{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Tillade sig at tage penge? {{forumTopicSubject}}

Har spurgt i en fotogruppe men der var ikke rigtigt noget respons - så må jeg jo her ud, til "menigheden" som vel også er dem der skal have billederne.

Sagen er den at jeg overvejer om jeg kan tillade mig at tage penge for mine billeder, se dem her;
http://www.hestegalleri.dk/alb_alle.aspx?UserID=39237

Tænker hvad i syntes kunne være en stk. pris og for en CD fyldt med de bedste billeder ( 10-20stk ) - hvis jeg overhovedet kan tillade mig det.

Hvad syntes du? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillade sig at tage penge?
  • #1   1. jun 2011 Hvis du tager ud og tager billeder så selvfølgelig.
    Kørsel, tid, redigering og levering.
    Intet er gratis i denne verden hvorfor skulle dine billeder være det smiley

• #2   1. jun 2011
    Jamen hvad kan man tillade sig? smiley
    Tænker også på fx. et dyrskue hvor folk bare vil have et billed af dyret med sløjfe på, hvis nu nogen spørger, har jeg været ude for og jeg har sagt " ehm.. pas? "

• #3   1. jun 2011 tja , min kæreste er fotograf ( ch-foto.dk ) og vi er tit på dyreskuer ovs , og der er der også mange der spørger om de kan få billeder ovs , og så får de hans kort , og så kan de så ellers finde dem inde på hans hjemmeside , dog er de med et stort logo som de skal betale for at få fjernet smiley

• #4   1. jun 2011
    Det siger jo stadig intet om, om JEG kan tillade mig og tage penge, hvis ja - hvad? smiley

• #6   1. jun 2011 jamen hvis de vil have dit logo af så kan du vel :)?

• #7   1. jun 2011
    Havde tænkt mig at hvis de spurgte kunne de få et kort hvor der var min email og en side billederne blev lagt ud på :o)

Hvis jeg kun har taget 3 gode billeder af equipagen så er 50kr for en cd meget, derfor søger jeg også en stk pris smiley

• #10   1. jun 2011 Tror det er meget forskelligt fra person til person hvor meget man synes ens billeder er værd.

Jeg kom i kontakt med en fotograf som ville have 700,- for 50 foldbiller, og det takkede jeg pænt nej til. Jeg fandt i stedet en med et lidt dårligere kamera, men fik så 150 billeder for 50,-

Så måske man skulle starte ud i de små, som feks 50,- for 30 eller 40 billeder. Og med tid og øvelse bliver man bedre til at tage billeder og så skal prisen selvfølgelig hænge sammen med kvalitet.

• #12   1. jun 2011 Jeg ville personligt ikke betale for billeder andre har taget smiley
    Heller ikke en prof smiley

Jeg har selv et spejlreflekskamara, og selv om min mor tager mellem 1000 - 2000 billeder af mig og ikke er super god til at tage billeder. Så er der altid 15-20 billeder jeg kan bruge.
    Jeg tager mega mange billeder af folk til stævner og til træning og diverese andre ting, jeg vil ikke have noget for det, for som de selv siger, kan de blot få en af deres forældre til at tage nogle billeder af dem, og være heldig at de får taget et par stykker som er gode smiley

• #13   1. jun 2011
    Christina H - Det var noget i den stil jeg tænkte. Men hvad så med 1 billed?

Lykke & William - Nu kan alle mennesker ikke tage gode billeder med et spejlrefleks. Det kræver at man kender til indstillingerne og har andet end en standardlinse :o)

Simone og Stachus - Kan sagtens følge dig.
    Jeg kunne også bare få min kæreste til at tage nogle billeder af mig og håbe på der er nogle gode imellem. Men jeg vil hellere betale en amatør for det, en der selv er heste menneske og derfor kender til gode og dårlige momenter og vinkler der duer.
    Det aner min kæreste abaolut intet om - han skyder bare løs og jeg kan max bruge 5 ud af 100 billeder.

• #14   1. jun 2011 He he kender godt den med kæresten og de få gode billeder smiley

• #15   1. jun 2011 Det er præcis sådan min mor tager billeder smiley
    Hun fylder mit kamara op med 2000 billeder hver gang hun tager billeder. Og hun kender heller intet til at tage billeder smiley
    Jeg sidder gerne og leder efter 10-15 gode billeder imellem de 2000 billeder hun har taget til f.eks. et stævne.
    Alle mine billeder på min profil er taget af min mor, og hun aner intet om vinkler eller noget som helst, og jeg er ganske tilfreds smiley

• #17   1. jun 2011
    Simone og Stachus - Nu har jeg desværre ingen mor der gider tage billeder, ej heller kæresten også ville jeg som sagt også gerne betale mig fra at få en amatør der vidste noget om heste og indstillingerne.
    Der behøves man ikke slippe for alverden - modsat mere "dygtige" der tager flere hundrede.

- Pernica Fofo - Og du har intet forslag til hvad jeg ville kunne tillade mig?

