Ubrugelig besked! HVORFOR GØR MAN DET? {{forumTopicSubject}}
Jeg loggede på her idag på min HN-profil.
Her finder jeg en besked, fra en person som bare lige ville nævne at den sadel jeg har til salg (HDR FLETCHER) kunne købe for den og den pris. Det syntes hun bare lige jeg skulle vide!?!!??
Jeg vil være ærlig og sige, jeg blev meget forbavset og så sur. Og skrev en meget lidt pæn besked tilbage!! Og måske set lidt i bagklogskabens lys, en lidt får grov besked.
MEN...
Hvorfor skal jeg lige have den information - jeg er da godt nok ligeglad!
Hvorfor skriver man sådan noget til folk? Helt ærligt, det er udover min forstand!
Det kan på ingen måde være for at være flink, for hvorfor søger man på annoncer, man ikke er interesserede i, for at finde prisen på dem det billligste sted, og så skriver det til den som har det til salg?
Det kan da kun være for at være træls?
Har personen bare for meget tid, og skal derfor spilde min?
KAN NOGEN give mig en eller anden form for forklaring på HVORFOR nam gør sådanne bizare (og i min verden) uintelligente handling?
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Synes der er nogle herinde der skulle ta' at blive lidt mere realistiske med deres priser. Jeg gider ikke give 500 for et weatherbeeta dækken der kun har været brugt i 2 uger, når jeg kan få det fra ny af til 400.
Længere er den ikke.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
derfor har han eller hun sat sig ind i, hvor personen kunne finde den billigst, men ville måske gerne handle med dig og så får personen bare lort tilbage..
Jeg kunne sagtens finde på det samme...
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 500
Hun kan (og efter min mening skal) være ligeglad med MIN annonce. Det er jo min og ikke hendes.
Fair nok hvis hun ville købe sadlen og vil forhandle pris på den måde, men hun er jo ikke engang interesseret.
apr 2010
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 217
apr 2005
Nå okay, havde lige forstået det sådan at hun var interesseret i den...
Ja okay, så er det da sært...
Så ville jeg måske også blive lidt knotten, og bede hende passe sine egne sager, hvis jeg følte prisen skulle sættes ned skulle jeg nok selv regulere i den, mange tak he he
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
Du overreagere fuldstændigt, hvorfor kan du ikke bare være ligeglad?
apr 2010
Hun fremførte en nypris på 7000 for sadlen. Min har været brugt sammenlagt 2 måneder (lidt højt sat) og er sat til 5000. Er det urealistisk??
Iøvrigt, for at være lidt smålig, så var det ikke den samme sadel.Den hun viste var sort, bom 2,5 og var ikke til at få leveret nu, pga. ventetid. Min er lysbrun og bom 3.
Det strengt taget er de ikke engang sammenlignelige.
Og alt dette fra en som er uinteresseret
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 97 Svar: 893
Slet hendes besked, eller skriv bare pænt "Okay?(:" tilbage, og så er den ude af verden - come on, vi har større problemer (;
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Har ikke selv skrevet til folk, men har da fx set amigo regndækkener til salg til 400 brugt, og de har så været på tilbud hos tika i et halvt år til 320 ,-
Hvis folk ikke ved det og ikk kan forstå hvorfor det ikk blir solgt, er det jo kun en hjælp..
Men synes nu også din pris er fair
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 646
Jeg synes egentlig altid at nyprisen er væsentlig når man handler udstyr. Det kan jo ligeså vel være ment som en hjælp for at andre kan se at det er et godt tilbud(for jeg synes bestemt ikke prisen lyder gal)
Men så har den venlige sjæl bare modtaget en gang lort fra dig fordi du hidser dig op uden nogen grund.
folk er ikke dumme, de kan godt se forskel på en saddel der ny, ikke leveret, i en anden farve og bomstørrelse til en der er let brugt, i en flot farve(hvis man er til brun) og som er 2000 kr billigere.
apr 2005
Hun ville nok bare hjælpe, er enig i at jeg også ville bede hende, pænt om at jeg nok selv skulle styre mine ting, men ja rolig nu, hun er jo ikke ude på at gøre dit liv surt eller noget...
