{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Hvordan vil du gerne ekspederes? {{forumTopicSubject}}

Af nysgerrighed kom jeg til at tænke på nogle ting når jeg nu står ved kassen. Eller jeg er i en blomsterforretning og står så ved kassen, planter osv.

Hvad skal jeg sige til dig?
Halløj, hej, goddag? Andet?

Hvad når du går?
Farveller, på gensyn, farvel, ingenting?

Har bemærket jeg ikke altid får sagt " det bliver ... " fordi kunden altid har fundet pengene frem og stikker dem i hånden på mig uden brug for at vide hvad det kostede.
Gør det noget?

Hvis du har købt en bårebuket, er det så uhøflig at sige " hva en forsat god dag " ?

Hvordan vil du behandles i det hele taget - har du tænkt på nogle ting der irritere dig? ( kan dog ikke lige hjælpe med ting der foregår ved en supermarkedskasse m. bånd osv da jeg ikke er der ).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vil du gerne ekspederes?
  • #1   1. mar 2011 jeg synes det er rart med et smil, et hej eller goddag eller anden hilsen. evt lidt info om hvordan blomsten behandes til den gives væk eller lign. Et farvel eller lign, og et smil igen. Så jeg godt tilfreds. smiley

• #2   1. mar 2011 Jeg tror det er ret forskelligt fra menneske til menneske hvad de vil foretrække.
    For mit vedkommende afhænger det af mit humør. Hvis jeg er frisk og glad er det dejligt at få et smil og blive hilst på og at de siger hav en fortsat god dag. Andre dage gider jeg bare ikke være social og der foretrækker jeg at næsten ikke så meget som kigger på mig og da slet ikke taler til mig. det er meget forskelligt smiley

• #3   1. mar 2011 jeg plejer at sige hej når folk kommer ind, smile og så lige fange øjenkontakten, når jeg får varen i hånden siger jeg bare "en ti'er eller, det bliver så...." det gør ikke noget når de allerede har hevet pengene frem, så ved de udemærket godt hvad varen koster, jeg går heller ikke ud og køber noget uden at vide hvad det koster smiley

det er slet ikke uhøfligt at sige hav en god dag, etc, så længe det er troværdigt og ikke lyder som om du har sagt det 100 gange den dag uden at mene det ;), plejer fre-søn at sige god weekend, det ka jeg os godt lide når folk siger til mig smiley

men hvis du smiler til folk og fanger øjenkontakt, og er sevice minded så bliver folk helt vilde smiley det ka de godt li!

• #4   1. mar 2011 Jeg har lært da jeg stod i butik, at man aldrig måtte sige ''forsat god dag'' Fordi man kan ikke vide hvordan kundens dag indtil videre har været.

Men for mig er det lige meget hvad ekspedidenten siger, bare den siger noget til at starte med og slutte med smiley

• #5   1. mar 2011 Jeg bliver irriteret hvis ikke det er en glad og venlig ekspedient, de får løn for at hjælpe kunden.
    Har selv arbejdet i butik og jeg vuderede altid kunden og situationen efter hvordan jeg snakkede til dem. Men altid venlig, kan selvfølgelig ikke sige mig fri for dårlige dage hvor jeg måske var lidt mindre snakkesagelig.
    Men jeg bliver altid så glad når det er en venlig ekspedient der har overskud til at sige pænt farvel og ønske en god dag også selvom der er travlt smiley

• #6   1. mar 2011 Jeg har været chef i en butik og der sagde en af mine ungarbejder altid "ha en fortsat god dag", hvilket jeg synes er uhøfligt, da man aldrig ved om kunden har haft en god dag indtil nu.. tænk hvis manden osv, lige er død...!

• #7   1. mar 2011
    Mange af de folk der handler når af en eller anden grund at løbe deres vej før man kan få åbnet munden og sagt farvel.
    Der er super mange folk der har travlt når de handler og kære kunder - vil i ikke lade være med det! Det giver super dårlig stemning når i står og er utålmodige og har voldsomt travlt.

Jeg smiler nu altid og hvis der ikke er nogen eller ikke megen kø kan jeg godt snakke lidt med de ældre mennesker om vind og vejr - det kan de godt li' og det får jeg ros for smiley

Er altid smilende og imødekommende - også selvom kunden måske ikke er den dejligste eller er i det bedste humør.
    Ind imellem burde folk virkelig blive hjemme.

• #8   1. mar 2011 Jeg står i butik til dagligt.. Er elev i JYSK. Jeg tackler kunderne meget individuelt. Det kommer meget an på køn og alder - og sågar udseende på kunderne, hvordan jeg taler til dem smiley

Men én ting er helt sikkert.. Jeg siger altid hej eller goddag (godmorgen, hvis vi lige har åbnet dørene) på en eller anden måde. Jeg nævner næsten altid beløb, på flere forskellige måder. F.eks: "Du skal af med..", "Det bliver...", "Så har du snoldet for...". Vi skal selvfølgelig også prøve at se om vi kan gøre kunderne glade - og få dem til at føle at de har fået den bedste betjening i butikken.. Som kan være yderst svært!!

Jeg selv, siger aldrig "fortsat god dag", for det er simpelthen forbudt. Men ellers lyder den på "Ha' en fantastisk dag!", "Ha' en god dag." eller i den dur. Igen individuelt, hvordan kunden taler til en og om man har ført en længere samtale med kunden ved kassen, grint lidt eller om attituden bare har været "Hej, betal, farvel"-agtig.

• #9   1. mar 2011 kunder der har travlt er ofte dem der skaber den dårlig stemning blandt andre i butikken.

Når man skal handle ind og man ved man har travl så tag da lige og handel 5min før i stedet. det gavner kun en selv. smiley

• #11   1. mar 2011 Synes ikke det gør for meget med hvad man siger.. Det er mere om man smiler og snakker pænt.. Hader virkelig at komme ind nogle steder hvor ekspedienterne ikke smiler..
    Og ved godt at det måske ikk er det fedeste at sidde ved kassen i fakta, men det er ens job og der skal man altså også yde god service smiley

• #14   1. mar 2011 En vending som fortsat god dag, er ikke noget der er ret godt at bruge når du står i butik.. som regel kender du ikke kunden som kommer ind og du kan af gode grunde ikke vide om han har haft en god dag hidtil..

så du kan nøjes du må have en god dag

Kommentér på:
Hvordan vil du gerne ekspederes?

Annonce