{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit uddannelsesvalg - hvorfor?
  • #1   16. apr 2011
    Fuck gymnasiet - jeg skal være blomsterdekoratør som du ved! Har bare ikke fået svar om jeg er blevet optaget endnu - de sagde der ville gå 14 dage og det er på mandag smiley

Jeg arbejder i en blomsterbutik og kan godt li blandinger af det praktiske og kundekontakt samt kreative.
    Med blomsterdekoratøruddannelsen hører 2år på HG og det håber jeg på bliver super i forhold til hvad gymnasiet var.

• #2   16. apr 2011 jordemoder.. dog arbejder jeg i hjemmeplejen pt

• #3   16. apr 2011 Krikken - enig i fuck gymnasiet, som du ved xD Haha!

Håber virkelig på at det lykkedes for dig.

• #4   16. apr 2011 Aner det ikk smiley Ska i 10 klasse nu her efter sommerferien, og aner virkelig ikk hva jeg ellers vil..

• #5   16. apr 2011 bygnings maler smiley bedstod grundforløbet i torsdags smiley

• #6   16. apr 2011 Dyrlæge med speciale i heste :).
    Jeg har altid villet arbejde med dyr, og det var egentlig planen at jeg bare ville være veterinærsygeplejerske - sygeplejerske for dyr, hvis du ikk ved hvad det er ;). Men så var jeg i praktik på et hestehospital i 9. klasse, hvor jeg var ude med dyrlægerne, og det var fantastisk! Det var lige det job, jeg altid har drømt om!
    Jeg kan godt lide det, med at man oplever noget nyt hver dag og man får nogle udfordringer! Det med at være omkring nye heste og nye mennesker hver dag, synes jeg er meget interessant :).

Jeg går i niende nu, og skal på efterskole her efter sommerferien, og så gymnasiet og derefter københavn universitet, hvor jeg skal studere til dyrlæge :).

• #8   16. apr 2011 Efter gymnasiet var jeg staldpige i et halvt års tid før jeg blev målehjælp i et landinspektørfirma. Der besluttede jeg mig for at blive landinspektør.

En landinspektør er populært sagt et kryds mellem ingeniør og jurist, idet man ved noget om opmåling af jord, digitale kortsystemer så som krak, rejseplanen og google maps med mange flere, er ekspert i ejendomsjura og ved noget om hvad man må med sin jord.

Det er et job der burde appelere til mange flere hestefolk, idet der som praktiserende landinspektør er mulighed for både at arbejde på kontor og udenfor i marken.

Det er en branche med meget lav arbejdsløshed, startlønnen er fra 30.000 og opefter som nyuddannet og der er mangel på os selv nu. Man kan blive det i aalborg og i ballerup. Det kræver en gymnasiel uddannelse eller lignende med dansk og matematik på A niveau og engelsk på B. Vil du vide mere kan du skrive en pb til mig. Så kan jeg hjælpe eller sende dig videre til en der kan.

• #11   16. apr 2011 Well... Min plan er at starte på Morsø gymnasie efter sommerferien, og derefter regner jeg med at tage fotografuddannelsen, fordi det er det jeg gerne vil :]

• #12   16. apr 2011 Jeg har søgt ind på flyvevåbnets officer skole, og er indtil videre godkendt .. Nu mangler jeg bare at blive optaget.. smiley

• #14   16. apr 2011 Anne Finken: Hvorfor føler du dig ikke tilpas? smiley

• #17   16. apr 2011
    Anne Finken - Det gad jeg heller ikke også skred jeg sku ;D Vil ikke bruge 3år på noget som nok endte ud med dårligt gennemsnit og 3år med timer som jeg fattede bjælle af og bare skulle "holde ud".

• #18   16. apr 2011 Jeg gik direkte fra gymnasiet til min nuværende uddannelse hvor jeg nu næsten er færdig med andet år smiley Jeg læser International Communication and Multimedia. Det er en bachelor og tager tre år smiley

Valget faldt på den fordi jeg synes den lød spændende - interesserer mig meget for kommunikation og man har fire "grene" igennem hele studiet hvilket er medie (hjemmesider, fotografering, flash osv), kommunikation, kultur og marketing. Derudover er uddannelse på engelsk hvilket er godt når man skal ud og finde arbejde senere hen.

Oveni det så skal man læse i udlandet et semester - jeg skal f.eks. til Skotland og læse på mit 5. semester (her efter sommerferien) og det synes jeg er en rigtig spændende mulighed smiley

• #19   16. apr 2011 Jeg tog gymnasiet, matematisk linje (åh ja, på den gode gamle reform smiley ). Jeg tog så efterfølgende et sabbatår, selvom jeg vidste hvad jeg ville.
    i 2008 gik jeg i gang med at læse til markedsføringsøkonom, med speciale reklame. Det er en 2 årig uddannelse, hvor man i slutningen af forløbet skal i 3 måneders praktik.

