1 års. {{forumTopicSubject}}
Her på mandag skal jeg igang med en lille 1 års hingst. Jeg har kendt ham i cirka et halvt år, og har også arbejdet lidt med ham førhen. Det første halve år af hans liv blev han vanrøgt, og blev i det hele taget ikke behandlet godt. Dette kunne man sagtens mærke på ham, men han er nu på rette spor igen. Han er stadig lidt usikker på sig selv, men utrolig glad for menneske, dog ikke så meget for stor mænd. Han vil utrolig gerne arbejdes med.
Nu til mit spørgsmål. Er det begrænset hvad man må lave med en 1 års? Hvor går grænsen? Eller kommer det helt and på hvor udviklede de er?
Nu må i ikke tro at jeg tænker så langt til tilridning, endelig ikke! Men tænker mere i tricks, og gå turene, hvor meget kan han holde til? Er det noget jeg bare skal finde ud af hen af vejen?
På forhånd tak!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
Selvfølgelig ikke ride og helst heller ikke løsspring, men løb over bomme så han bliver fortrolig med det, kan du sagtens. Bare husk at lige meget hvad du laver så stop i tide, så længe det er sjovt og en god oplevelse for ham. Så alt i "små" potioner.
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
Du kan selvfølgelig godt lære den at den skal finde ud af at kunne gå rundt i longen, men alt andet end skridt ville jeg vente med, da det kræver meget, og er hårdt for en ung dreng..
okt 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 42 Svar: 239
okt 2010
- Ja, det blev jeg lige efter jeg havde oprettet dette (-:
okt 2010
1 års.