29. nov 2006 Følger: 245 Følgere: 292 Heste: 4 Emner: 507 Svar: 1.773
back on track MIPS EQ2 {{forumTopicSubject}}
der er super mange her inde der har spurgt til hvor jeg har købt min dejlig ridehjelm og hvilken model det er.
jeg kan fortælle at det er den fedeste ridehjelm jeg nogen sinde har haft. ud over at jeg ved den beskytter mig hovede helt optimalt er den også dejlig luftig- den ventillere super godt og efter en ridetur i solen sveder jeg slet ikke i hårbunden som jeg gjorde i min gamle hjelm!
jeg er så glad for den og vil benytte lejligheden til at fortælle at kirsten fra hestenshelse.dk har den på tilbud til kun 1590 nu
(link fjernet)
Produktinformation
Beskyttelsessystemet i Back on Track EQ2 bygger på, at yderskallen kan glide mod et friktionslag. På den måde absorberer denne glidning en del af den energi der ellers forårsager skade på hjernen. MIPS Active Safety udløses ved et hårdt slag. Hvis slaget har været så hårdt, at friktionslaget er blevet udløst skal du udskifte din hjelm.
Hvem kan bruge hjelmen?
Hjelmen er godkendt til alle discipliner.
hestenshelse skriver:
CE testet og godkendt
Naturligvis er hjelmen godkendt efter samme test som andre hjelme (EN1384,1996/A1:2001.CE.) Desuden er hjelmen afprøvet i en speciel afprøvning på Kungliga Tekniska Högskolan og Karolinska Institutet, Stockholm, hvor slaget kommer på skrå (som ved de fleste fald fra hest). Når en hjelm udsættes for et skråt slag viser test, at slagets kraft reduceres med 40 %.
Hjelmen fås i 2 størrelser: M 52-57 cm og L 58-61 cm, der kan justeres ved hjælp af medfølgende polstring, så pasformen bliver bedst mulig.
jeg synes det er super billigt at gøre din, eller dit barns sikkerhed bedre med sådan en fed hjelm
jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle oprette dette indlæg og jeg er også lidt i tvivl om jeg må her- jeg vil bare gerne dele sådan en fed ting som denne her
bed mig venligst slette hvis ikke dette er lovligt ..
god dag til jer alle.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
back on track MIPS EQ2