{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

pris ang. børnepasser. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Jeg skal til at finde et arbejde, så jeg kan hjælpe lidt med dyrlæge regninger, mad og ting til Aram.

Han har på det sidste rykket på forskelligt mad, special og ikke special.

Han er nu på müsli, linamix, biotin og vitaminpiller! Og sådan forbliver det.

- Han har også fået sit "special" udstyr, til både ham og jeg, så vi hverken får ondt i nummeren eller ryggen! Så det er også ude, og han får først noget til jul når det er jul! Haha!

- Men dyrlæge regninger, smed og mad vil jo stadig være der.

Jeg har derfor tænkt børnepasning. Jeg er 15 år, og fungerer rigtig godt sammen med børn.

Jeg vil ikke holde det hemmeligt at jeg HADER børn der bliver ved med at løbe rundt og skrige, og egentlig ikke kan holde deres mund eller gå lidt stille når man har sagt det 3 gange. Ellers synes jeg de er hyggelige at være sammen med, og jeg bliver derfor motiveret til at lege med dem.

- Så som sagt, så fungerer jeg rigtig godt sammen med børn, og skælder ud på en bestemt, men rolig måde. Har ikke stemmen hævet, eller bøjer mig over børn. Tager lige fat i armen, og sætter mig på hug og konfronterer dem..

- Så hvad er en fair pris pr. time? Jeg tænkte på 100 kr.
Men jeg ved ikke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris ang. børnepasser.
  • #1   5. aug 2011 Jeg er 15, plejer at tage en 50'er i timen. Tror ærlig talt ikke at du kan tjene mere end det på børnepasning. Det er også ofte det de fleste forældre har tænkt, når jeg har været ude. (:

• #2   5. aug 2011 Du kan ikke tage 100kr som 15-årig, men du kan tage hvad du vil få i en butik - Mellem 50 og 65kr smiley

• #3   5. aug 2011 Jeg begyndte at passe en pige for 4 år siden.
    Fik 60 kr i timen, men det blev altid bare til noget de kunne gi i sedler. f.eks fik jeg 150 for to timer, så det skiftede.

• #4   5. aug 2011 Jeg tror desværre heller ikke du skal regne med mere end 50-60 kr. i timen.. Det er vidst meget normalt, og jeg har ikke rigtig hørt om nogle der fik meget mere end det..

• #5   5. aug 2011 Okay smiley Det er vel egentlig også fint nok.

Har bare ofte hørt fra mange at de fik de der 100 kr cirka i timen.. smiley

• #6   5. aug 2011 Ja som voksne smiley

• #7   5. aug 2011 Altså jeg passer en lille pige en gang om ugen, og der aftalte vi, at jeg fik 60 i timen:)

Men jeg henter hende kl. 3 i børnehaven og hendes far kommer allerede hjem ved fire tiden, aller senest halv fem, og alligevel for jeg 120 pr. gang:o)

Så som Laura&Safie<3 også vidner til, er man vist ikke så 'skrap' omkring penge, hvis man vælger at hyre en børnepasser:o) Men det er jo alligevel forskelligt.

Held og lykke, det er super hyggeligt og man kommer hurtigt ind i en 'ekstra' familie;)

• #8   5. aug 2011 som de andre skriver skal du nok ikke regne med at kunne få 100 kr i timen som 15 årig - 60 kr er mere realistisk.

• #9   5. aug 2011 Nej, som børn.. smiley

Men skulle også bar høre en pris, som både var fair og "normal" smiley

• #10   5. aug 2011 Jeg vil tage 100 i timen, men nu er jeg også 27 og læser til pædagog. Synes ikke du kan tage mere end 50 kr.

