{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

min lillesøsters selvmord {{forumTopicSubject}}

Jeg fik et chok idag da jeg var ude og handle og så forsiden på Vejle Amts Folkeblad!!

Min lillesøster begik selvmord d. 13. november 2010

http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/315537:Vejle--Ung-piges-selvmord-inspirerer-andre-tilselvmordsforsoeg

Læs artiklen her! Jeg syntes det er dybt usmagligt at kommunen bruger min lillesøsters valg som syndebuk for at deres behandling/hjælp til unge med psykiske problemer ikke er tilstrækkelig nok. Hvis læger/pædagoger udførte deres arbejde med faglig stolthed, så ville langt mindre unge være selvmordstruede!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min lillesøsters selvmord
  • #2   10. feb 2011 Ej hvor forfærdeligt...
    Mine tanker går til dig og din familie, det må have været vildt svært smiley ..
    Er enig med dig, synes det er MEGET usmageligt med sådan en artikel, de burde have en dårlig smag i munden.. Også ovenikøbet nævne hele navnet... og udhænge en person på den måde synes jeg simpelthen ikke er acceptabelt, især når hun ikke er i mellem os mere.. forfærdeligt..

• #3   10. feb 2011 Det kan jeg f....... godt forstå du er sur over, sikke noget svineri og bruge din søster tilfælde. Nu har fulgt med hvad der skete for din stakkels søster og som du skriver hvis bare læger/pædagoger udførte deres arbejde med faglig stolthed, så ville langt mindre unge være selvmordstruede og det med din søster var måske aldrig sket. Du har fuldstændig ret, men nu vil de jo prøve på at få deres ryg fri, hvis det skulle ske igen. Føler med dig og din familie, og håber i kommer igennem denne tragiske hændelse.

• #4   10. feb 2011 Selvfølgelig har jeg ikke først nu fundet ud af at min søster er død!! Hvad er det dog for noget at spørge om?!

Det er næsten 3 måneder siden nu, men stadig er jeg så indebrændt over, at Vejle Amts Folkeblad bringer sådan en omgang lort i en artikel!

• #6   10. feb 2011 Hej Stephanie.

Jeg kan godt forstå at du fik et chok, og at det rammer dig, da artiklen fremstiller tingene fra en side som du og familien ikke ønsker.

Jeg har fulgt med på sidelinien, og jeg er fuldstændig enig i at mange læger og pædagoger, burde stramme op! Dog må jeg også skrive, at jeg vist ikke læser og opfatter artiklen helt som du gør, - og jeg kan kun tro at det er forskellen på mig som "fremmed" og du som pårørende.

Som jeg læser artiklen, bliver din søster ikke brugt som syndebuk, men bliver fremhævet fordi hendes gerning netop sætter fokus på et stort problem, - hvilket må være positivt, da det så vidt jeg har forstået, også er det I som familie ønsker. Det viser netop at behovet for noget bedre hjælp er påkrævet, da et endnu større antal unge end normalt, kommer med et råb om hjælp..

Måske er det bare mig der opfatter artiklen således, men synes lige at jeg ville give dig mit syn på den, da det forhåbentlig vil være mere acceptabel for dig og din familie?

- alle gode tanker fra mig.

• #7   10. feb 2011 Det må de da slet ikke må de? har de ikke en form for tavshedspligt? ö
    Og ligefrem at sige din søster har inspireret den det er virkelig at gå over stregen! Hold da op hvor usmageligt!

• #8   10. feb 2011 jeg giver dig fuldstændig ret hvad er det dog for noget og skrive jeg forstår slet slet ik at vejle folkeblad vælger og sende den ud. et er at en journalist har skrevet det men vedkommende burde/skulle ha krøllet det papir sammen og smidt det ud. det de skriver er jo at din søster er skyld i at andre unge mennesker forsøger selvmord er jo helt hen i vejret jeg er godt nok gal på dine vejne, håber virkelig for dig og din familie at i gør opmærksom over for vejle folkeblad at i sys det er dybt forkert af dem og at de skal skrive en ny artikel hvor de undskylder over for dem der føler sig krænket over denne artikel. "trøste kram til dig og din famile i denne svære tid"

• #9   10. feb 2011 Betina - de skriver DIREKTE at min søsters selvmord har inspireret andre unge til at forsøge selvmord. Det kan da aldrig være positivt i mine øjne? De skyder skylden på én hændelse istedet for at se hvor problemet reelt ligger - nemlig i systemet. Kommunen gemmer sig bag min søsters tragiske skæbne, ved at sige det er pga hendes valg at flere unge nu forsøger selvmord! Men ved du hvorfor flere forsøger selvmord? Fordi de VED hvordan Natascha søgte hjælp og blev afvist - DERFOR tror de ikke på at der e rnoget hjælp.

• #10   10. feb 2011 Ej, det er da simpelthen for meget! sådan noget er dybt dybt uproffesionelt at gøre. helt grotesk.. kan godt forstå hvis du er rigtig vred over det. engang imellem er dte lovligt at tage hensyn til familie osv. kan slet ikke finde ord for hvor vred det gjorde mig da jeg læste dette..:-(

• #11   10. feb 2011 virkelig usmageligt..

de kunne ha undladt hendes historie navn osv smiley

• #12   10. feb 2011
    Skammeligt !

• #13   10. feb 2011 Uhh!!
    Det kan fandme tænde mig af sådan nogen!
    De kan fandme ikke bare "bruge" hendes selvmord på det pis der!!

