{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Ubrugelig besked! HVORFOR GØR MAN DET? {{forumTopicSubject}}

Jeg loggede på her idag på min HN-profil.

Her finder jeg en besked, fra en person som bare lige ville nævne at den sadel jeg har til salg (HDR FLETCHER) kunne købe for den og den pris. Det syntes hun bare lige jeg skulle vide!?!!??

Jeg vil være ærlig og sige, jeg blev meget forbavset og så sur. Og skrev en meget lidt pæn besked tilbage!! Og måske set lidt i bagklogskabens lys, en lidt får grov besked.

MEN...

Hvorfor skal jeg lige have den information - jeg er da godt nok ligeglad!

Hvorfor skriver man sådan noget til folk? Helt ærligt, det er udover min forstand!

Det kan på ingen måde være for at være flink, for hvorfor søger man på annoncer, man ikke er interesserede i, for at finde prisen på dem det billligste sted, og så skriver det til den som har det til salg?

Det kan da kun være for at være træls?

Har personen bare for meget tid, og skal derfor spilde min?

KAN NOGEN give mig en eller anden form for forklaring på HVORFOR nam gør sådanne bizare (og i min verden) uintelligente handling?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubrugelig besked! HVORFOR GØR MAN DET?
  • #1   30. mar 2011 Easy, tiger.

• #2   30. mar 2011 Måske personen syntes din pris er for høj eller noget i den stil

• #3   30. mar 2011 hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg, at rigtig mange herinde sætter deres ting til overpris, og jeg kan også godt ha' lyst til at sige til dem: Det du har til salg er faktisk på tilbud til langt under den pris du har sat - og det er altså udstyr der er helt nyt og ubrugt!

Synes der er nogle herinde der skulle ta' at blive lidt mere realistiske med deres priser. Jeg gider ikke give 500 for et weatherbeeta dækken der kun har været brugt i 2 uger, når jeg kan få det fra ny af til 400.
    Længere er den ikke.

• #4   30. mar 2011 For at du skal sætte din pris ned eller få dig til at forhandle din pris....
    derfor har han eller hun sat sig ind i, hvor personen kunne finde den billigst, men ville måske gerne handle med dig og så får personen bare lort tilbage..

Jeg kunne sagtens finde på det samme...

• #5   30. mar 2011 Det er da meget muligt at du ikke vil give det, det vil jeg heller ikke (og min sadel er forøvrigt ikke til overpris), men hvorfor sige det til mig? Det er da ikke en information jeg kan bruge til noget som helst.

Hun kan (og efter min mening skal) være ligeglad med MIN annonce. Det er jo min og ikke hendes.

Fair nok hvis hun ville købe sadlen og vil forhandle pris på den måde, men hun er jo ikke engang interesseret.

• #6   30. mar 2011 Der står iøvrigt i annoncen at bud modtages. Er man interesseret, kan man jo byde på sadlen. Meget nemt og logisk!!

• #7   30. mar 2011 klap lige hesten, der er mange som har helt urealistiske priser på deres brugte ting, måske ville personen være venlig og give dig et råd om at hvis du gerne vil have solgt er din sadle måske lidt for dyr.......

• #8   30. mar 2011 Århus-Rytter !

Nå okay, havde lige forstået det sådan at hun var interesseret i den...
    Ja okay, så er det da sært...

Så ville jeg måske også blive lidt knotten, og bede hende passe sine egne sager, hvis jeg følte prisen skulle sættes ned skulle jeg nok selv regulere i den, mange tak smiley he he

• #9   30. mar 2011 Jeg forstår slet slet ikke din reaktion..
    Du overreagere fuldstændigt, hvorfor kan du ikke bare være ligeglad?

• #10   30. mar 2011 vibeke, der er jo ikke venlighed i at søge på en sadel man ikke er interesseret i og så informere om at den kan fåes til det og det i nypris.

