2.387 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjemve Hjemve

Puha, den her er svær. Har en datter på 12 år og hun har lige ringet fordi hun vil hentes igen igen. Denne gang er der 4 timers kørsel i alt for at hente hende. Hun har selv lavet aftalen med veninden om at hun skulle med dem i sommerhus et par dage... Jeg har holdt mig helt neutral i deres planlægning i håbet om at et endelig ville lykkes hende at kunne overnatte andre steder end hjemme...
Jeg har så sagt nej til at hente hende, og snakket med venindens mor om det var ok for dem. Hvilket det er.
Men jeg må indromme at jeg har ondt i maven, har aldrig selv haft hjemve, så kender ikke følelsen og derfor er det sikkert også nemmere for mig at sige nej. Men hvad siger I, hvordan er det at have hjemve, har jeg været for hård ved hende??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemve
  • #1   16. apr 2011 Jeg har haft det som hende, mine forældre var også hårde ved mig til sidst og det gjorder jeg græd en masse men blev trøstet af min veninde og hendes forældre og endte med at have den hyggeligeste weekend, og ville dårligt hjem igen, nu har jeg kun hjemve når jeg er i udlandet fordi jeg savner mine dyr smiley

Du har ikke været for hård det sys jeg ikke smiley

• #2   16. apr 2011 Sys ikk ndu har været for hård.
    Tror du ska give hende lidt tid, og så glemmer hun nok at hun har hjemve fordi hun hygger sig smiley

• #3   16. apr 2011 Jeg synes det er fint. Hun bliver nødt til at lære det, for hendes egen skyld, ellers vil hun bare komme til at kæmpe med det senere. Det er den helt rigtige beslutning at sige nej til hende, thumbs up for det, selvom jeg godt kan forstå du har det lidt skidt med det. smiley

• #4   16. apr 2011 Jeg har godtnok ikke børn, men forstår dit dilemma, og synes ikke at du har været for hård..

Jeg afholdte sidste sommer ridelejr for en flok piger, på vores ridecenter. Den ene ville pludselig hjem først på aftenen, og efter en snak med hende (og hun var noget ked af det), ringede jeg op til hendes mor, som fortalte at de havde haft en lang snak om det, da moderen ikke ville give hende lov til at komme på lejren, medmindre at hun selv var klar på at sove der. Aftenen gik med en pige der var skiftende ked af det, og en mor der sagde at hun skulle sove der, ellers var det sidste gang hun var på ridelejr. Det endte med at hun sov der, selvom hun ikke var så stolt da de skulle falde i søvn, men dagen efter strålede hun som en sol, og sov der uden problemer en nat mere :o)

Nogle gange skal man se sine dæmoner i øjnene, og hvis veninden og hendes forældre er lidt ekstra søde ved din datter, så skal det nok gå det hele.. :o)

• #5   16. apr 2011 Takker for Jeres søde indlæg, det varmer meget.. Nu har jeg ikke så ondt i maven mere smiley

• #6   16. apr 2011 Jeg havde det på præcis samme måde, da jeg var 12år. Jeg græd helt vildt hver gang jeg sov ude og ringede altid hjem til mine forældre, for at få dem til at hente mig! I starten hentede de mig altid uanset hvor jeg var, men dette hjalp jo ikke, da jeg så aldrig kom til at sove ude. Så tilsidst stoppede de med det, men sagde tilgengæld at jeg kunne ringe så tosset jeg ville og tale med dem, men de nægtede at hente mig. Det blev så helt automatisk bedre med tiden, da jeg selv begyndte at indse at der intet skete ved at sove ude... Så tror det er super fint i siger at hun skal blive. Hun går sikkert rundt og er ked af det - det var jeg i hvert fald. Men man har det selv rigtig godt efter man har "overlevet" overnatningen og det hjælper virkelig at kunne tænke tilbage på det næste gang sover ude. Da man så ved man kan og har gjort det før(:
    Held og lykke med det & håber det snart går over

• #7   16. apr 2011 Jeg synes det var det rigtige du gjorde smiley

Har en veninde, som netop altid er blevet hentet med det samme, når hun har haft hjemve. Hun er snart 17 år, og "tør" stadig ikke sove hjemme hos mig, på trods af at jeg bor 5-10 minutter på cykel fra hende.

