962 visninger
|
Oprettet:
Hvilken sele? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en plan om at en af mine hopper skal tilkøres
Men hvilken sele synes I ser bedst ud?
Direkte link til selen
http://www.moldrup-rideudstyr.dk/shop/ponysele-241p.html
Det er den første sele derinde
http://klindtrideudstyr.skysite.dk/?side=71323
Det skal lige siges at det bare et til noget hygge kørsel i skoven, og vi kommer til at bruge sulky
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
jul 2007
Følger: 69 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 392 Svar: 1.255
aug 2008
prøv at kigge på hvordan sulkyen skal spændes fast i selen, den jeg har linket til er med klick, men de fåes også uden- jeg tror godt du kan få svært ved at spænde en sulky i den den øverste du linker til, så ser den anden måske bedre ud..
aug 2008
www.ponytrav.dk- måske har de nogen linkls eller reklamer på siden...
aug 2004
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 10 Svar: 11
En travsele er kun til brug sammen med en lille let trav-sulky. Så hvis du vil køre skovture med en lille 2hjulet vogn med plads til f.eks. 2 personer, bør du have en salet-sele som den viste fra Klindt.
Bringestykket er en meget vigtig del af en køresele, da det er det hesten trækker vognen i via skaglerne som monteres på svinglen.
Men inden du kaster dig ud i at tilkøre din hest, vil jeg anbefale dig at du får kontakt til en rutineret kusk, der kan lære dig noget om kørsel, da der er meget der er anderledes (og farligere) end ridning.
Held og lykke med projektet.
aug 2008
hah. så fandt jeg et billede i en annonce herinde, af en pony i en sele af den slags du har kig på... og der kan den jo snilde bruges- men det kommer jo an på hvordan din sulky er... en "rigtig" sulky til travløb har ingen bremser, det var måske smart hvis din havde det til skovtursbrug..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Kia -en travsele dur jo kun hvis vognen skal trækkes i stængerne. De fleste vogne (udover til trav-brug) har en svingel og kræver skavler.
Hvilken sele?