• #18   1. jun 2011 Det er så en anden side af sagen smiley
    Hvis jeg overhovedet havde i sinde at skulle betale en amatør fotograf, så var det omkring 50,- kr. for en CD med billeder smiley
    Men tror også mange i dag kender en veninde eller sådan noget som glædeligt kommer og tager billeder af en, som gør det gratis smiley

• #19   1. jun 2011 Nej smiley

• #20   1. jun 2011 Nej smiley ikke andet end hvis de ønsker dem på CD (en tier MAX) også kørsel smiley

• #21   1. jun 2011
    Simone og Stachus - Det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig, hvis jeg var ude et sted smiley

©AM . & Aram og Camilla smiley . - er det grundet at i hellere ville betale en proff fotograf eller at billederne bare er lavsi? smiley

• #22   1. jun 2011 Synes ikke billederne er gode nok + det er købers marked smiley

• #23   1. jun 2011
    Vil du ikke smide en PB til mig ang. hvilke og hvorfor? smiley
    Så jeg ved hvad jeg kan gøre bedre.

• #24   1. jun 2011 Hvis du som du skriver længere oppe, ikke kan garantere mere end f.eks. 3 gode billeder af en equipage, så synes jeg du bør øve dig endnu mere, før du kan tage penge for det.

Ellers synes jeg at en 50'er for en CD lyder rimeligt, og hvis du har få gode billede så giv dem væk gratis, i stedet for at spekulere i stk priser. Det giver jo alt sammen omtale smiley

• #25   1. jun 2011
    SCM . - Har været ude for at folk spurgte, derfra spørgsmålet med stk pris smiley
    Ofte til dyrskuet skyder jeg ikke voldsomt mange billeder af hver da der jo er mange i ringen, vinklen er tit den samme hvis man ikke har andre muligheder og sådan. Derfor gik jeg over og tænkte i stk pris, hvis man nu bare ser et billed og tænker " det må jeg ha' " med hoppen med sløjferne på e.l smiley

Jeg vil gerne kunne garantere min. 20 gode billeder - ved ikke hvor du læste det andet henne, måske misforstod du det med kæresten der kun tog max 5 gode billeder ud af 100.
    Til et fotoshoot har man jo flere muligheder, længere tid og er 1 og 1 istedet for at tage billeder hist og her af alle smiley
    Så at fylde en CD vil jeg ikke mene er noget problem.

• #26   1. jun 2011 Et prisforslag kunne være 50kr for en CD med ca. 70 billeder, 140kr for en CD med ca. 100 billeder?

• #27   1. jun 2011 Hov. Omvendt! 70kr for ca. 50 billeder

• #28   1. jun 2011
    Tak for forslaget, giver noget at tænke over! smiley

• #29   1. jun 2011 Var det med PB'en til mig?

• #30   1. jun 2011
    Jeps :o)

• #31   1. jun 2011 Måske kunne du sige til folk at de fik 1 billede gratis og hvis de vil have flere kan de købe dem.. Det er i hvert fald en god service og skaber lidt reklame for dig selv..
    Så kan du jo lave en hjemmeside..

• #32   1. jun 2011 Hvad jeg lige hurtigt kan se, har du ikke rigtig nogle billeder af ekvipager, men "kun" foldbilleder af Maja og nogle andre ponyer.

Det er mest bare vinkler og sådan der skal oppes.
    - Det er ikke noget specifikt.

• #33   1. jun 2011 Har en veninde som tager ud og tager billeder af heste - hun tager ud til mange stævner i lokal området, for at øve sig og tager en masse billeder af veninder osv også for at øve sig...

Det skal siges at jeg personligt synes hun er knald god og kan snappe de fedeste situationer og næsten altid formår at fange både stemning og meget andet i sine billeder..

Har selv brugt hende til et billede til min mor af min søster og mig selv..

Tror du skal ud og øve dig lidt mere...
    Ud og fotografere en masse forskellige situationer, inde og ude, dårlig vejr godt vejr osv osv...
    Du kan evt lave en hjemmeside, hvor folk kan hente deres billeder, som en anden også forslog...

Bare lige for at understrege det er ikke dårlige billeder, det er ikke dårlig kritik smiley
    Synes faktisk især nogle af dine katte og hunde billeder er gode og det album af Maja i sneen, "30 år og top lækker" smiley

• #34   1. jun 2011
    Simone*Thunder . - Super idé faktisk! smiley

©AM . - Hvis du bladre om på side to er der fra sidst jeg var på dyrskue, dog kun med standard linsen.. Ikke den zoom jeg har nu.
    Ellers er de her og fra et fjordheste, igen kun med standard og lige fået kamera = ikke så godt kendskab
    http://picasaweb.google.com/MariaMRJN

. MLC . - Prisen er egentligt også mest for hvad nu hvis. Simone kom med et godt forslag syntes jeg.
    Hvis jeg skulle have forslået en pris selv havde det været noget alla 5kr pr billed og hvis man ville have flere så kunne der godt laves noget rabat.
    Havde ikke rigtigt tænkt mig det der med mange penge for det x).
    Man mange tak smiley

• #35   1. jun 2011 synes altså heller ikke det er nogle fantastiske billeder, har set mange der kan tage sådan nogle og de tager ikke penge for det (:
    men siger ikke dine billeder er grimme, synes bare ikke du kan tage penge for dem endnu ihvertfald!
    - men det bare min ærlige mening

• #36   1. jun 2011 du sætter da bare en pris, så må folk selv om de vil betale .

• #37   2. jun 2011 <b>Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .</b>
    Gamle billeder med gammelt udstyr kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget - medmindre du ikke er blevet bedre siden, selvfølgelig.

Kommentér på:
Tillade sig at tage penge?

Annonce