{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Pony går UNDER strømhegn - HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Min pony bliver VED og VED med at stikke af fra folden. Der er strøm på, alt fungerer som det skal. Hun render under hegnet, tjekker om der er noget mad der er værd at æde i stalden. Hvis der er det, forbliver hun, for det MESTE i stalden. Hvis der ikke er går hun ud på naboernes marker - KORNMARKER!!! Her bliver jeg så ringet op af først en sur bonde, der ikke kan fordrage os, som spørger om vi har en pony på hans marker.... SUK ja SELVF. har vi det! Så bliver man ringet op af den anden bonde, som også skælder ud. Nå men jeg får ponyen tilbage til gården, hun render ind til de store heste. Jeg får hende ud derfra og vupti render hun derop igen igen. Jeg får hende så ENDELIG ind i sin boks efter en halvtimes forsøg.

Det gider jeg simpelthen ikke igen i år (dette skete FLERE gange sidste år).

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får ind i knolden på den møg pony, at den skal blive UDE og ikke gå fra folden?

HJÆLP!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony går UNDER strømhegn - HJÆLP!!!
  • #1   24. maj 2011 Hvor lav er jeres nederste tråd?
    Min nabo`s shetlænder gjorde det samme, hun gav den så et stykke tråd på grimen så den fik stød når den løb ud. Men ved ikke hvr holdbart det er vi har lavet vores nederste hegn vildt lavt og har så 3 snore på

• #2   24. maj 2011 Hvor mange tråde er der på?
    Er elhegnet beregnet til at kunne lede de km hegn der er opsat?
    Er der nok plads på folden?
    Er der halm og hø ad libitum? Så der hele tiden er noget for dem at spise, så den er attraktiv.

• #3   24. maj 2011 Hvad med at sætte et par snore længere nede?:)

• #4   24. maj 2011 Gør sådan at der kun er omkring 20-30 cm mellem hegnstrådene på den fold ponyen går på?
    -eller bare sikre dig at der er nok mad til ponyen og at det ikke er derfor den går under smiley

Jeg har faktisk samme problem med min mindste vallak. Han fatter bare ikke at han skal blive på den fold jeg sætter ham på..
    Her i weekenden er det også min plan at lave bedre hegn smiley

• #5   24. maj 2011 sæt hønsehegn op der hvor hun løber hun... det blev min veninde nød til da hendes den ene store hest blev ved at gå ud uanset hvor mange tråde der var, han fik sig snørret ud uden at ødelægge noget, lige indtil hun sat hønsehegn op og så blev han inde

• #6   24. maj 2011 Ditte D: Der er kun 2 på leddet, men en på hendes højde på 120 cm og en på mini højde. Hun går under alligevel!

Team Hjortkjær Hjortvald .: Der er 2 på leddet og 3 på resten af foldene. Ja elhegnet kan sagntens tage det der er sat op. Giver et ordentligt rap når det slår. De stor heste flyver væk når de rør. Der er MASSER af plads. Hun har en hel fold for sig selv. Den fold kan de 4 store også NEMT gå. Så MASSER af plads. Halm nej. Hø - hun er allergiker. Wrap nej. Græs - MASSER det er en græsfold.

Anja - * Stald Holmen *: Hun går på en græsfold, så hun kan bare ÆDE! Men tror hun hurtigt keder sig, og ædelse hjælper ikke. Har prøvet både med halm og wrap. Det er for at provokere os har vi indtryk af. Sætter vi flere snore på leddet bliver de ikke med strøm, hun ville bare finde en løsning på dette.

Pernille B S: Hun ville finde det mindste, det mest mikroskobiske fejl ved hegnet og vupti så hun ude.

Skal måske lige tilføje at hun er en SNUG gammel hest på 29. Hun kan, hvis hegnet rør græs, tælle strøm slagene, og løbe under mens det IKKE klikker. Hun er så irriterende, provokerende dum-klog. Hun er dum fordi hun er en belastning, men klog, for INTET kan holde på hende. Møg gås smiley

Sandie J. H: Der er en snor på leddet på 120 cm og langt nede, så hun BUIRDE ikke kunne gå under. Og hun springer ikke over.

• #7   24. maj 2011 Har hun nogen at gå med?

• #8   24. maj 2011 hmm ja så har jeg ikk rigtig nogle forslag.. hønsenet var mit bedste brød. strøm hegn for inden, og så hønsenet yderst. altså på hver sin side af plænene.

• #9   24. maj 2011 ellers må hun jo have en snor på og en pæl i jorden og så må man flytte den som hun æder sig igennem .. eller også skulle man prøve og lade hende gå med de store ?

• #10   24. maj 2011 Vi havde også engang sidste sommer en bette to'er der gik under hegnet og stod med det oppe på halsen. Hun havde så meget pels at hun ikkek unne mærke det smiley
    Men vi tog så og trak hende hen til der hvor hun altid gjorder det og satte hegnet på hendes mule så hun fik stød, så gjorder hun det en engang mere og vi gjorder det igen. Efter dette har hun aldrig gjort det! Det lyder ondt men det virker. Vores mark er KÆMPE stor og der går kun tre heste på den og der er sindsyg meget græs så dette er ikke problemet! smiley

• #11   24. maj 2011 Anja - * Stald Holmen *: Nej hun går alene, hvilket passer hende helt fint. De andre går på folde ved siden af.

Pernille B S: Er bare ret sikker på hun meget hurtigt finder en løsning smiley

Line P: Ja det bliver nok den eneste løsning når hun er sådan en umuligus smiley

• #13   25. maj 2011 Monterede du antennen i grimen eller hvordan?

• #14   25. maj 2011
    Sæt 3 led på :o) Majas ejer har miniature og der er også 3 tråde på ledet...

• #16   25. maj 2011 Kanon. Det vil jeg prøve. Tusind tak for hjælpen. Håber jeg virkelig det hjælper smiley

Kommentér på:
Pony går UNDER strømhegn - HJÆLP!!!

Annonce