{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

sys det sjovt - klassisk ridning {{forumTopicSubject}}

ja sad også nogle billeder af klassisk dressur ridning eller hvad man kaldet det? - også tænkte jeg på, at de har så stærke bid med lange stænger? og der var da godt fat i tøjlen.. ??

Så mit spørgsmål til jer, hvordan kan det værre de har behov for at have sådan et bid?
Er det fordi det ser flot ud med sådan et?

OBS OBS dette er på ingen måde til for at diskriminere nogen, jeg UNDRER mig blot, da jeg ikke ved meget om den slags ridning?
& self er det helt OK hvis i ikke deler samme holdning som mig :O)

Fortsat god aften smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sys det sjovt - klassisk ridning
  • #2   5. sep 2011 hvilke billeder er det.... For indtil videre har jeg aldrig set det i klassisk, kun i traditionel... Du skal jo kigge på vinklen af stangen for at se hvor meget tøjlekontakt der er. ikke hvor lige tøjlerne er, hvis det altså er sådan du har kigget... smiley

• #3   5. sep 2011 Jeg vil ikke vise billeder da det så er udhængning smiley

• #4   5. sep 2011 Natacha Fabricius .

- Ja jeg er ikke tabt helt bag en vogn :o) hihi..
    stangen var jo netop ikke "lige" smiley

• #5   5. sep 2011 nå okay, men det er absolut ikke meningen, da man i klassisk rider på meget løsere tøjler og uden tvangsmidler, som man gør i traditionel dressur...

• #6   5. sep 2011 Natacha Fabricius .
    netop dét var nemlig os dér jeg stod af da jeg kigge på billederne smiley
    Jo der var nogen der og red med kapsun men sammentidigt var stangen ikke "lige"

• #8   6. sep 2011 Blank Kandar høre til Klassisk/Akademisk dressur, samt alle undergrene af det. smiley
    Lige som dobbel biddet høre til i de høje klasser i Engelsk dressur.
    Grundet de øvelser man udføre i den høje skole, kvæver det en MEGET fin tøjle kontakt, hvilket du ikke kan få på samme måde som med f.eks et 3 delt trense bid.

Og som i alle andre klasser af forskellig hestesport, er der altid nogle der gør det "forkert" (ikke bokstaveligt ment og ikke for at støde nogle, er ved at være træt, så kan ikke lige huske hvad det rigtige udtryk hedder. xD ).
    Meningen med klassisk dressur, er at hesten skal rides for så fine hjælpere så muligt. Og er hesten trænet korrekt og bliver redet korrekt, kan du mere eller mindre slippe tøjlerne, smide armene ud til siden, og samle hesten, udføre diverse sidebevægelser, alle overgange, piaff, passage, levade, pesade, courbette, kapriole, osv osv osv. Hvor imod man tit ser idag, at mange bruger biddet til at samle hesten med, samt at få den til at udføre diverse øvelser (hermed ikke sagt at alle gør sådan), hvilket giver de "skæve" kandar stænger.
    Selv er mit motto: Man rider ikke en hest med tøjlen, man guider den.
    Hermed ment, at skal du f.eks udføre en versade, GUIDER du hesten i den korrekte holdning, istedet for at tvinge den ind på plads, som man desværre ser mange gøre idag. smiley

• #9   6. sep 2011 årrh okay tak for dit super gode svar !

• #10   7. sep 2011 Det var så lidt. smiley

Centaur: Det er nemlig et super eksempel ja! En hest der er samlet, og udfører piaff, uden nogen som helst tøjle kontakt. smiley

Kommentér på:
sys det sjovt - klassisk ridning

Annonce