• #11   5. aug 2011 Jeg fik 50 kr. om det så var slå græs passe børn eller yde lektiehjælp.
    Kan anbefale lektiehjælp, hvis der nogle yngre børn som mangler hjælp.
    Når man kommer kun for at hjælpe dem, så kan de pludselig godt sidde stille 1-2 timer og lave lektier. God arbejdslyst

• #12   5. aug 2011 !00kr. får du nok næppe, medmindre det er en større flok børn du skal passe.. 50kr. er mere passende.. og som et godt råd, så lad vær med at tage fat i børnene som du skriver, det er ikke nødvendigt, man behøver blot at være konsekvent fra starten af.. konsekvent og kærlig... Og når man vil passe børn, så må man også forvente sig lidt støj og uro, det er trods alt børn og det skal de jo have lov til at være. Men hvis du forventer lidt mere ro, så må du jo aktivere dem til det med lidt mere stille aktiviteter, hvis det er det du forventer.

• #13   5. aug 2011
    Du skal nok ikke passe børn hvis du ikke kan holde ud af de render rundt og skriger :o)

Få et job i en butik istedet.

• #14   5. aug 2011 Hyggefjolen, det er ikke at tage fat, men hvor man lige sætter sig ned på hug og snakker bestemt, men rolig og uden en anderledes stemme(hævet, mere negativt osv.) også at man lige holder armen smiley

Og som sagt, så er det jo kun når de render rundt og løber og skriger konstant, og de ikke har stoppet efter man har bedt dem om at være lidt mere stille og passe på smiley Det har jeg oplevet et par gange med at de løb rundt og væltede ting(bla. vaser...), og den ene familie havde en hund, hvilket skrigeriet gjorde at hunden også gøede konstant :-)) Så det er altså ikke at tage fat med et ordentlig hak i armen på dem og snakke negativt med dem og med et surt udtryk smiley

Og jeg har ikke noget imod om at de løber lidt rundt og larmer lidt højlydt. Men der er forskel på dét også løbe rundt og vælte ting og skrige, konstant smiley

• #15   5. aug 2011 Krikken, det eneste arbejde jeg har tid til er 1-2 gange om ugen. Har en skole der skal passes, hvor busserne passer rigtig dårligt + en hest at skulle passe smiley Og det er første prioritet, så mit arbejde bliver kun 1-2 gange om ugen smiley

• #16   5. aug 2011
    Du kan ikke vide hvordan børnene er og hvor godt de er opdragede og om de opfører sig anderledes når forældrene ikke er der, ikke acceptere din autoritet osv.
    Så hvad så hvis du kommer ud til sådan en familie?

• #17   5. aug 2011 armen/holder dem i hænderne.

Har lært alt det fra min kære moster, som har nogle rigtige søde børn smiley

• #18   5. aug 2011 Krikken - jeg har jo ikke tænkt mig at konfronterer børnene med et "rolig", uden forældrene ved det smiley Jeg regner da med, de vil møde mig en gang mens de er der, så de kan se hvordan jeg passer børn, om de så skriger eller ej smiley

• #19   5. aug 2011 Og jeg regner med at forældrene de fortæller om børnene, og hvordan de er hos en "fremmede" uden forældrene i nærheden smiley

• #20   5. aug 2011
    Så du ville begive dig ud i at opdrage andres børn og irettesætte dem? Hvad så hvis forældrene ikke bryder sig om at du gør sådan og opdrager på børnene? Hvis de gør det på en måde, så vil børnene da blive snotforvirret når du begynder på en anden.

Spørg forældrene først smiley

Min erfaring er iøvrigt at holde fast ikke hjælper, nærmere gør værre.

• #21   5. aug 2011 du skriver selv, at du lige tager fat i dem.. Og de børn du beskriver har tydeligvis ikke haft respekt for dig eller hvem der end var tilstede med den opførsel fdu beskriver.. Men må indrømme, at ud fra det du skriver lyder det for mig ikke som om, det er noget du har vildt lyst til, men noget du kun gør for at tjene penge.. jeg håber ikke det forholder sig sådan..

• #22   5. aug 2011 Krikken, du kunne måske læse det jeg skrev.

