Nervøsitet til terminsprøve {{forumTopicSubject}}
ja som overskriften siger skal jeg til terminsprøve, i mogen og onsdag. Jeg sidder og er i gang med det sidst til den prøve i morgen.. Men jeg kan allerede mærke nervøsiteten! Og jeg tænker på prøve hele tiden, selv om jeg er hos hesten osv.! Der er engelsk jeg skal op i og det er jeg ikke specielt stærk i så derfra kommer noget af nervøsiteten. Men jeg har skrevet alt ned jeg skal sige og fået det tjekket for stave fejl også vidre, så hvis jeg bare kan huske det så burde det gå okay.. Men når jeg i morgen sidder foran lærerne er jeg bange for at gå fuld stændig kold - glem alt osv... Da jeg ikke må have nogen stik ord eller lignen med ind..
Så jeg tænkte om der var nogen der har været til eksamner - terminsprøver og andet som har nogen gode råd til at slå nervøsiteten lidt ned med? (-;
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Lad være med at være nervøs for den, den betyder ingenting.
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
- jeg var til eksamen i sommers og engelsk er bestemt ikke noget jeg er god til, men jeg kom da ud med et 7 tal! også selv om jeg gik lidt i sort fordi jeg ikke var ret glad for min lære, og hun bestemt ikke var ret glad for mig.
Og nu det er terminsprøver så betyder de altså ingen ting! det er bare en hjælp til at prøve hvordan eksamen er, så man ikke kommer op til eksamen og er nærvøs over hvad der enlig skal ske.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
Øv det til du kan det i søvne og gå derefter ud til hesten og rid en lang tur eller lav noget andet du godt kan lide.
Held og lykke!
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
der er ingen der sidder og tænker hende skal vi bare knække så hun får en dårlig karakter. Bare tænk på at du skal sidde og snakke med din lærer præcis som du gør hver eneste dag i skolen, denne gang er der bare slet ikke nogle andre elever som kan grine af dig hvis du siger noget forkert(;
Og husk nu terminsprøver betyder slet ikke noget!
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Derfor forventes det heller ikke, at du kan klare dig fejlfrit, selvom det da ville være lækkert at kunne
Det er helt sikkert også i din lærers interesse, at du får en god oplevelse af situationen i morgen, for han/hun vil gerne, at I kommer ud med det bedste i kan, når det virkelig gælder. Tænk på at han/hun også bliver bedømt på, hvad han/hun har formået at lære jer
Det er ikke forbudt at holde tænke pauser, hvis man har glemt, hvad man vil sige
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 145
Jeg har øvet mig ret meget, og kan næsten det jeg skal sige.. Men jeg er bare så bange for at gå fuldstændig sort når jeg kommer ind! Og også hvis jeg glemmer noget og holder en tænke pause, for jeg må ikke snakke mere in 7 minutter!
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Lad være at terpe mere i dag, det skal nok gå
Pøj pøj
Nervøsitet til terminsprøve