{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Jeg har lært at skåne min hest!:) {{forumTopicSubject}}

I amnge år, har jeg været uvidende, gjort hvad jeg troede var det rigtige og det bedste for min hest. Jeg har i 6år fået dressur undervisning af mange forskellige undervisere men har ikke fået noget ud af det ud over "tag nu fat i den tøjle!". jeg er en rytter der rider med blød hånd, og helst en løs tøjle, som samtidig er kontroleret. Og jeg ved det ikke fungere for min hest at save den i mundne og hive til eller have en fast holdene tøjle, for så kæmper den bare i mod, og spænder mere op.

Nu har jeg fået en ny underviser, faktisk hende der ejer den "rideskole" jeg købte min hest fra, hun kender mig, hun kender min hest og vores behov. Hun tilbyder rideteripi, og i starten kontaktede jeg hende fordi min hest havde stået skadet, med en muskel overbelastning i ryggen pga forkert kiopraktisk hjælp. han skulle have bygget ryggen op igen, og lagt alle sine muskler.

Min underviser underviste mig hvor jeg skulle slippe tøjlen helt, men stadig kunne kontrolere min hest, og styre den rundt. samtidig med en løs tøjle skulle jeg tage dybe vejrtrækninger og slappe af. For at få min hest til at slappe af.
Jeg har gået til hende 6 gange, og jeg er gået fra en hest der spændt i hele kroppen, og red på skellettet, brugte hårde bid i springningen for at kunne holde ham til en afslappet rytter, en afslappet hest der går et passende og kontroleret tempo, og til at kunne ride med et helt almindeligt to delt blødt bid, ( det blødste bid der findes) . En hest hvis ryg har gået far at være svejryggen, til en næsten lige ryg, og en hest der har lagt alle sine muskler på en måned, da jeg købte ham brugte jeg 2år på at få ham til at ligge de rigtige muskler.

Det skal lige siges jeg er spring rytter, og jeg søgte hjælp i dressur verden, for at få en bedre og mere kontroleret springning, et kontroleret tempo, og mulighed for at kunne holde min hest, uden at skulle proppe 3kg jern i kæften på den.

Jeg er så GLAD og så STOLT, over at vi på så kort tid er kommet så langt, vi sprang i sidste uge i et kontroleret tempo, hvor min hest brugte sig over swpringene, og brugte de rigtige muskler smiley

UNDSKYLD LÆNGDEN! Men læs det. måske kan i få den hjælp i søger. der er altid håb, det lykkes for mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har lært at skåne min hest!:)
  • #1   2. mar 2011 *OBS*
    Min hest bliver 17år, og lære stadig så ældre heste kan også lære noget nyt smiley

• #2   2. mar 2011 MEGET! Jeg har været nødsaget til at tage fat i min hest, selvom jeg aldrig gør det i en hest, bare for at kontrolere ham, nu kan jeg uden at røre ham næsten ham ride ham optimalt, og få hans hoved ned der hvor han bruger ryggen og ikke der oppe hvor han danner sin underhals..

• #4   2. mar 2011 Dejligt!! Det er bare super skønt. Har selv været ude for lidt af det samme, da jeg fik min nuværende pony for godt et år siden snart. Vi red ved den samme underviser og det gik bare slet ikke. Fremgang skete i sneglefart og han var slet ikke tilpas og kunne ikke rides. Han skulle pilles og plukkes og bøjes igennem og jeg ved ikke hvad. Vi var ikke tilpas med det nogen af os. Så fik vi ny underviser, som rider hesten bagfra via drift med benene og helt rolige hænder, der blot møder hesten på tøjlen uden at pille og bøje igennem. SKØNT! Jeg har aldrig haft så tilpas en hest og fremgang er der nok af nu :-)) Det er så fedt når man endelig finder den måde man vil ride på.

• #6   2. mar 2011 hehe, jamen nu er dte jo sådan at jeg godt ved hvordan man rider korrekt, jeg har bare fået det modsatte af vide, og haft diskutioner med beridere der vil have en fast tøjle. og ejg ville have en løs. også tog jeg sagen i egen hånd og fandt en underviser der også vidste hvordan man red korrekt, fordi jeg ved godt hvordan man gør, men jeg skal have hjælp til at lære min hest det fordi han er redet forkert af alle rideskole børnene, og jeg har så redet ham ander ledes end det men aldrig fået det til at fungere, og nu har jeg så fundet ud af hvordan han skal rides smiley

• #7   2. mar 2011 Så gå du over til western, så bliver du endnu mere glad og stolt end du er nu. Sådan havde jeg det, da jeg gik over til western. Det var ikke til at få hænderne ned igen. Fed rideform hvor hesten har plads til at slappe af, arbejde godt og tænke lidt selv.

• #8   3. mar 2011 Jeg er springrytter, og finder det afstressende og får et "kick" af det, desuden er min hest VILD med springningen, hans gnist forsvinder når vi rider dressur, western osv har prøvet, og så længe jeg kan ride ham nu, og skåne ham, hvor både ham og jeg finder glæde så vil jeg fortsætte sådan :9 men måske en fremtidig hest kunne være noget western emne smiley

• #9   3. mar 2011 Jeg har også flere år fået undervisning af forskellig og intet brugbart, indtil Heidi kom (min nuværende underviser)
    Hun siger også slip tøjlerne. det virker

• #11   3. mar 2011 dejligt at læse... go til jer

• #12   3. mar 2011 Mange tak alle sammen, jeg er også sindsyg glad smiley

• #13   3. mar 2011 Sådan - skønt for dig og især din hest, at i kan samarbejde frem for kæmpe med hinanden smiley Godt gået !

• #14   3. mar 2011 av av stakkels heste,
    ja min underviser er genial, hun er selv blevet lært af susan kjær som rider konkurrance i spring på højt nivou, uden hårde bid, martingaler og andre hårde hjælpe midler som slider på hesten, hun er super dygtig, og hun viser jo bare at det KAN lade sig gøre at springe høj og vinde uden at smadre sin hest .

Kommentér på:
Jeg har lært at skåne min hest!:)

Annonce