Øh, virkelig kompentente læger -.-' {{forumTopicSubject}}
Sorry for et total brokkeindlæg på denne fantastiske solskinsdag, men har brug for at afreagere på en eller anden måde (;
Jeg har igennem et par år haft problemer med min ryg efter et biluheld. Jeg havde før biluheldet aldrig haft nogen som helst skader af nogen som helst art, så kører vi galt og BANG er jeg næsten handicappet på grund af smerter i ryggen -.-'
Først siger min daværende læge til mig at jeg har "forstuvet" ryggen og sender mig til fysioterapeut. Han beder mig køre i ring med hofterne og forbyder alt der hedder ridning. Jeg mærker ingen forbedring ...
Så starter jeg så med at spille fodbold og tildrager mig et par mange andre skader, men hverken forværring eller forbedring i ryggen. Jeg starter så hos en anden fysioterapeut efter at min fars læge har sagt at jeg egentlig ikke fejler noget, men burde have taget røngten (han vil dog ikke henvise til det da han synes jeg er for ung til stråling!). Jeg får nogle andre øvelser og får at vide at det noget lort at jeg ikke gik i gang med at ride med det samme igen - stadig ingen forbedringer i min ryg.
Jeg begynder så på min nuværende skole hvor jeg rider stortset dagligt .. Endelig forbedring! Ikke ekstremt meget men dog lidt .. Så er jeg så i praktik som hestepasser på Grindsted Rideskole, og på 3. dagen midt i udmugningen har jeg simpelthen så mange smerter at jeg har svært ved at stå oprejst ...
Jeg bliver så nødt til at holde op med det hårde staldarbejde, men fortsætte min ridning som formindsker smerterne, men alligevel bliver jeg ved med at have ondt. Så en dag smider min pony mig af 2 gange, og så er min ryg et helved igen - jeg kommer så til lægen som fortæller mig at jeg intet fejler og det hele bare skal trænes væk ... Jeg tænker det kan fanme ikke være rigtig når det bliver ved med at gøre så pisse meget ondt, så jeg ringer hjem og får en tid hos min egen læge (går endda under akut Oo) ..
Hun kigger og trykker lidt på min ryg hvorefter hun konstatere at røngten er nødvendigt da min ryg er så veltrænet som den kan være og mine smerter ikke kan trænes væk (hun siger faktisk at alle der siger andet ikke har styr på noget som helst) ... Hun siger at det ikke bekymre hende så meget at jeg har mange smerter, men mere at de er spredt ud over største delen af min ryg, dog værst i lænden.
Jeg kommer så til røngten også går der næsten 1½ mdr. før jeg får svar (blev lovet 1 uge højest) ...
Konklusionen er;
Jeg har en ubetydelig skævhed i ryggen som er ret normal. Skævheden gør at mine ribben går ned på mine lændehvivler. Det betyder intet og jeg har ingen smerter, men hvis jeg vil kan jeg få en hentydning til en fysioterapeut, som vil give mig øvelser til at TRÆNE det væk!
Og nu sidder jeg og kan ikke finde ud af om jeg skal grine eller græde .. Jeg har ekstremt meget ondt i min ryg, nu har jeg grunden efter 4 fucking år, men hov nej, det har jeg alligevel ikke, fordi det gør jeg ikke ondt ...
Arg, sorry for romanen, men havde ligesom behov for at komme ud med det ... Lige nu tænker jeg bare at danmark har et helt fantastisk kompentent lægesystem!
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
dec 2004
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 395
Min kæreste har prøvet lidt af det sammen. Vi kørte galt, hvor efter han også havde ondt i ryggen. Han har været igennem ALT. -Røntgen, scanning, you name it. Intet har de kunne finde, men han har stadig daglige smerter i ryggen.
Han har både gået til fysioterapeut og kiropraktor.
Til sidste konkluderede lægerne at han har muskelspændinger i ryggen og dem kan man ikke gøre noget ved.
Han fik knap nok erstatning af forsikringen, selvom han ikke kan udføre et normalt arbejde. Men de mente ikke at hans mén grad var høj nok, da lægerne ikke præcis kunne finde "fejlen".
Det eneste han har fundet som hjælper på hans smerter er akupunktur. Desværre krævede det at han blev behandlet hver uge eller 14 dag (i gode tider) og det havde han ikke råd til.