• #8   16. apr 2011 God beslutning, ellers lærer hun det jo aldrig smiley

• #9   16. apr 2011 Jeg synes det er fint at du ikke vil hente hende. smiley
    Hun skal jo lære det på et tidspunkt, og hun er efterhånden gammel nok til at skulle kunne sove hos andre.

Jeg kan se hvad det har gjort ved min lillebror, at han altid er blevet hentet når han ville. Ligemeget hvor han har været, har vores forældre villet hente ham uanset hvad. Det har dog ikke været pga. hjemve, men fordi han hele tiden ændrer sine planer. Det er en lidt anden situation, men det har gjort at han nu næsten ikke kan planlægge en fast aftale, fordi han ved at far kommer og henter ham, hvis der er noget der ikke passer sammen.

Så hvis du konstant henter din datter, lærer hun aldrig at sove ude, og det vil give hende - og jer - problemer senere i livet. fx når hun bliver gammel nok til fester, er det praktisk engang imellem at sove hos en veninde, så I ikke skal op kl 4 om natten for at hente hende. smiley så jo, det er en fin beslutning du har taget.

• #10   16. apr 2011 Indrømmet: Det er ikke særlig sjovt at have hjemve. Men jeg er sikker på at hun vil være rigtig glad og stolt når hun kommer hjem og har overvundet det. Når hun er sammen med en veninde hun er glad for og de kan lave nogle sjove ting som kan få hende til at glemme det lidt, skal det nok gå. smiley

• #11   16. apr 2011
    Hun er nød til at lære det... Har kendt folk som i 9klasse ikke ville med på lejr tur til Bornhom og London, det gik de glip af fordi de ikke ville sove ude.

Kender også børn på 6år der aldrig nogensinde har sovet ude - heller ikke ved deres bedsteforældre.

Det er SYND at den nye tendens er at pylre omkring ens børn og aldrig lade dem sove ude..

• #12   16. apr 2011 Jeg har mere eller mindre altid været plaget af hjemve og før i tiden kunne jeg aldrig overnatte andre steder. På diverse lejerskoler eller hjemme hos andre veninder, er jeg blevet ked af det og villet hjem. Det samme er sket for mine søskende. Mine forældre har altid hentet os, når vi var kede af det, og har aldrig gået ind for, det som vores lærere altid sagde, at man skulle lære at sove ude. Når vi ville hjem, har de hentet os og sagt at de er sikre på at vi nok skal lære det på et tidspunkt, og de mente ikke at vi lærte noget af at være et sted hvor vi var kede af det..

I dag, kan vi alle sagtens sove hos andre og være på lejerskoler i en uge uden at blive kede af det, så vi har altså lært det selvom de har hentet os hver gang, så jeg ved ikke om jeg synes at det løser noget at være streng ved sine børn .. men det skal du selvfølgelig selv afgøre, når det nu er din datter smiley

• #13   16. apr 2011 Jeg vil lige tilføje, at jeg er 15 og var sidste år i København en hel uge, min søster er 18 og har netop været i Barcelona på studietur, og min bror er 13 og har også været på lejerskole i 3-4 dage, og vi har kunnet sove ude, uden problemer i en del år nu, så vi har altså lært det fint, selv om vi er blevet hentet. Jeg er i hvert fald glad for at mine forældre ikke tvang mig til at blive et sted hvor jeg var ked af det..

• #14   17. apr 2011 Hej
    Nu er min datter kommet hjem fra sommerhus, hun er rigiig stolt af sig selv . dejligt. Dog mener hun at der lige vil gå lidt tid, inden hun igen vil sove ude smiley

• #15   17. apr 2011 Bestemt ikke for hårdt smiley

Kommentér på:
Hjemve

Annonce