Hun fremførte en nypris på 7000 for sadlen. Min har været brugt sammenlagt 2 måneder (lidt højt sat) og er sat til 5000. Er det urealistisk??

Iøvrigt, for at være lidt smålig, så var det ikke den samme sadel.Den hun viste var sort, bom 2,5 og var ikke til at få leveret nu, pga. ventetid. Min er lysbrun og bom 3.

Det strengt taget er de ikke engang sammenlignelige.

Og alt dette fra en som er uinteresseret

• #11   30. mar 2011 Kan altså heller ikke forstå hvorfor du hidser dig sådan op smiley
    Slet hendes besked, eller skriv bare pænt "Okay?(:" tilbage, og så er den ude af verden - come on, vi har større problemer (;

• #12   30. mar 2011 Altså man kan jo gøre det for at hjælpe..
    Har ikke selv skrevet til folk, men har da fx set amigo regndækkener til salg til 400 brugt, og de har så været på tilbud hos tika i et halvt år til 320 ,-
    Hvis folk ikke ved det og ikk kan forstå hvorfor det ikk blir solgt, er det jo kun en hjælp..

Men synes nu også din pris er fair smiley

• #13   30. mar 2011 Jeg synes du overreagere!

Jeg synes egentlig altid at nyprisen er væsentlig når man handler udstyr. Det kan jo ligeså vel være ment som en hjælp for at andre kan se at det er et godt tilbud(for jeg synes bestemt ikke prisen lyder gal)
    Men så har den venlige sjæl bare modtaget en gang lort fra dig fordi du hidser dig op uden nogen grund.
    folk er ikke dumme, de kan godt se forskel på en saddel der ny, ikke leveret, i en anden farve og bomstørrelse til en der er let brugt, i en flot farve(hvis man er til brun) og som er 2000 kr billigere.

• #14   30. mar 2011 Århus-Rytter !

Hun ville nok bare hjælpe, er enig i at jeg også ville bede hende, pænt om at jeg nok selv skulle styre mine ting, men ja rolig nu, hun er jo ikke ude på at gøre dit liv surt eller noget...

Sådan er der jo bare nogen mennesker der er, kan da kun grine lidt af det og synes det er lidt sært og mærkeligt smiley

Hun må jo synes at prisen har været høj, det synes du ikke, færdig smiley

• #15   30. mar 2011 Jeg tror at Århus Rytter desværre er stødt på en af de mennesker, som gør det til en livsstil/tidsfordriv at genere folks annoncer.

Har selv set alt for mange gange, når man ser på annoncer herinde, at der er nogle brugere som gentagende gange "bare lige vil oplyse at de har fundet tingene billigere et andet sted", selvom de overhoved ikke er interesseret i tingene, og at den pris de i øvrigt har fundet billigere ikke er helt samme ting, og det derfor ikke kan sammenlignes.

Måden disse brugere skriver det på (ordvalg), minder ikke om normal venlighed, men aller mest om at de synes det er sjovt at "ødelægge" annoncen. Det er total mangel på respekt og seriøsitet!

Hvis hun er stødt ind i en af dem, kan jeg godt forstå at hun er en smule irriteret, da det ikke er fedt at få smidt kommentarer ind på ens annonce som kan ødelægge salget.

• #16   30. mar 2011 -Men det sjove ved det er, at jeg har nøjagtig den samme sadel, bare i en anden bomstørrelse til salg som Århus Rytter, og endda til 500kr dyrer, og jeg har ikke fået en "venlig" besked om at jeg måske har sat prisen for høj.

Hvis man virkelig vil folk deres bedste og fortælle dem at de har sat prisen for højt, hvorfor fortæller man det så ikke til ALLE dem som har en annonce på samme ting? Ellers gør man jo ik meget forskel?

• #17   30. mar 2011 Ja, jeg må nok give Sandra Kaiser ret, det er nok sådan en af de der ''venlige'' mennesker som ønsker at ødelægge ens annoncer, som jeg er støt på.

