17. mar 2008 Følger: 161 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 140 Svar: 460
Pony går UNDER strømhegn - HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}
Min pony bliver VED og VED med at stikke af fra folden. Der er strøm på, alt fungerer som det skal. Hun render under hegnet, tjekker om der er noget mad der er værd at æde i stalden. Hvis der er det, forbliver hun, for det MESTE i stalden. Hvis der ikke er går hun ud på naboernes marker - KORNMARKER!!! Her bliver jeg så ringet op af først en sur bonde, der ikke kan fordrage os, som spørger om vi har en pony på hans marker.... SUK ja SELVF. har vi det! Så bliver man ringet op af den anden bonde, som også skælder ud. Nå men jeg får ponyen tilbage til gården, hun render ind til de store heste. Jeg får hende ud derfra og vupti render hun derop igen igen. Jeg får hende så ENDELIG ind i sin boks efter en halvtimes forsøg.
Det gider jeg simpelthen ikke igen i år (dette skete FLERE gange sidste år).
Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får ind i knolden på den møg pony, at den skal blive UDE og ikke gå fra folden?
HJÆLP!!!!
okt 2004
Følger: 195 Følgere: 197 Heste: 19 Emner: 7 Svar: 220
Min nabo`s shetlænder gjorde det samme, hun gav den så et stykke tråd på grimen så den fik stød når den løb ud. Men ved ikke hvr holdbart det er vi har lavet vores nederste hegn vildt lavt og har så 3 snore på
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Er elhegnet beregnet til at kunne lede de km hegn der er opsat?
Er der nok plads på folden?
Er der halm og hø ad libitum? Så der hele tiden er noget for dem at spise, så den er attraktiv.
nov 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 30 Svar: 177
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 455
-eller bare sikre dig at der er nok mad til ponyen og at det ikke er derfor den går under
Jeg har faktisk samme problem med min mindste vallak. Han fatter bare ikke at han skal blive på den fold jeg sætter ham på..
Her i weekenden er det også min plan at lave bedre hegn
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
mar 2008
Følger: 161 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 140 Svar: 460
Team Hjortkjær Hjortvald .: Der er 2 på leddet og 3 på resten af foldene. Ja elhegnet kan sagntens tage det der er sat op. Giver et ordentligt rap når det slår. De stor heste flyver væk når de rør. Der er MASSER af plads. Hun har en hel fold for sig selv. Den fold kan de 4 store også NEMT gå. Så MASSER af plads. Halm nej. Hø - hun er allergiker. Wrap nej. Græs - MASSER det er en græsfold.
Anja - * Stald Holmen *: Hun går på en græsfold, så hun kan bare ÆDE! Men tror hun hurtigt keder sig, og ædelse hjælper ikke. Har prøvet både med halm og wrap. Det er for at provokere os har vi indtryk af. Sætter vi flere snore på leddet bliver de ikke med strøm, hun ville bare finde en løsning på dette.
Pernille B S: Hun ville finde det mindste, det mest mikroskobiske fejl ved hegnet og vupti så hun ude.
Skal måske lige tilføje at hun er en SNUG gammel hest på 29. Hun kan, hvis hegnet rør græs, tælle strøm slagene, og løbe under mens det IKKE klikker. Hun er så irriterende, provokerende dum-klog. Hun er dum fordi hun er en belastning, men klog, for INTET kan holde på hende. Møg gås
Sandie J. H: Der er en snor på leddet på 120 cm og langt nede, så hun BUIRDE ikke kunne gå under. Og hun springer ikke over.
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 455
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 30 Emner: 229 Svar: 828
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Men vi tog så og trak hende hen til der hvor hun altid gjorder det og satte hegnet på hendes mule så hun fik stød, så gjorder hun det en engang mere og vi gjorder det igen. Efter dette har hun aldrig gjort det! Det lyder ondt men det virker. Vores mark er KÆMPE stor og der går kun tre heste på den og der er sindsyg meget græs så dette er ikke problemet!
mar 2008
Pernille B S: Er bare ret sikker på hun meget hurtigt finder en løsning
Line P: Ja det bliver nok den eneste løsning når hun er sådan en umuligus
mar 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Sæt 3 led på :o) Majas ejer har miniature og der er også 3 tråde på ledet...
mar 2008
Pony går UNDER strømhegn - HJÆLP!!!