Jeg regnede med at forældre bad mig om at komme første gang mens de var, så de vidste hvordan jeg passede børn og konfronterede med dem, hvis de gjorde noget(som f.eks væltede ting og lign.).

Det er ikke mit ansvar at opdrage dem og sige "nej i må ikke se tv lige nu." Mit ansvar er bare at passe børnene og sørge for de ikke kommer til skade, og har det godt.

Og hvis de ikke bryder sig om det jeg gør, jamen så har jeg jo bare ikke et arbejde der smiley Hvis det er fordi de slet ikke kan lide irrettesættelse, så er det bare ikke et sted for mig. Hvis de f.eks siger at de plejer bare at sige "Malthe, stop!", jamen så siger jeg også bare "Malthe, stop!" om det så betyder jeg skal stå op og råbe det fra køkkenet af, eller ej smiley

Har passet børn før, hvor både børn og jeg hyggede sig, og forældre synes det var en god måde jeg konfronterede dem på.

- Jeg har ikke oplevet noget dårligt med børn der er blevet triste, sure el. lignende fordi jeg holdte dem i hænderne, eller armen smiley

• #23   5. aug 2011 Det er da sjovt alle skal tage ordet fat, som et utroligt negativt ord. At holde fat, eller holde, er præcis det samme. Det skulle tages som noget positivt, og ikke noget negativt.

Børn har ikke respekt for mig? Som skrevet, jeg har oplevet det et par gange før. Men det var præcis det samme med forældrene smiley

At passe børn er noget jeg har lyst med. At du overhovedet kan finde på at modsige det, synes jeg er dårligt.

Som skrevet helt fra starten af så hygger både jeg og børn.

JA, jeg gør det for penge. Men jeg vil ikke arbejde med noget jeg ikke finder mig til rette ved. Jeg nyder børn, og elsker at lege med dem, og jeg hygger mig altid med børn.

Havde jeg bare lagt i sofaen, og de så kunne passe sig selv, og jeg så fik en 100 ,- ud af det.. Nej, så ville jeg ikke arbejde med det.

Netop fordi jeg synes det er dårligt at folk at de gør det KUN for at tjene penge, men ikke også at arbejde med noget de har lyst til.

Jeg har lyst til at arbejde med børn smiley og jeg søger penge. Så det er et ret job for mig.

• #24   5. aug 2011 Det kommer altså helt an på, hvordan man tager fat i et barn.. at give en støttende arm er ok, at holde fast er ikke ok.. så det var bare et råd, nu ved jeg jo ikke lige hvad du mener med at tage fat, men håber bare det er den støttende hånd..
    De børn, du beskriver har så tilsyneladende heller ingen respekt for forældrene, desværre ikke noget sjældent syn..
    men da dejligt at høre, at du godt gider børnene:-) synes bare det lød lidt som om du ikke var helt vild med det.. Ved ikke om det er mig du mener "modsiger" at du ikke har lyst til børnene?? synes ikke jeg modsiger noget som helst, skrev blot at det lige lød sådan ud fra det jeg læste.. Men beklager, jeg er da glad for du har lyst til det, det er da det vigtigste:-)

• #25   5. aug 2011 Hvis du hader børn, skal du heller ikke være børnepasser, jeg ville personligt ikke overlade mit barn til en der ikke bryder sig om børn :S

• #26   5. aug 2011 Og respekt er noget man skal gøre sig fortjent til.. Det er ikke noget man bare får..

• #27   5. aug 2011 Tja smiley Jeg tager ikke fat som at man virkelig bare holder til og det.
    Og ja, når jeg skriver fat, så tager jeg det som betydning at en støttende hånd..

Det er jo det at vi ser forskelligt på ordene smiley

Hehe smiley Det er jo det med at misforstå hinanden smiley Men jeg gider godt børn, synes de er nogle hyggelig væsner, og jeg kan rigtig godt lide at lege med dem smiley

Kommentér på:
pris ang. børnepasser.

Annonce