Men MLC, jeg kan stadig ikke forstå hvorfor en totalt fremmed unden interesse i annoncen vil informere mig om at hun synes den er for dyr.
    Det gør mig altså stag en del knotten!

• #18   30. mar 2011 Århus-Rytter !

He he, ja men synes hellere vi skal grine lidt af det, smile rynker er pænere end "frowns" he he smiley

Kan såmænd godt forstå ville da så sandelig også selv studse over det, hvis nogen skrev sådan til mig smiley
    Men hun havde nok ikke andet at lave, det kan være hendes katte sov og deres middagsmad var lavet, så hun kedede sig nok smiley ej skal nok være sød smiley

• #19   30. mar 2011 JEG FØLER MED DIG

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #20   30. mar 2011 tag lige og træk vejret hun har jo ikke skrevet det i din annoncer så hvorfor ikke udvise det overskud der hører sig til og skrive til vedkommende tak for info så må du jo handle der.

Der er ikke nogen grund til at sende en spand møg den anden vej.

• #21   30. mar 2011 Jeg gør det selv. Hvis nogen f.eks har noget tilsalg til 5000kr. og tingen kun koster 6000kr. for nyt og den ting der er tilsalg er godt brugt, så ville jeg også informere om det for at sælgeren ikke ville snyde køberen smiley

• #22   30. mar 2011 JEG er selv en a dem der skriver til personen hvis deres priser er en del i overkanten... forstået sådan at så fortæller jeg det folk i en venlig mening, det er ikke for at blande mig, men bare en oplysning da nogle står med her og nu sag eller udgiver det for at sku være her og nu...

personlig synes jeg nemli også folk er UTROLIG useriøse med deres priser en grime der har været brugt i 2 mdr kan da godt være den kostede 100 fra ny men ville så heller ikk give 75+ porto for den altså..

man kan jo tage rådet til sig eller lade vær, nu skriver jeg f.eks ikk til hvem som helst, kun til folk hvis annince ku have min interesse

• #23   30. mar 2011 Jeg tror bare jeg havde trukket på smillebåndet af sådan en besked, ikke noget jeg ville reagere på. og som du selv siger, så er du ligeglad med den infromation, så hvorfor ikke bare glemme den smiley

Jeg synes tit jeg støder på annoncer hvor folk tager overpris for brugte ting.
    Jeg gør det ikke, men hvis jeg gad så skrev jeg også til dem at man altså kunne købe det samme et andet sted langt billigere.
    Hvorfor skal folk betale overpris, for ting de kan købe et andet sted til en billigere pris.

• #25   30. mar 2011 Minkevennen: HAHAHAHA genialt!

• #26   30. mar 2011 Selvfølgelig er det da træls at blive snydt ved at give overpris for en brugt vare. Men er det ikke købers eget ansvar at undersøge markedet inden de køber brugt, så man selv kan vurdere om man vil give den forlangte pris på den aktuelle vare.

Ja, det er mange som har høje priser herinde, men jeg kan egentlig godt forstå det. Har selv prøvet på mine annoncer, og set rigtig mange på andre byde total under prisen for ens vare. Hvor det ik bare er en smule under, men halv pris!
    Oplevede det sidst jeg skulle sælge sadel. Havde sat den til 3500kr, hvilket må have været en fair pris, da jeg havde mange henvendelser og den blev solgt til prisen.
    Men havde faktisk en som bød 1000kr for den. Må ærlig indrømme at jeg blev forarget, og skrev til brugeren "at jeg takkede pænt nej tak til buddet, da jeg mente at det var et skambud."

Men det er så sjældent at noget bliver solgt til prisen herinde, så kan godt forstå at folk sætter prisen lidt højere end normalt, for så at kunne handle varen ned i pris, så køber bliver glad, og sælger stadig har fået sine penge hjem på varen. -Det er ikke kun her, det sker på alle hjemmesider, sådan er handel bare!

Kommentér på:
Ubrugelig besked! HVORFOR GØR MAN DET?

Annonce