{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.234 visninger | Oprettet:

antenne på hesten, styrker når den rør strøm? {{forumTopicSubject}}

har læst i et andet indlæg at i stedet for kæder, osv. så kan man sætte en antenne af jern på hestens grime...

nogen der kan fortælle mig hvordan den skal sidde, eventuelt et billede, og om det bare er ''ståltråd' - altså et stykke af det hegn fra marken`?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  antenne på hesten, styrker når den rør strøm?
  • #1   2. jun 2011 Er det for at give hesten mere strøm, når den rører hegnet eller hvad?
    Forstår det ikke helt.. smiley

• #2   2. jun 2011 *stød

• #3   3. jun 2011 ja lige præcis smiley

• #5   3. jun 2011 Synes godt nok det lyder rimelig farligt, hvis hesten nu leger med andre heste på folden ':-)

• #6   3. jun 2011 Lyder lidt vildt - hvorfor ikke bare få flere volt i hegnet?
    Jeg arbejdede engang i en stald hvor at de store hingste havde flere volt i deres hegn så de ikke skulle få gode ideer smiley

• #8   3. jun 2011 jeg gjorde det samme med min hingsteplag. Vi havde ikke mulighed for at sætte mere strøm på folden, så han fik også en antette på indtil han havde fået nok stød til at forstå at det ikke var sjovt at rende igennem.
    Det var kun mens jeg stod ved siden af at han havde den på, så jeg hurtigt kunne gribe ind hvis der var ulykker.
    Min antenne var ståltråv viklet rundt om grimen og flettet ind i det øverste af manen (det var det stykke han brugte som isolator). Enderne var sikret med gaffatape så han ikke rev sig på enderne.

• #9   3. jun 2011 vi har gjort det samme med vores belgier.. han er en shetter i forklædning smiley ..
    og det er sku svært at hegne en belgier på ca 850 kg inde, når han har luret hvordan han skal vælte skidtet smiley

han fik hegns tråd ( vele) viklet rundt om bringen og halsen, da han presser sig gennem hegnet.. det gik han med en regnvejrs dag, mens vi sad i bilen og drak kaffe smiley .. det virkede..

ville ikke efterlade min hest med antenne eller lignende, men under opsyn er det en god løsning til de heste som ingen respekt for strøm har ..

• #10   3. jun 2011 jeg vil selvfølgelig ikke efterlade ham med det uden opsyn smiley

• #11   3. jun 2011 Hvad med at sætte et godt sikkerhedshegn op. Der er jo regler for hvad et elhegn til heste må yde i spænding. Det skal vel ikke være dyrplageri...

• #12   4. jun 2011 henrik, det er nu ikke dyreplageri at smide en antenne på hesten smiley

• #13   5. jun 2011 Lene:
    Nå du skriver, at det ikke er dyrplageri, hvad er det så, når man forsøger, at give hesten et kraftigere stød?
    Har du overhovedet målt spændingen på hegnet?
    Hvad med at sætte flere tråde på eller bruge, det der kaldes "Sikkerhedshegn" en kraftig 2,5mm ståltråd, som er omlagt plastik med 3 eller 4 stådgivende kulfiber linier.
    For at holde en hest inde, så behøvers der ikke smerte - en irritation kan være nok, især hvis hesten ved, at den ikke kan komme ud.

• #14   5. jun 2011 henrik: det er at sikre min hest for ikke at hoppe ud af hegnet, og ender med at blive kørt ned... desuden er det ikke mig der ejer gården. og der er helt styr på¨hegnet nu.. forhåbenligt skal han kun have skraldet en eneste gang, og holder sig derefter på den rette side af hegnet.
    desuden får den kun støddet når den forsøger på det, da antennen er ligeså høj som hans ører er placeret. men det har da virket indtil videre, og hellere at hesten får et ordenligt skrald stød, end at finde ham påkørt af en bil!!

• #15   6. jun 2011 Undskyld jeg siger det, men det er en latterlig holdning, at man må mishandle for at undgå et andet problem. Du kan jo også købe et stød halsbånd, det er også ulovligt, men med din holdning, så er det jo bedre end at blive kørt over.
    Jeg vil fastholde min første kommentar. Lav et ordentligt hegn.
    Og husk uanset hvem, der ejer gården, så er det DIT ansvar, at din hest behandles ordentligt.

Kommentér på:
antenne på hesten, styrker når den rør strøm?

Annonce