Jeg blev færdig med uddannelsen i sommers og fik først job her til januar, men ind til videre lever det fuldt op til mine forventninger.

• #21   16. apr 2011 I have absolutely no idea ! --'
    Går i 9. nu, og skal på STX efter ferien - mest fordi jeg ingen idé har om hvad jeg vil, og håber det er tre gode tænke'år. Har så mange mulge job jeg gerne vil have, men ingen af dem er virkelig noget jeg synes jeg brænder for ...

• #22   16. apr 2011
    Anne Finken - Det tager jeg til den tid smiley Vil ikke bruge 3år på at få et dårligt gennemsnit et sted jeg ikke trives.
    Mig og sidde i et lokale foran en tavle det duer ikke - jeg lære bedst ved at gøre imens. Derfor er jeg super klog på plante navne og pasning af dem, opsnapper super hurtigt viden der.
    Syntes det er synd at gymnasiet ikke har taget de 4 læringsmetoder til sig som folkeskolen er ved at gøre, der taber man virkelig mange.

• #24   16. apr 2011 Er igang med at få studenter huen, er færdig til næste sommer.

Derefter søger jeg ind som Fysioterapeut

• #25   16. apr 2011 tager en dag af gangen, for jeg har ingen ide overhovedet! pt. gymnasiet smiley

• #26   16. apr 2011 Jeg valgte for små 10 år siden at gå HG vejen. selvom jeg gerne ville gymnasiet. men jeg er ikke boglig stærk. Jeg valgte HG fordi jeg ville være blomsterdekoratør. Men desværre var der ingen elevplads til mig i det. Så jeg blev udlært i Jysk. Jeg har så fortrudt min uddannelse vej. da butik er noget af det mindste betalte der er. og arbejdstiderne er til at lukke op og S**** i. Men jeg vil dog gerne i nogle special butikker som jeg håber jeg kan komme inde for men indtil vider er det ikke lykkedes.

Min drøm Pt er at komme til at arbejde hvor jeg kan bruge mit sprog. Ville gerne til SønderJylland eller flytte helt til Tyskland/Østrig og arbejde. Men det er sat meget i stilstand. smiley

Min uddannelse har ikke bragt mig nogen steder idag ved jeg helt ærlig ikke hvad den nytter da ufaglærte er billigere og kan også bruges i butik -.- Men desværre kan jeg ikke leve for en SU som tingene ser ud pt.

Så vælg den rigtig vej som du vil være sikker på.

• #27   16. apr 2011 jeg er dyrepasser med speciale i forsøgsdyr

jeg valgte det fordi jeg ikke kunne finde en plads som veterinær.
    ikke fordi det er meget nemmere at finde pladser som dyrepasser

og der er pisse spændende at være med til operationerne og forsøgene men det kommer man desværre bare ikke til alle steder og løb sur i det ved at skifte muse og rotte bakker dagen lang, så nu arbejder jeg på en virksomhed der udvikler dele til høreapperater - det er os ok og mega nemt da alt foregår under microskop og det er jeg jo vandt til at arbejde med som dyrepasser.

• #28   16. apr 2011 Jeg er igang med landmandsuddannelsen.
    Grunden til dette er at jeg simpelthen ikke egner mig til at sidde på en skolebænk, og vil ud og opleve noget. Og jeg har altid været meget glad for dyr, så det var en oplagt uddannelse at tage :).
    Jeg er super glad for at jeg er begyndt på denne uddannelse, da den åbner for mange døre når jeg er færdig, så jeg kun får en uddannelse til landmand, men kan gå mange andre veje også smiley

• #29   16. apr 2011 Jeg skal være salgsassistent (:
    Planen var først pædagog og fuldførte næsten et helt år på HF men droppede ud i marts smiley
    Jeg arbejder lige nu i en vuggestue i stedet for skole, og selvfølgelig i en butik smiley
    Grunden til jeg valgte salgsassistent og ikke pædagog er at jeg bedst kan se mig selv i en fremtid bag en kasse! Har stået ved en kasse siden 2009 og elsker det! Elsker følelsen af at give kunder en god oplevelse, at hjælpe ældre mennesker og folk i kørestol med at finde det de mangler, at hjælpe folk - i det hele taget bare kontakten med kunderne (:
    Starter på HG efter sommerferien (;

• #31   16. apr 2011 Jeg går pt. i 9. klasse. Efter sommerferien skal jeg på STX på en samfundsvidenskabelig linje (Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B).

