgsforening bare nogle gode råd.
det er en dejlig livstil at have hestepension, men man skal kun gøre det for ens egen blå øjneskyld ( eller hvad farve de end måtte have)
Held og lykke
dec 2006
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
det kan godt betales sig at købe stort ind, har du prøve at tage kontakt til landbrugsforeingen at du den vej kommer i kontakt med landmanden, ved der er mange som gerne vil af med deres halm og vi give ca 60 kr pr big halm at få lavet og der 400 kg i og de bliver solgt til omkring en lille 100 kr omkring os og wrap de stor til omring 250 -300 kr, men hvis det er priserne hos jer er det da det du skal tage :o)
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
dec 2006
dec 2006
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg ville personligt ikke betale så meget, når faciliteterne er så dårlige.
Til sammenligning skal jeg give 1270 for boks, 8 kg hø dagligt, fodring 2 gange dagligt, udluk, strøning m.halm (dog muges der selv). Jeg indkøber selv foder, men skulle jeg have haft deres, ville det koste mig 250 ekstra.
Jeg får disse faciliteter: to ridehaller, udendørs baner, springbane og gode turmuligheder.
dec 2006
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg har tidligere givet 600 for fuldpas ved Viborg - der var ridebane og enormt gode turmuligheder.
Ved Århus har jeg givet 800 for løsdrift, med delvis selvpas (fodring 2 gange ugentligt) + 200 for hø + foder. Der var springbane, god ridehal, udendørs baner og roundpen, og fine turmuligheder.
Har også givet 1000 for løsdrift inkl. alt - gode turmuligheder og ggode udendørsbaner ved Århus.
opstaldning