11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hvordan vil du gerne ekspederes? {{forumTopicSubject}}
Af nysgerrighed kom jeg til at tænke på nogle ting når jeg nu står ved kassen. Eller jeg er i en blomsterforretning og står så ved kassen, planter osv.
Hvad skal jeg sige til dig?
Halløj, hej, goddag? Andet?
Hvad når du går?
Farveller, på gensyn, farvel, ingenting?
Har bemærket jeg ikke altid får sagt " det bliver ... " fordi kunden altid har fundet pengene frem og stikker dem i hånden på mig uden brug for at vide hvad det kostede.
Gør det noget?
Hvis du har købt en bårebuket, er det så uhøflig at sige " hva en forsat god dag " ?
Hvordan vil du behandles i det hele taget - har du tænkt på nogle ting der irritere dig? ( kan dog ikke lige hjælpe med ting der foregår ved en supermarkedskasse m. bånd osv da jeg ikke er der ).
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
For mit vedkommende afhænger det af mit humør. Hvis jeg er frisk og glad er det dejligt at få et smil og blive hilst på og at de siger hav en fortsat god dag. Andre dage gider jeg bare ikke være social og der foretrækker jeg at næsten ikke så meget som kigger på mig og da slet ikke taler til mig. det er meget forskelligt
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
det er slet ikke uhøfligt at sige hav en god dag, etc, så længe det er troværdigt og ikke lyder som om du har sagt det 100 gange den dag uden at mene det ;), plejer fre-søn at sige god weekend, det ka jeg os godt lide når folk siger til mig
men hvis du smiler til folk og fanger øjenkontakt, og er sevice minded så bliver folk helt vilde det ka de godt li!
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Men for mig er det lige meget hvad ekspedidenten siger, bare den siger noget til at starte med og slutte med
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 55 Svar: 535
Har selv arbejdet i butik og jeg vuderede altid kunden og situationen efter hvordan jeg snakkede til dem. Men altid venlig, kan selvfølgelig ikke sige mig fri for dårlige dage hvor jeg måske var lidt mindre snakkesagelig.
Men jeg bliver altid så glad når det er en venlig ekspedient der har overskud til at sige pænt farvel og ønske en god dag også selvom der er travlt
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Mange af de folk der handler når af en eller anden grund at løbe deres vej før man kan få åbnet munden og sagt farvel.
Der er super mange folk der har travlt når de handler og kære kunder - vil i ikke lade være med det! Det giver super dårlig stemning når i står og er utålmodige og har voldsomt travlt.
Jeg smiler nu altid og hvis der ikke er nogen eller ikke megen kø kan jeg godt snakke lidt med de ældre mennesker om vind og vejr - det kan de godt li' og det får jeg ros for
Er altid smilende og imødekommende - også selvom kunden måske ikke er den dejligste eller er i det bedste humør.
Ind imellem burde folk virkelig blive hjemme.
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
Men én ting er helt sikkert.. Jeg siger altid hej eller goddag (godmorgen, hvis vi lige har åbnet dørene) på en eller anden måde. Jeg nævner næsten altid beløb, på flere forskellige måder. F.eks: "Du skal af med..", "Det bliver...", "Så har du snoldet for...". Vi skal selvfølgelig også prøve at se om vi kan gøre kunderne glade - og få dem til at føle at de har fået den bedste betjening i butikken.. Som kan være yderst svært!!
Jeg selv, siger aldrig "fortsat god dag", for det er simpelthen forbudt. Men ellers lyder den på "Ha' en fantastisk dag!", "Ha' en god dag." eller i den dur. Igen individuelt, hvordan kunden taler til en og om man har ført en længere samtale med kunden ved kassen, grint lidt eller om attituden bare har været "Hej, betal, farvel"-agtig.
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
Når man skal handle ind og man ved man har travl så tag da lige og handel 5min før i stedet. det gavner kun en selv.
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Og ved godt at det måske ikk er det fedeste at sidde ved kassen i fakta, men det er ens job og der skal man altså også yde god service
mar 2007
Følger: 106 Følgere: 102 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 162
så du kan nøjes du må have en god dag
Hvordan vil du gerne ekspederes?