Derefter ved jeg ikke helt hvad jeg skal, men fotograf, journalist eller allerhelst fotojournalist er drømmen lige nu. smiley

• #32   16. apr 2011 Jeg vil være ejendomsmægler smiley Det tager godt nok lidt tid at blive, men det er for de typer der gerne ville sidder stille og være igang, samt at sælge og rådgive smiley

Lige Pt. har jeg på hf smiley

• #33   16. apr 2011 Vil bare lige gøre opmærksom på, at en gymnasiel uddannelse altid er god at have i baghånden!!

Det er helt fint hvis man gerne vil være social og sundhedshjælper (eller hvad ved jeg), men hvis man efter 10 år ikke gider det mere, så har man SÅ mange flere valg muligheder med en form for gymnasiel uddannelse.

Jeg har selv gået på gymnasiet og gud hvor var det hårdt nogen gange, men det har også været de tre bedste år af mit liv, hvor jeg virkelig har lært nogen fantastiske mennesker at kende, og udviklet mig både fagligt og socialt.
    Det er altså ikke værre end man gør det til.

Jeg blev student sommer 2010 og ved stadig ikke hvad jeg vil. Men bruger selv www.ug.dk som jeg kan anbefale.

• #35   16. apr 2011 veterinærsygeplejerske. interesse i dyr og medicin. og det der følger med

• #37   16. apr 2011 Jeg er sygeplejerske, da jeg godt kan lide at arbejde med mennesker, og synes det er fedt at møde ind på arbejde uden at vide hvad dagen vil bringe. Elsker de akutte forløb, hvor mange faggrupper arbejder sammen, og alle bare gør det de er bedst til. Jeg bliver aldrig træt af at opleve hvor effektivt vores sygehusvæsen kan være når det virkelig gælder. Eftersom man som sygeplejerske kan vælge mellem så mange forskellige typer af arbejde, er det muligt at finde den rette hylde, og min hylde er helt klart det akutte, så ingen klager herfra.

• #39   16. apr 2011 Jeg bliver færdig med 10.klasse her til sommer, og så står den på HTX.
    Her har jeg valgt den biotekniske linje som lyder på Mat A, Biotecknologi A og Psykologi C.
    Herefter regner jeg med at læse videre i lyngby til civilingeniør, hvilken slags ved jeg ikke, men noget med Biotecknologi eller medicin smiley

• #40   17. apr 2011 Jeg er civilingeniør med speciale i international teknologiledelse. Jeg valgte den uddannelse af 2 grunde. For det første er arbejdsløsheden hos ingeniører altid lav, også i krisetider. Og for det andet elsker jeg forretning. Jeg elsker at effektivisere og gøre virksomheder bedre. Folk med min uddannelse ender som regel som ledere, projekledere og konsulenter. Jeg selv er endt som konsulent og projektleder på et udviklingsprojekt, som skal skabe samarbejde mellem virksomheden og universiteter. Dvs jeg står for at starte forskningssamarbejder, samarbejde mellem studerende og virksomheden osv. Og så rejser jeg med jævne mellemrum til udlandet for at lære af hvad andre lande gør på det punkt. I år skal jeg til Bruxelles og Kina i nogle dage, alt betalt af job smiley desuden giver en høj uddannelse frihed. Jeg arbejder, nårjeg vil, jeg skal bare lægge ca 37 timer om ugen og selvfølgelig dukke op til mine møder. Og hvad jeg skal lave de forskelige dage er ellers op til mig selv. Så kort sagt valgte jeg min uddannelse pga høj løn, frihed, rejseaktivitet, lav arbejdsløshed og fordi man får muligheden på at have indflydelse i større virksomheder.
    Kan desuden anbefale htx. Det er meget sjovere end alm gym smiley

• #41   18. apr 2011 Er i gang med at uddanne mig til dyrlæge smiley
    Først og fremmest er studiet, alt hvad uddannelsen handler om, og hvad jeg skal bruge når jeg er færdig - det er lige mig!!
    Jeg elsker udfordringer, at have ansvar, at kunne gøre en forskel og at arbejde med noget der interessere mig rigtig meget (både dyr, men også den mere faglige del)
    Jeg er super glad for det nu, selvom det er rigtig hårdt, men ville ikke bytte med noget som helst smiley

• #43   4. maj 2011 Jeg er en af dem der også har sagt FUCK gymnasiet jeg vil udnytte min RIDNING. Så jeg er rejst væk fra familie, venner og alting sammen med mit kæreste eje (min hest), i en alder af kun 16 år.
    Og nu skal jeg være beridder :-)))

Kommentér på:
Dit uddannelsesvalg - hvorfor?

Annonce