{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.018 visninger | Oprettet:

Udslæt af sølv? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg fik i tirsdags en rigtig fin halskæde i oxideret sølv, som jeg er meget glad for.. Men efter kun at have haft den på i få timer, fik jeg udslæt.
Det er en halv-dyr halskæde, og det er ægte. Jeg har aldrig slået ud over sølv før, kan det være oxideringen?
Nogen der har prøvet noget lignende? Eller ved hvorfor?

Det er dette smykke, til de nysgerrige:
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udslæt af sølv?
  • #1   9. jun 2011 Ja jeg har prøvet det med min forlovelses ring : ( Jeg har givet den noget klar lak og har ikke problemet mere. Vi har på fornemmelsen at der er lidt nikkel i da jeg ikke tåler dette metal : ( Men vi har ikke kunnet få forretningen til at gøre noget ved det.

• #2   9. jun 2011 det kan sagtens være oxideringen du ikke kan tåle har selv en halskæde i ægte søv og mit vedhæng var ikke ægte og det slog jeg ud af så måtte finde et andet.

• #3   9. jun 2011 der kan sagtens være nikkel i ægte sølv . jeg har nikkel allergi og jeg kan kun tåle smykker ar sygehus stål . jeg kan slet ikke spise dåsemad på nogen måder så får jeg en allergisk reaktion ,
    så selv om den er dyr kan der godt være nikkel i .
    desværre . den er ellers pæn

• #4   9. jun 2011 Da det er sterlingsølv, er det ikke rent sølv

http://da.wikipedia.org/wiki/Sterlings%C3%B8lv

• #5   9. jun 2011 Tak for jeres svar.. Jeg har sendt en mail til firmaet og forklaret dem det - der er nok ikke andet og gøre, end finde et andet smykke. Æv bæv! Jeg blev ellers smadder glad for den!

Men mon der alligevel er nikkel i sådan et smykke? Det er (så vidt jeg ved) et ret godt smykke-mærke med gode kvalitetsprodukter, så det ville overraske mig..

Men det kan selvfølgelig også være, at det er et andet blandings-metal (som fjordlænderen henviser til) eller oxideringen jeg ikke kan tåle..

Kommentér på:
Udslæt af sølv?

Annonce