{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

dyrepasser med heste som speciale {{forumTopicSubject}}

er der nogen derude som er uddannet dyrepasser med heste som speciale, som kan fortælle lidt om, hvor I har været i praktik igennem uddannelses forløbet, og hvordan det var... sådan arb timer løn osv

jeg har før arbejdet i en springstald, så kender godt til arbejdet, samtidig har jeg haft op til flere heste selv, og elsker arbejdet med dem.

men ville bare lige sammenligne lidt med det arbejde jeg havde, og det man kan få som praktikforløb i sin uddannelse.

PFT smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrepasser med heste som speciale
  • #1   18. jun 2011 Det er svært at få læreplads, men det er næsten endnu svære a finde arbejde bagefter man er færdig..

• #2   18. jun 2011 du skal bare vide at det ik er til at få noget arbejde når man er færdig med uddannelsen

• #3   18. jun 2011 Det er at arbejde folk til arbejdsløshed.
    Sådan fik jeg afvide da jeg søgte ved nogle store heste steder, og at folk alligevel ikke gad at have de uddannede hestepassere fordi de er meget dyre end dem som ikke er uddannet smiley

Jeg lavede en annonce på HN, og jeg fik praktikplads 3 steder smiley

• #4   18. jun 2011 Du skal være opsat på at mange gerne vil have at du bor på stedet eller i nærheden, og at du skal arbejde 10 timer + om dagen og ikke til den bedste løn, og så er det svært at finde en læreplads :S

• #5   18. jun 2011 Nu er jeg selv lige blevet færdig med grundforløbet, og næsten alle dem jeg gik i klasse med har fået lærerplads. Hvis du har erfaring med heste og evt. har kontakter så er det intet problem at finde lærerplads. smiley I forhold til normale staldpiger så har vi dyrepasser mulighed for at blive medlem i en fagforening og skal have elevløn lige som alle andre uddannelser. + at vi oftes faktisk får en højere løn da vi får kost og logi, boks og undervisning med i lønnen også og stadig får en god klat udbetalt smiley Jeg har regnet ud at af hvis jeg skulle betale fuldpris på alt det jeg får tilbudt ved min lærerpladse så får jeg samme løn som f.eks. En tømmer der næsten er færdigudlært. Mine arbejdsdage er på 9 timer, og så har jeg ingen aftenvagter. Hvilket jo betyder at jeg kan have et liv ved siden af jobbet også. Du kan altid videruddanne dig når du er færdigudlært og så bliver jobmulighederne straks meget større smiley

• #6   18. jun 2011 Emilie og Gossip *KLØR* .: det er det jeg har erfaret fra det sted jeg arbejdede . det var fra 6-7.00 - 19-20.00 og så kun et par fridage om mdr.

tro mig jeg kender det, og jeg regnede nu oz med det er svært at finde et sted.
    jeg ville bare forhøre mig lidt inden jeg måske hellere ville gå i den retning end forsøgsdyr... smiley

men er stadig i tvivl...

er der nogen som kender gode steder på Sjælland.. bor i Solrød så det må selvf. gerne være i nærheden der.
    dog har jeg bil så det ingen problem med at komme frem og tilbage smiley

• #7   19. jun 2011 Kristina L: Det handler om at finde et ordentligt sted, mine arbejdstider kører fra 07-16 og har så weekendvagt hver 3 weekend. Men så har jeg også fri mandag i stedet for (:

• #8   19. jun 2011 ' Pony & Babyhesten smiley ! :

jah nemlig. er der nogen du eventuelt kan anbefale? smiley

• #9   19. jun 2011 Jeg har taget grundforløbet til dyrepasser og var i den ene praktik periode 3 uger i England hvor jeg arbejdede på en rideskole..

Som ved næsten alle andre dyrepasser specialer (bortset fra svin og kvæg) er det meget svært at få læreplads.. Så mit råd er at søg allerede nu..

• #10   19. jun 2011 *Fjordlænderen *

Jah men blev færdig med grundforløbet i 2009 =) så det er jo nogle dage siden efterhånden..

• #11   19. jun 2011 Okay, mener du så ikke læreplads istedet for praktik?

• #12   19. jun 2011 jow. det er da mig der vrøver smiley godt der er nogen som er vågne ^^,

Kommentér på:
dyrepasser med heste som speciale

Annonce