524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Det der med told, fra fx USA? Det der med told, fra fx USA?

Ja hvis man nu har fundet en hjemmeside, med en vare man virkelig gerne vil købe.
Hvordan er det så det fungere med told? Man betaler prisen for varen, men hvad kna told så rende op i? Og hvilke regler er det der gælder her?

Jeg ved overhovedet intet om dette, så kunne være fedt hvis der var nogen som ville hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med told, fra fx USA?
  • #1   25. apr 2011 Har hørt det skulle være pænt dyrt. Jeg har dog bestilt 3 gange fra USA nu, og har ikke oplevet noget. smiley

• #2   25. apr 2011 du må bare ik købe for over 3500 kr og så husk og ha en kvittering på det så du kan bevise prisen

• #3   25. apr 2011 Hvad har du så betalt ? smiley Kun for varen eller? smiley og fragt

• #4   25. apr 2011 Okay så hvis jeg har fundet noget til 51 US dollars, skal jeg så kun betale det, og fragt? smiley

• #5   25. apr 2011 Se evt. på shopUsa

• #6   25. apr 2011 Der kan man beregne varer + se skat.dk

• #7   25. apr 2011 (link fjernet)

• #8   25. apr 2011 Jeg købte engang en cd fra usa.. de opkrævede varens beløb i told, dvs. jeg betalte dobbelt så meget. Mere må de vist heller ikke opkræve.. så du skal højest betale dobbelt så meget for varen : P

• #9   25. apr 2011 Du må købe for 80 kr uden at skulle betale moms.
    Så må du købe for op til 1150 kr uden at skulle betale told.

(link fjernet)

• #10   25. apr 2011 det link jeg har sat er meget godt. hvis det er under 81 og 11xx så skal man kun betale moms altså 25% af købs prisen. der over skal der nok betales mere.

Jeg har selv forelsket mig i nogle ting der over af. da de har nogle vildt fede ting.

• #11   25. apr 2011 man må kun købe for 75 kr (inkl porto!) toldfrit fra lande udenfor Europa.

De 3500 gælder kun varer man tager med hjem fra rejser.

Så du kan se at sandsynligheden er stor for at du kommer til at betale told og importmoms.

Post Danmark tager et gebyr på 175 kr for at fortolde din vare, så det skal du betale uanset hvad. Hvad momsen bliver derefter er som regel 25% af varens værdi.

Mht til told så er der kun told på bestemte varer over et bestemt beløb, og rideudstyr er som regel ikke en af dem.

Så nu kan du selv beregne hvad det bliver (hvis din forsendelse vel at mærke bliver taget i tolden - men er det dyrt så gør det med meget stor sandsynlighed!)

altså 175 + 25% af varens værdi.

• #12   25. apr 2011 Jeg synes nu ikke jeg betalte told da det var over 200 kr?

• #13   25. apr 2011 Man kan evt få forhandler til at krydse det af som gave

• #15   25. apr 2011 det er ikke altid at varen bliver fanget i tolden - så derfor kan man godt slippe for at skulle betale ekstra - men sandsynligheden for at få en ekstra regning er stor.

Jeg har prøvet at få en regning på 175 kr + 2 kr i importmoms! den er godt nok bitter, for beløbet har ikke været ret stort i forhold til det tilladte og så skal man lige betale de 175 for at staten kan inddrive 2 kr.. så den forsendelse blev en del mere end dobbelt så dyr.

Og det med at sende som gave - det er der rigtigt mange amerikanere der IKKE gør - det er strengt ulovligt i USA.. hvis pakken kommer fra Kina er det dog en anden snak - de er ret ligeglade.

Kommentér på:
Det der med told, fra fx USA?

Annonce