12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
RIP minken Adam {{forumTopicSubject}}
ja det er faktisk ret sørgeligt, at miste sådan en fyr, selvom han var en gnavpot med hang til smagen af menneskeblod.
Adam var en mink jeg købte sammen med to veninder, da vi er ved at kører et forsørgsprojekt med at barbarer mink istedet for at slå dem ihjel og på den måde mindske behovet for dyreantal.
Det har fra starten af været et virkelig svært projekt, da vi skulle finde nogle minke der både imod racestandarden voksede lidt længere pels, og gerne med en lille tendens til social omgang både for andre mink og mennesker.
De første to vi så endelig fandt efter lang tid blev jo så opkaldt Adam og Eva.
Adam var nu desværre ikke særlig social som vi ønskede, hvilket har kostet mange dybe bid i vores hænder, og desværre gad Adam ikke lige at avle med Eva, men knytter sig aligevel på en sær måde il sådan et dyr, man arbejder så meget sammen med, og vi var endda så heldig at kunne lave det første pels produkt fra en barbering fra Adam af.
Men desværre stoppede hele Adam eventyret i idag, da han skulle flyttes over i nye størrer burer på en ny adresse, det kom Adam desværre ud af sin transportkasse og stak af.
Vi eftersøgte ham og ledte overalt eller jeg gjorde ikke, men mine veninder der var igang med at flytte ham gjorde, og øv så fik jeg opkaldet om at Adam var kørt over.
Hvor er det bare øv, for det er faktisk virkelig svært at finde kønsmodne hanner til salg og samtidig havde vi faktisk knyttet os til Adam.
Et lille øv indlæg herfra
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Jeg forstår dog ikke helt pointen med forsøget. For det første er det jo ikke synd at de dør, det er derimod synd at de bilver mishandlet før deres død og det ville jo også ske hvis man bare barberer dem. Og hellere at 10 mink har et trist men kort liv end at en mink skal udsættes for mishandling i 10 år...
Desuden kan man jo ikke bare barbere dem, når man laver en pels, bruger man jo også dyrets hud..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Hel projektet handler om både at gøre det bedre for dyrerne som dyrevelfærd, men også nemmere ved at holde dem ved at avle på mere sociale dyr så de kan leve samme
aug 2007
Mishandlingen før deres død er jo det vi vil fravælge ved at avle på mere sociale dyr der har muligheder for at leve sammen i større burer, og ved at man ikke slår dem ihjel, kan samme mink bruges flere gange inden for produktionen, og derved kan man mindske antallet af minken i et produktionshold og derved have mulighed for at give dem mere plads
nov 2008
aug 2007
Aller helst så jeg jo at minke ikke levede i Danmark på nogen måder. men lige nu er de her og så vil jeg gerne prøve at gøre det nemmere både for minken men også dem der skal passe dem, så der ikke er nogle undskyldninger for et dårligt liv
nov 2008
aug 2007
RIP minken Adam