Glædes indlæg - jubii! :-) {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen bare så glad idag, så måtte lige ud med min glæde her på hestegalleri, hvor folk forstår en!
Jeg var på tur med min hest Dacapo d. 1 maj 2011, på Vilhelmsborg, hvor jeg faldt rigtig voldsomt af og måtte en tur i mbulance med fuld udrykning. Derefter stod vores ridning stille i 1½ uge fordi jeg ikke kunne ride... Og jeg var faktisk begyndt at blive lidt små bange for ham. Men min chef - som også er min underviser - tvang mig på nakken af ham gik rundt med os. Han er en rigtig god hest, og hun vidste bare jeg skulle derop så frygten for ham ikke blev større... Det var en kæmpe lettelse at komme på ham igen, så skønt!
Desværre begyndte jeg at være rigtig meget over ham konstant, hvilket han blev godt og grundigt irriteret over, og begyndte at få rigtig svært ved at komme ned og slappe af... Så det har vi trænet en del på, og det bliver da lidt bedre, men lige så snart han laver noget, spænder jeg op - og det går selvfølgelig ned i ham... Men jeg arbejder virkelig med det, og prøver også at lade ham 'være hest' og give ham lidt frie tøjler og bare få travet igennem..
Jeg har efter det været rigtig bange for at komme på tur, og har i 2 måneder bare været i ridehallen og træne dressur, og han blev bare dummere og mere op og køre - før jeg faldt af, plejede vi at være i skoven 2-3 gange i ugen, for at lave noget andet, fordi han bare ikke gider den ridehal hele tiden. Men jeg synes nu også det var træls at være i hallen konstant, så jeg sprugte min chef om hun ikke kunne trække os ned af vejen og hjem igen, så det gjorde hun. Senere begyndte vi selv at ride ned af vejen og vende om. Så begyndte vi at ride lidt længere sammen med en en veninde. Og en dag var vi på Vilhelmsborg og red på "ulykkesstedet" desværre måtte jeg stå af og trække hjem fordi han var oppe og køre...
Men ja, han blev bedre og bedre, så idag så jeg at to garvede tur/spring ryttere skulle på tur, så der tog jeg da med! Dacapo var overraskende rolig, så vi besluttede at ride til Vilhelmsborg - der var intet! Helt rolig... Så vi red videre, og vi faktisk travet lidt og tog en kort galop, han slappede så meget af! Og så tog vi måske en lille chance.... Men der har jo været landsfinaler på Vilhelmsborg og derfor var der sat spring op rundt omkring, så vi tog da også lige 5 spring inden vi red hjem. Dacapo var eksemplarisk! Virkelig skøn, har aldrig oplevet ham sådan! Heller ikke før jeg faldt af.
Jeg var bare så glad over at han kunne slappe af og var styrbar også selvom vi sprang... Det har været en stor kamp - og det var en kæmpe grænse at skulle over, men jeg er bare så glad!
Inden vi sprang kunne jeg godt se det måske var lidt vovet og en stor chance at tage, men vi gjorde det altså..
Kæmpe succes oplevelse, virkelig virkelig glad! Så måtte lige dele lidt med jer hg'ere
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Glædes indlæg - jubii! :-)