Så nu står den "kun" på panodil og ibumetin hver dag og stadig ondt i ryggen. -Lægerne vil ik engang give ham noget stærkere.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Jeg har også prøvet akupunktur og det er heller ikke at foragte- det kan også hjælpe.
jun 2008
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 335
Men som Janni H skriver så prøv en kiropraktor.
Jeg har selv fået konstateret i diskusprolaps og det eneste der har hjulpet er en kiropraktor.
Når du har så mange smerter igennem så lang tid er det ikke i orden bare at sende dig hjem.
Som sagt kræv en scanning, der kan de se hvad der galt.
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Og folk siger vi skal stole på autoriteter fordi de har bare styr på det heeeeeele! Yeah right..
Kender også et tilfælde hvor en ung kvinde - ikke over 30år, går til lægen pga. ondt i maven/siden. Lægen giver hende nogle stærkere smerte stillende. Det går måneder og det bliver bare værre. Lægen mener ikke der er noget galt og hun bliver bare pumpet med piller.
Så ringer hendes far ( over 50år ) op til lægen og siger hvad fanden det er for noget at hans datter skal blive ved med at have ondt og få stærkere smerter.
Det viser sig at hun har kræft..
Jeg har også været til lægen da jeg har noget allergi agtigt noget. Mine øjne hæver op og øjenomgivelser..
Lægen svarede med " øøøøhmmmbøøøløøøh.. Det må være sådan noget.. øjenmigræne? "
Og sagde jeg bare skulle tage stærkere smertestillende.
Slår øjnmirgæne op og mine symptomer stemmer slet ikke over ens med det.
Kunne han ikke have henvist mig til en som havde mere styr på det?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Jeg har selv mange problemer med min nakke, og fysiteropi er penge ud af vinduet, selvom lægen mener det er ih og åh så godt, men kiroprakter derimod, DET er noget der virker.
I starten skulle jeg gå der en gang om ugen, i dag kan jeg nøjes med en gang om måneden, eller hver anden måned. '
Min mor og min lillebror har begge skæv ryg som i føgle længerne ikke har nogen betydning, bortset fra at de begge har meget ondt i ryggen og svært ved at udføre arbjede, men det er åbenbart ikke af betydning ?
En kiroprakter ved lige hvad hun skal kigge efter og kan også hjælpe med røngtenbilleder.
Da jeg kørte galt fik jeg et piskesmæld, der blev taget røngten for evt brud. Det var der ikke og lægerne sagde bilelderne så fine ud.
Hos min kiroprakter fik jeg selv lov at se billederne og enhver idiot ville kunne se at min nakke bestemt ikke så fin ud. Nakkehvivlerne gik i en S form og de to nedereste var så skubbet mod højre at det havde betydning for mine nerver op til øjet.
Så afsted med dig til en kiroprakter, jeg ville æde min gamle hat på at hun kan hjælpe dig.
sep 2007
Når de så sidder forkert gør det kun ondt værre at stå og ælte i det og lave øvelser. Det skal sidde korret, før det virker at lave øvelser.
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Ved mensendieck lærer man også at bruge sin krop rigtigt, på lang sigt.
jun 2008
Nej, jeg forventer ikke at blive opereret eller noget som helst ekstra ordinært, men at blive behandlet ordenligt og taget seriøst af min læge. Den gang jeg bliver tjekket får jeg at vide at min rygmusklatur er perfekt og ikke kan trænes mere end den allerede er og det derfor ikke er muskelbaseret men derfor må være noget andet og en fysioterapeut ikke vil gøre noget godt .. Da min far så ringer og rykker for svar på min røngten får han at vide hvad der er galt med min ryg samt at jeg kan få en henvisning til en fysioterapeut når jeg selv fik at vide at hvis noget ville hjælpe ville det højest sandsynlig være at bibeholde min ridning også måske tage til kiropraktor!
Men jeg vil prøve at tage fat i min far omkring en kiropraktor, er bare ret sikker på at han ikke er vildt happyhappy for det når han selv skal betale hele beløbet.
mar 2010
jun 2008
mar 2010
jun 2008
Mit problem er bare at jeg går i skole i jylland og kan ikke selv betale for en kiropraktor - og det er lidt for dyrt og lidt for langt væk at tage til sjælland hver gang jeg skal derhen (:
mar 2010
(link fjernet)
Der er det hele samlet på et sted
sep 2007
Skriv evt hvor du bor i en privat bedsked, så kan jeg måske linke nogle til dig jeg kender.
jun 2008
sep 2007
jun 2008
Øh, virkelig kompentente læger -.-'