Stakkels pony! udmugning...! {{forumTopicSubject}}
Jae det er sådan at jeg har en pony stående her hjemme..
Det er min papsøster og hun er 23 år gammel.
Hun har købt denne lille shetter af mig for 3 år side så jeg har altid kendt ham og han er lavet at mine gamle ponyer..
Nå men hender min papsøster hun har ikke muget ud ved ham i snart 1 år og jeg får altså kun 150,- for at PASSE OG PLEJE og IKKE muge ud ved ham..
Så nu har han sur stråle og der vokser svampe og græs inde i hans boks...
Jeg gider (undskyld sproget) fandme ikke muge ud der inde for det kan fandme ikke passe at det er MIIIIG der skal fodre og døjes med ham i hverdagen nu når han er så DUM, han stejler op af folk, bider i alle, og slagter næsten min hest...
+++++++++ min far betaler foder...
Jeg syntes bare det er svinsk og min papsøster er har sq kun 1 gang om måneden eller hver 2 mdr....
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg gider ikke muge ud uden at få flere penge for det...
..
Ja skulle også lige ud med det...
HAR BILLEDER AF DET HVIS DET ER I VIL SE DET SKAL JEG NOK LIGGE DEM IND...!!!!
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Er der ingen af jer der gider tage sig af den så giv den væk til nogen som gider! Den fortjener ikke at stå i en usund boks. Og hvis den ikke bliver håndteret så er det klart den får nykker...
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 591
find nogen der gider bruge tid på den og også tage det sure job ved at have pony
den er ikke tjænt med at stå i sådan en usund boks det er ikke sundt
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.520
JustAdreamer: Ikke været i hænder i et år? hvad snakker du om?
aug 2008
og hvis din søster ikke vil af med den så meld hende
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 229
Men det er da om noget forfærdeligt for din gamle pony, at han skal være "fanget" midt i det her -og hvad kan han gøre???? Stå i lort til halsen og med dårlige hove. Jeg bliver fandeme så gal over at folk tillader sig at være så uansvarlige at behandle forsvarsløse dyr på den måde, han kan sku ikke vælge fra....Så du må op af stolen og få råbe de voksne omkring dig til live og vise dem det du går med hver dag og skal se på ikke mindst. Selvfølgelig skal din pap-søster da ikke have en pony hvis hun ikke gider passe den...han fortjener da et bedre liv.
Og husk, han er ikke DUM, men giver man ham ikke den omsorg og opdragelse der er nødvendig, så reagere han jo bare som en hver anden "vild" hest ville gøre...så lad være med at omtale ham som dum, det fortjener INGEN heste....selv om det kan gøre ondt, så må man unægtelig vende blikket indad i største delen af tilfældende.
Håber du finder en løsning til hans bedste....
aug 2008
maj 2010
Det er ligesom jeg har brugt over 1 år på at lære ham tricks så kommer hun og skal prøve her for et mdr siden og hva sker der?? hun smadre hele mig og Lucases sammen hold...
Jeg har lige sagt det til min far idag og han siger jeg skal snakke med min pap søster om det og hvis det ikke hjælper kan jeg desværre ikke gøre mere..
Det og også rigtig nok for det er hendes pony så hun bestemmer over den..
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal hamle op med det lort her...
aug 2008
hvor er opbagningen og hjælpen fra forældrene???
aug 2008
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
(du kan også overveje at flytte den et andet sted hen, og når hun så engang kommer og spørger, siger du bare at det kender du ikke noget til "Står den ikke i sin boks??"
sep 2006
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 639
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Prøv at snak endnu engang med din papsøster - vis hende hvor slemt det står til med hans hove, vis hende svampene i boksen osv.
Virker det ikke ville jeg simpelthen stille hende et ultimatum - enten så begynder hun at passe ponyen eller også melder du hende til Hestens Værn.
sep 2006
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 639
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Som reglerne er, er det opstaldningsstedet der har ansvar for, at hestene har ordentlige forhold. Så du må ud og få muget den boks igennem så hesten har det ordentligt, og så må du få fine forældre til at tage en snak med papsøsteren og sige, at hun altså ikke kan have hest hvis ikke hun passer den. For selvfølgelig skal du ikke passe andre folks ponyer! Hvis ikke I kan klare det med en snak, må hun anmeldes. Hun er 23, så det burde hun være gammel nok til at forstå.
maj 2010
Hun har haft med heste og gøre siden hun var 9 år gammel..!!!!
Så kan det sq da ikke passe at hun nu som 23 årige ikke kan lette sin fede røv og få gjort noget ved sin PONY!
Og vi lavede fandme en regl om at HUUUUN skulle muge ud og købe foder til ham..
MEn næææ nej det bliver helt ødelagt og hun kan stå og råbe og skrig som et pattebare på 3 år op i hovedet af min far om at nu skulle vi til at gi min hest rent vand (og det får han fandme hver dag) og nu skulle jeg til at ride Lucas (han er en shetter forfanden og jeg er en pige på 14 år tror hun selv jeg gider ride hendes pony NEJ det er hvad jeg siger der er synd) og at nu skulle jeg købe nyt udstyr FOR mine egne penge til lucas...
Nå men i det hele taget så tager jeg ham sq snart Lucas fra hende..
Hun har 2 kaniner og 2 katte og lucas og så skal hun have et barn her til september..
Hun har ikke råd til det..
Men jeg snakker lige med far og Lene (hendes mor) om det når hun kommer senere..!
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 330
Dine forældre må da kunne hjælpe dig med at få snakket med hende, ellers må du jo melde hende, altså så er den jo ikke længere.
Stakkels pony! udmugning...!