Det skær i hjertet {{forumTopicSubject}}
JHa det var hvad det gjorde i dag ude i stalden....
Vi er en lille stald med 5 heste fordelt på 3 ejere. Ejeren af stedet har 3 heste og vi andre 2 har hver vores. Jeg har kendt ejeren i mange år så da min veninde manglede et sted til sin hest fik jeg hende ind. Det gik rigtig godt til at starte med vi var der ude alle sammen og havde det rigtig godt, Men min veninde fik så arbejde og tiden til hendes plag var meget lidt.... Hun besluttede sig så for at sælge den, Da hun jo ikke havde så meget tid kom mig og Ejeren af stedet til at stå for at få den gjord klar og alt det. Vi havde den inde hver dag og nussede og striglede den så dan var klar og fin, hun gjorde intet selv og virkede faktiosk lidt som om hun var ligeglad med den..... Intet fik vi til gængæld..... Nu har hun så flyttet hendes unghest ud til os og intet har forandret sig, Vi render stadig i hovede og bagdel for hende og selv har hun kun været ude ved den 1 gang selv samt 2 gange hvor vi sendte bud efter hende (Hesten har stået hos os i 2 uger) I lørdags sendte vi bud efter hende da Hesten har en pupatetsvorte som vi syntes ikke så, så godt ud. Hun kom med en masse undskyldninger for ikke at komme men vi fik hende overtalt, hun kom men var uvenlig og spydig når hun talte... Vi måtte nåsten Beordre hende til at strigle den da den trængte til det. I dag var den så gal igen, Ejeren havde bemærket at hesten stod meget oppe ved stalden og ikke ville gå ned til de andre, da vi kom ud stod den og dirret Og vi kunne se at den ikke var helt frisk og at den frøs. min veninde havde I forvejen sagt at hun nok skulle komme. Men da hun ikke kom til den tid hun havde sagt ringede vi til hende og ups lige pludselig var hendes søn syg.... Vi prøvede at få hende til at komme ud og se til hendes hest også, men end ikke en syg og frysende hest ville hun komme ud til, Vi kunne ikke bære at se den sådan så vi smed den i en boks og sørgede for at den. Hvis hun havde tid skulle hun nok lige købe et dækken i morgen og komme ud og give hende det på... Er simpelthen så tosset på hende, hun vieker som om hensten er total lige meget og jeg har så dårlig samvittighed over at jeg fik hende ind i stalden... ER så ked af det på hestens veje den kan jo ikke sige til eller fra...
Undskyld det blev så langt men skulle virkelig bare ud med det.
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
jeg har prøvet det samme det var en der søgte opstaldning hun kom også meget i starten men lige pludeselig skulle man skrive efter hende og hun kom med flere undskyldninger at så var der det ene og andet i vejen for at hun ikke kunne komm og hun glemte også at betale opstaldning til sidst spurte jeg hende om hvad hun sagde til at jeg overtog hendes hest det gik hun med til og nu går han her og har det godt og bliver forkælet
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Og så må du slippe skyldfølelsen- du er jo ikke ansvarlig for hendes handlinger og jeg går stærkt ud fra du ikke var klar over hendes ligegyldighed i forvejen- så fortæl hende at du er skuffet over hende og at du ikke er hendes hestepasser.Hun har et ansvar for det hun anskaffer sig.
nov 2006
Følger: 99 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 231 Svar: 1.013
Jeg har tænkt meget på at købe den af hende men er bange for at hun vil have mereend hvad den er værd og må ærligt indrømme at jeg ikke vil have noget med den at gøre... Kan godt mærke at den bliver forsømt, Den er mega nervøs og vi må ikke komme til den.....
Og nej viste ikke at hun var sådan... Da hun kom ud kørte jeg med hende hver dag og hun snakkede vidt og bredt om at hesten bare skulle have det SÅ giodt og hun ville ud til den hver dag o.s.v. alt det virker nu bare som løgne og både mig og ejeren føler os temmelig dumme over at tage endnu en af hendes heste ind
Det skær i hjertet