{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til jer der er vegetarer :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har i et stykke tid gået med tankerne om at blive vegetar, og det eneste, der har holdt mig fra det er, at jeg ganske enkelt ikke ved, hvordan jeg skal gribe det an ...

Det handler om, at jeg ikke vil spise kød, men hvad skal jeg tage af forholdsregler? Hvad kommer jeg til at mangle ved ikke at spise kød mere? og skal man have tilskud af en art ved siden af måltiderne for at være dækket ind? Kød er jo normalt vigtigt for kroppen.

Jeg håber, der er nogle, som gider forklare det hele lidt nærmere, inden jeg bare springer ud i noget, som jeg måske kan blive syg af smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til jer der er vegetarer :)
  • #1   13. jul 2011 Nu er jeg ikke vegetar, men det primære er nok protein og visse vitaminer. Proteiner kan du få via bønner, især soja er meget proteinrigt.

Har du gjort dig nogle tanker om du også vil gå væk fra æg, mælk og/eller fisk? For hvis du KUN dropper kød, så tror jeg ikke at der er så frygteligt meget at skulle bekymre sig om.

• #2   13. jul 2011 Altså jeg vil gå væk fra fisk og kylling som med alt andet kød, men ikke mælk og æg smiley

• #3   13. jul 2011 Skal være opmærksom på at du får nok protein og B12 vitaminer..
    Der er nogle vitaminer i kød som er essensielle (= livsnødvendige), og dem er det vigtigt du får dækket ind..

• #4   13. jul 2011 Mennesker er i teorien ikke "kødædere" så det er ikke livsnødvendigt med kød. Men hvis du stadig vil have den proteinrige kost kan jeg fortælle dig at bønner på dåse (baked beans), rejer, æg, mælk, soyamælk, ost, BROCCOLI (som også er sundt på mange andre måder), rød peberfrugt er ting som er proteinrige og ikke desto mindre meget slankende smiley B12 vitamin kan du få igennem kosttilskud B-compleks (ca. 50kr. ved matas) da den største kilde til b12 er kød og især indvolde så da er den lette udvej vitaminerne. Hvis du gerne vil vide mere siger du bare til, håber du kunne bruge det til noget smiley

• #5   13. jul 2011 Mange tak for rådene - de kan helt sikkert bruges i mine overvejelser smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til jer der er vegetarer :)

Annonce