Hjælp os med vores ferie {{forumTopicSubject}}
Vi skulle have været 6 personer til Krakow i dag med fly, men kom desværre ikke afsted.
Vi tog toget fra Herning kl. 07.04 mod København, skulle have været i Kastrup omkring 11.10 (uden at vide det helt præcist) og tjekke ind kl. 12.30 for så at flyve 13.20.
Da vi er 2 minutter væk fra Valby, er der desværre en sørgelig skæbne som vælger at ende sit liv - han hopper ud foran vores tog. Dette er selvfølgelig dybt tragisk på alle måder.
På grund af dette (vi kørte først fra Valby omkring 12.35 - altså efter sidste tjek-inn) når vi ikke vores fly - der var intet at gøre, de prøvede at ringe til kaptajnen, men det var for sent.
Vi er nu strandet i København - og har mistet ferien. Min kæreste og jeg trænger til en god oplevelse sammen og havde derfor set meget frem til dette.
Vi har derfor snakket om, at se om vi kan finde en afbudsrejse - men selvom jeg har søgt en del, er der ikke lige nogle gode tilbud der springer i øjnene.. Vi er lidt uerfarne med dette og lidt på bar bund.. Er der nogle gode forslag til hvordan vi kommer hurtigt (gerne imorgen) på ferie - uden at det koster en formue? Med lidt held har vi et budget på 11.000 (det kommer an på, hvad vores rejseforsikring siger til denne hændelse) - og det er kun os to.
Vi vil gerne ud af Danmark..
Al hjælp/forslag er velkomne - vi vil bare SÅ gerne afsted! På forhånd tak..
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Ellers kunne i tage toget til en eller anden storby. Det koster ikke alverden, men tager lidt tid, ganske vidst.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Kig her
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 68
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Det var enormt ubehageligt, og dette var hele 2. gang det er sket for min stakkels fætter (som dog heldigvis er voksen) - han vidste nøjagtigt hvad der var sket, inden de sagde det over højtalerne. Det var forfærdentligt!
Tak for jeres omsorg..
Jo, vi ringer til forsikringen som det første ligesåsnart de åbner for telefonerne i morgen tidlig - i dag har både rejseforsikring og Skan rejser (som vi har købt vores rejse ved) været lukket - og der var absolut ingen hjælp at hente fra hverken DSB (da vi ankom til stationen, personalet i toget håndterede situationen til top-karakter) eller norwegian som vi skulle have fløjet med..
Forhåbentligt kan enten forsikringen eller skan-rejser hjælpe os videre imorgen - vi er begyndt at krydse fingre for, at få en flyafgang til Krakow enten i morgen eller tirsdag - men vi har bare kun råd, hvis forsikringen erstatter den tabte flybillet (vi ved godt, at der går et stykke tid inden vi får pengene..)
Vi har ikke lyst til en ferie i Danmark - det er det eneste vi har prøvet de 6 år vi har været sammen, og endeligt var der råd til noget andet på trods af hest og SU. Så får vi ikke en ferie til udlandet går pengene til noget andet - måske en weekendtur senere og en ny computer..
apr 2008
Er der besværligt for dig? Hvis det er ligetil, må du da meget gerne lige tjekke - skulle de så have noget ledigt, ville det være super med et telefonnr.. Så kan vi hvad der kan lade sig gære, når vi har ringet rundt imorgen..
apr 2008
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 215
Tip: lad være med at betale ekstra for at være sikker på at sidde ved siden af hinanden, når i kun er 2 er det let nok at få plads ved siden af hinden alligevel. Og prø at se om i kan undgå at tage anden end håndbagage med, det gør et meget billigere, og i må have 10kg med pr person...
Sørgeligt for ham er endte sit liv, men jeg bliver så sur når de ikke tænker på de mennesker det går ud over- min far er i hjemmeværnet og var for nogle år siden med til at samle resterne op af en mand som sprang ud foran et tog, han var påvirket af det i mange måneder efter:-( Det er noget egoistisk svineri. *bare min holdning* -ved godt at jeg er lidt hård!
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
apr 2008
Æv bæv! Med lidt søgning må jeg erfare at flybilletterne til Spanien bare er for dyre til vores budget! Men tusinde tak for din hjælp, det var sødt af dig..
Maria:
Tak vi kigger på det!
Nej, det er helt ligemeget om vi kan sidde sammen, det skal vi nok overleve.. Den er værre med bagagen - vi har jo sådan set kufferten med os og pakker, så de skal med..
Ja, det er bare ikke den rigtige måde at ende sit liv på - det går virkelig hårdt udover personalet, det er jeg slet ikke i tvivl om.. Det tog også lang tid at få personen samlet sammen igen - det kom der folk ud og gjorde.. Og nej fy for den lede.. Det giver nok mareridt til alle der har set det i lang tid frem..
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
Ejj.. en sørgelig historie .. Håber virkelig at i kommer afsted !!
maj 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 70
Hvordan har I det med busrejser?? Mig og min kæreste tog bussen fra Kbh. til Berlin i februar, hvor vi fik billetter "fra dag til dag" - Gennem eurotravels.
Vi brugte nok ca. 3500 på rejse derned og ophold på vandrehjem. Vi boede i Kreuzberg og hele byen var bare cool. ELSKER Berlin højt, så den tur var et godt lile pusterum væk fra alting.
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
apr 2008
Det lyder hyggeligt - men busrejser er et absolut no-go for mig, efter et brækket haleben (selvfølgelig et heste-stunt *suk*) for 3 år siden - jeg kan simpelthen ikke holde til det, og bare en bustur på 4 timer er enormt hårdt for mig. Sæderne i de gode tog (IC´erne) kan jeg da heldigvis holde til.
Røsle:
Ja, det overvejer vi bestemt også, kufferterne er pakkede - vi bor i Århus og er nu i København - så vi er totalt rejseklar...
apr 2008
Resten af familien havde desværre ikke dækket sig ligeså godt ind med forsikring, men tilgengæld bliver de en uge i København og holder ferie..
Hjælp os med vores ferie