Sådan er der jo bare nogen mennesker der er, kan da kun grine lidt af det og synes det er lidt sært og mærkeligt
Hun må jo synes at prisen har været høj, det synes du ikke, færdig
dec 2004
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 395
Har selv set alt for mange gange, når man ser på annoncer herinde, at der er nogle brugere som gentagende gange "bare lige vil oplyse at de har fundet tingene billigere et andet sted", selvom de overhoved ikke er interesseret i tingene, og at den pris de i øvrigt har fundet billigere ikke er helt samme ting, og det derfor ikke kan sammenlignes.
Måden disse brugere skriver det på (ordvalg), minder ikke om normal venlighed, men aller mest om at de synes det er sjovt at "ødelægge" annoncen. Det er total mangel på respekt og seriøsitet!
Hvis hun er stødt ind i en af dem, kan jeg godt forstå at hun er en smule irriteret, da det ikke er fedt at få smidt kommentarer ind på ens annonce som kan ødelægge salget.
dec 2004
Hvis man virkelig vil folk deres bedste og fortælle dem at de har sat prisen for højt, hvorfor fortæller man det så ikke til ALLE dem som har en annonce på samme ting? Ellers gør man jo ik meget forskel?
apr 2010
Men MLC, jeg kan stadig ikke forstå hvorfor en totalt fremmed unden interesse i annoncen vil informere mig om at hun synes den er for dyr.
Det gør mig altså stag en del knotten!
apr 2005
He he, ja men synes hellere vi skal grine lidt af det, smile rynker er pænere end "frowns" he he
Kan såmænd godt forstå ville da så sandelig også selv studse over det, hvis nogen skrev sådan til mig
Men hun havde nok ikke andet at lave, det kan være hendes katte sov og deres middagsmad var lavet, så hun kedede sig nok ej skal nok være sød
jan 2005
Følger: 187 Følgere: 194 Heste: 8 Emner: 325 Svar: 1.342
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Der er ikke nogen grund til at sende en spand møg den anden vej.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
personlig synes jeg nemli også folk er UTROLIG useriøse med deres priser en grime der har været brugt i 2 mdr kan da godt være den kostede 100 fra ny men ville så heller ikk give 75+ porto for den altså..
man kan jo tage rådet til sig eller lade vær, nu skriver jeg f.eks ikk til hvem som helst, kun til folk hvis annince ku have min interesse
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Jeg synes tit jeg støder på annoncer hvor folk tager overpris for brugte ting.
Jeg gør det ikke, men hvis jeg gad så skrev jeg også til dem at man altså kunne købe det samme et andet sted langt billigere.
Hvorfor skal folk betale overpris, for ting de kan købe et andet sted til en billigere pris.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.194
dec 2004
Ja, det er mange som har høje priser herinde, men jeg kan egentlig godt forstå det. Har selv prøvet på mine annoncer, og set rigtig mange på andre byde total under prisen for ens vare. Hvor det ik bare er en smule under, men halv pris!
Oplevede det sidst jeg skulle sælge sadel. Havde sat den til 3500kr, hvilket må have været en fair pris, da jeg havde mange henvendelser og den blev solgt til prisen.
Men havde faktisk en som bød 1000kr for den. Må ærlig indrømme at jeg blev forarget, og skrev til brugeren "at jeg takkede pænt nej tak til buddet, da jeg mente at det var et skambud."
Men det er så sjældent at noget bliver solgt til prisen herinde, så kan godt forstå at folk sætter prisen lidt højere end normalt, for så at kunne handle varen ned i pris, så køber bliver glad, og sælger stadig har fået sine penge hjem på varen. -Det er ikke kun her, det sker på alle hjemmesider, sådan er handel bare!
Ubrugelig besked! HVORFOR GØR MAN DET?