Hjemve Hjemve
Puha, den her er svær. Har en datter på 12 år og hun har lige ringet fordi hun vil hentes igen igen. Denne gang er der 4 timers kørsel i alt for at hente hende. Hun har selv lavet aftalen med veninden om at hun skulle med dem i sommerhus et par dage... Jeg har holdt mig helt neutral i deres planlægning i håbet om at et endelig ville lykkes hende at kunne overnatte andre steder end hjemme...
Jeg har så sagt nej til at hente hende, og snakket med venindens mor om det var ok for dem. Hvilket det er.
Men jeg må indromme at jeg har ondt i maven, har aldrig selv haft hjemve, så kender ikke følelsen og derfor er det sikkert også nemmere for mig at sige nej. Men hvad siger I, hvordan er det at have hjemve, har jeg været for hård ved hende??
dec 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.785
Du har ikke været for hård det sys jeg ikke
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.477
Tror du ska give hende lidt tid, og så glemmer hun nok at hun har hjemve fordi hun hygger sig
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 429
Jeg afholdte sidste sommer ridelejr for en flok piger, på vores ridecenter. Den ene ville pludselig hjem først på aftenen, og efter en snak med hende (og hun var noget ked af det), ringede jeg op til hendes mor, som fortalte at de havde haft en lang snak om det, da moderen ikke ville give hende lov til at komme på lejren, medmindre at hun selv var klar på at sove der. Aftenen gik med en pige der var skiftende ked af det, og en mor der sagde at hun skulle sove der, ellers var det sidste gang hun var på ridelejr. Det endte med at hun sov der, selvom hun ikke var så stolt da de skulle falde i søvn, men dagen efter strålede hun som en sol, og sov der uden problemer en nat mere :o)
Nogle gange skal man se sine dæmoner i øjnene, og hvis veninden og hendes forældre er lidt ekstra søde ved din datter, så skal det nok gå det hele.. :o)
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 36
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 1 Svar: 351
Held og lykke med det & håber det snart går over
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 330
Har en veninde, som netop altid er blevet hentet med det samme, når hun har haft hjemve. Hun er snart 17 år, og "tør" stadig ikke sove hjemme hos mig, på trods af at jeg bor 5-10 minutter på cykel fra hende.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.273
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Hun skal jo lære det på et tidspunkt, og hun er efterhånden gammel nok til at skulle kunne sove hos andre.
Jeg kan se hvad det har gjort ved min lillebror, at han altid er blevet hentet når han ville. Ligemeget hvor han har været, har vores forældre villet hente ham uanset hvad. Det har dog ikke været pga. hjemve, men fordi han hele tiden ændrer sine planer. Det er en lidt anden situation, men det har gjort at han nu næsten ikke kan planlægge en fast aftale, fordi han ved at far kommer og henter ham, hvis der er noget der ikke passer sammen.
Så hvis du konstant henter din datter, lærer hun aldrig at sove ude, og det vil give hende - og jer - problemer senere i livet. fx når hun bliver gammel nok til fester, er det praktisk engang imellem at sove hos en veninde, så I ikke skal op kl 4 om natten for at hente hende.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.970
Hun er nød til at lære det... Har kendt folk som i 9klasse ikke ville med på lejr tur til Bornhom og London, det gik de glip af fordi de ikke ville sove ude.
Kender også børn på 6år der aldrig nogensinde har sovet ude - heller ikke ved deres bedsteforældre.
Det er SYND at den nye tendens er at pylre omkring ens børn og aldrig lade dem sove ude..
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 6 Emner: 45 Svar: 1.148
I dag, kan vi alle sagtens sove hos andre og være på lejerskoler i en uge uden at blive kede af det, så vi har altså lært det selvom de har hentet os hver gang, så jeg ved ikke om jeg synes at det løser noget at være streng ved sine børn .. men det skal du selvfølgelig selv afgøre, når det nu er din datter
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 6 Emner: 45 Svar: 1.148
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 36
Nu er min datter kommet hjem fra sommerhus, hun er rigiig stolt af sig selv . dejligt. Dog mener hun at der lige vil gå lidt tid, inden hun igen vil sove ude
aug 2007
Følger: 118 Følgere: 108 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 587
Hjemve