566 visninger
|
Oprettet:
Josefine - Tjek mine annoncer. :D
9. jan 2008 Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
9. jan 2008 Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
Projekt - dyremishandling. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.!
Jeg skal skrive om pelsning i mit projektarbejde her i skolen, men jeg kan ingen steder finde hvor der står kravene om størrelser på burene de forskellige dyr lever i ??? Nogen der kan hjælpe?
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 164
http://www.kopenhagenfur.com/avler/farmen/love-regler/pelsdyrbekendtgoerelsen
Der står en masse om krav til bure, fodring osv.
jan 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 106 Svar: 867
Ingelise: Det er jo der jeg har kigget, og ikke kunne finde noget.
Men jeg har fundet målene nu, tak for hjælpen
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
For rent kæledyrs mæssigt har alle dyr ikke nogle krav
Jeg har rotter som kæledyr, og jeg plejer at bruge denne burberegner når jeg kigger på bure: (link fjernet)
Der er også til mus på siden..
Disse beregnere bliver dog ikke brugt af foderavlere og forsøgsdyr, da de putter mange rotter ned i små kasser, så det kommer også an på hvad dyrene bruges til
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
jul 2005
Den rene sandhed faktisk..
Og så kan jeg jo også lige tilføje, at jeg har brugt den som kilde til eksames opgave både på gymnasiet og universitet, som begge sluttede på 12 taller..
Josefine, nu ved jeg ikke hvilket niveau opgaven er på. Men du må gerne se dem jeg har skrevet omkring pels som inspiration
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 164
Man kommer ikke udenom at en kildehenvisning til love og bekendtgørelser virker mere troværdige end en kilde til så meget andet. Eksempelvis er en kilde som wikipedia ikke særlig valid.
Kender ikke pelsinfo.dk så skal ikke udtale mig om indholdet. Men går da ud fra at indholdet stammer fra valide kilder som love, bekendtgørelser og forskningsmateriale så hvorfor så ikke henvise til den direkte kilde... Hvilket også gør det meget nemmere for læseren eller en ander der skulle have lyst til at vide mere om det skrevne.
Egentlig et meget ligegyldigt indlæg, bare en opfordring
jan 2008
Veo: Tak, jeg vil meget gerne se dem
Jeg ledte rigtigt efter størrelserne på burene hos mink, på minkfarmene. Men også hos ræve, katte, hunde osv. for de skal forhåbentlig have noget mere plads, efter loven altså.
jul 2005
aug 2009
En side som udelukkende er skrevet af dyreværnsaktivister?!
Okay, så hvis jeg skal skrive en opgave om det at være indvandre, så skal jeg bare finde kilder fra DF..
Så er det nogle tossede lærer, jeg ville aldrig få lov til at bruge upålidelige kilder!! :S
Igen, kig efter seriøse sider med love og regler, som f.eks. retsinformation.dk!
aug 2009
jul 2005
Pelsinfo.dk er fakta, ikke holdninger..
Og eftersom opgaven handler om dyremishandling, kan man jo ikke bare ulukkende bruge kilder fra pelsavlerne, som selvfølgelig siger at deres dyr lever i et paradis..
aug 2009
Nej, man skal HVERKEN bruge kilder fra pelsavlere, ELLER dyreværnsaktivister, men man skal være objektiv!
Veo: Aktivister vil jo kun sige at ALLE dyre lider!
Jeg har skrevet en OBJEKTIV opgave, med kilder som f.eks. retsinfo, som intet har med pelsdyravlere at gøre, så hvor kommer de hen i billedet?!?!
jan 2008
Hvis i har andre gode idéer til hvad jeg kan skrive må i også meget gerne komme med det, mine emner er pelsning og transport af dyr
Men vil lige kigge på siderne. Tak for hjælpen
Projekt - dyremishandling. Hjælp!