{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Stamtavle for at stå under en race {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu siddet og kigget under en masse heste, som afventer godkendelse.
Og har flere gange stødt på at folk har afvist - fordi hesten står under en race, selvom den ikke har tavle.

Jeg synes ikke at det kan være rigtigt, at folk herinde afviser på grund af dette.
En hest må gerne stå under en race - UDEN at have tavle eller papire.

Er jeg den eneste som undre mig over at nogle ikke kender reglerne herinde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle for at stå under en race
  • #1   6. jun 2011
    En hest må gerne stå under race uden at have tavle eller papire MEN.

Hesten skal være racetypisk. Dvs. en fjordhest skal ligne en fjordhest.

Men med heste som DV, holstner, trakhener eller andet som alle sammen er brune ( næsten ) og ligner hinanden alle sammen - dvs. de kunne alle være alle racer.
    Er det jo svært at se hvilken race de er.
    Hvor imod en fjordhest er let genkendelig.

• #2   6. jun 2011 Jeg er helt enig med dig, og selvfølgelig skal en shetlænder ikke stå under Dansk Varmblod.

Men mange sammenligner ikke hesten med racen, inden de afviser.. Og skriver
    så en kommentar om at hesten skal under "anden særlig race", hvilket jeg synes er forkert.

• #3   6. jun 2011 jeg synes der er sååå mange der afviser af den grund, og forstår dem virkelig ikke.
    Jeg har selv nogle heste under en bestemt race selvom de ikke har tavle, men de er race typiske, og det er det jeg synes er vigtigst . og jeg synes tit det går udover de mindre piger som er herinde, og herre gud lad dem dog, hvis de så gerne vil ikke ?

Men reglerne er jo som sådan at er hesten eller ponyen race typisk for den race den er sat indunder så må den gerne være der.
    Men det er mange sikkert ligeglad med, og vil sikkert bruge den begrundelse at de ikke synes den er race typisk nok osv, og starter hele møllen, for det er jo vidt forskelligt fra person til person om hvor vidt man synes hesten er racce typisk.
    men ja kunne blive ved med at skrive om dette, men også fordi jeg synes folk nogen gange afviser af de meste latterlige grunde.
    Kan forstå hvis der ikke mindst er 5 billeder ved hesten som der anbefaldes, eller kun meget lidt tekst
    Eller at personen slet ikke har kendskab eller lign til hesten de er ved at oprette

• #4   6. jun 2011 Det der med at den er racetypisk er tit en vurderingssag, bare fordi vi vurdere anderledes end dig, behøver det jo ikke at betyde at vi tager fejl smiley

• #5   6. jun 2011 Det husker jeg bestemt heller ikke at jeg har skrevet nogle steder.

Ja, det er en vuderingssag, men hvis ejer mener hesten er under den rigtige
    race - er det vel op til ejeren. Bare fordi andre herinde mener anderledes, er
    det ikke ens betydning med at ejer tager fejl..

• #6   7. jun 2011 Hvis det er en blanding, så synes jeg personligt ikke, at den høre til en race. Bare fordi en hest hører til under anden særlig race, er den jo ikke mindre værd. Så forstår ikke problemet i det?
    Det ikke alle jeg tjekker op på med tavle, men synes jeg hesten er mistænksom tjekker jeg, og er der ingen, må det være en anden særlig race.
    Det skriver jeg til personerne, og afventer svar før jeg bedømmer.

• #7   7. jun 2011 Kan en hest være en DV uden en tavle - er DV ikke netop en avlsforening?

Kommentér på:
Stamtavle for at stå under en race

Annonce