• #14   10. feb 2011 hvad fanden bilder de sig ind!! smiley

• #15   10. feb 2011 Vi har skrevet klage til vejle amts folkeblad. Og det er der nok 10 andre udover os der også har. Hvis i vil hjælpe lidt til, kan i skrive en mail til

vaf@vejleamtsfolkeblad.dk

• #17   10. feb 2011 ej hvor er det dog <b>grotesk og uretfærdigt </b> at de har gjort det!!
    at en tager livet a sig selv inspirer ikke andre til det, tror ikke på der er flere der gør det pga din søster!! men måske flere søger hjælp fordi de så/hørte hvor slemt din søster havde det..

men der må være brud på en regl ting, når de nævner din søsters navn, og ''anklager'' hende for sådanne ting. uden at ha kontaktet jer ;s

• #18   10. feb 2011 Føler med dig. Det er aldrig rart at miste en der står en nær, uanset hvordan og hvorfor det sker smiley
    Jeg kan nu heller ikke helt se hvorfor din søsters selvmord skal have noget at gøre med at andre unge forsøger. Jeg tror simpelthen bare kommunerne ikke gør nok for at hjælpe de unge der har problemer.

• #19   10. feb 2011 Stephanie, når du skriver som du gør her sidst, så kan jeg bedre forstå vinklen på det..., og nej, der er bestemt intet positivt i at din søster får skyld for at have inspireret andre!! Du må ihvertfald ikke tro at jeg ikke synes at systemet har fejlet, jeg støtter absolut op om jeres sag! Det var bare et forsøg på, at vise at artiklen måske kunne opfattes på flere måder..., jeg fokuserede mere på, at der udfra artiklen fremgår, at flere behøver hjælp, - og at det skal være bedre og meget mere kvalificeret hjælp. Fik de det på nuværende tidspunkt, så ville der jo ikke være så mange der netop kommer så langt ud. Og set ud fra synspunktet at der skal noget bedre hjælp til, og at kommunerne osv. på nuværende tidspunkt fejler, - så harmonerede det jo med det du og familien gerne vil have sat fokus på...

Jeg er enig i at det er en meget dårlig måde at fremstille artiklen på, men prøvede bare at forklare, at ihvertfald jeg læste det som at nogle måtte få fingeren ud, og ikke at Natascha var syndebuk.. Kan dog godt se at det egentlig er det der står, tror bare at jeg tolkede videre på artiklen, og konkluderede at det jo netop viste, at det måtte være systemet der fejlede... Vi er dog 100% enige om at en sådan artikel kunne laves på en langt bedre måde!!

Jeg beklager at jeg ikke fik mig forklaret ordentlig første gang, og at det dermed ramte dig, - det var bestemt ikke meningen!

• #20   10. feb 2011 Først og fremmest vil jeg sige jeg føler med dig og din familie!

Men hvor usmagelig den artikel er tror jeg kommer meget an på hvordan man vælger og læse og tolke den.

• #21   10. feb 2011 Trine Nina, - ja jeg blev da helt led ved, at det kunne opfattes som at jeg ikke synes at det er forkert skrevet, - når det egentlig var et forsøg på at bakke op.. Tror bare at det er svært for mig at fælde ned på skrift, hvad jeg egentlig tænkte/opfattede... Kort fortalt opfatter jeg jo netop, at med Nataschas tilfælde, og med det stigende antal af unge der forsøger selvmord, så må systemet da for dælen få øjnene op for at der er noget helt galt, og nogle absolut ikke gør deres arbejde ordentligt!

• #22   10. feb 2011 Trine Nina J

Præcis. Helt enig i de ting du skriver.
    De nederste sætninger i fakta-boksen føler jeg som et angreb på os som familie

• #23   10. feb 2011 nej hvor forfærdeligt... Og sikke et chok at få, at se sådan en overskrift nede i butikken... smiley Virkelig en grotesk artikkel som ikke viser respekt for den afdøde eller familien....

Det der umiddelbart pisser mig af udover, at de kan hænge en ud, som ikke er her mere´, er at formanden er citeret for at sige, at de unge i behandling skriger efter opmærksomhed og derfor gør det på denne måde....
    NEJ! De skriger på hjælp, og at han kan tolke det som bare et opmærksomhedsstunt viser virkelig hvor lidt han egentlig ved om hvordan folk i den situation har det. Han burde virkelig ikke være formand, hvis han har en så ringe forståelse af hvordan psykisk syge folk har det...

• #24   11. feb 2011 Det er da bare fuldstændigt forkert at hænge Natascha ud, når hun ikk er her mere.
    Formanden ved tydelig vis ikk hva det vil sige at være så langt ude, at man ser den eneste udvej ved selvmord.
    Det er ganske forfærdeligt at det sker, men at de hænger Natascha ud på den måde, det er grotesk!
    Når unge mennesker forsøger at tage livet af sig selv, så er det jo overhovedet ikk for at få "opmærksomhed" det er jo et råb op HJÆLP, fatter ikk hvordan ekstra bladet kan hænge det sådan ud. De burde skamme sig

Men som man siger, man ska selv ha været helt derude, før man kan udtale sig om hvordan det er.
    Jeg ved selv hvordan det er at blive svigtet gentagne gange af det psykriatiske system, og det er i bund og grund for dårligt. Når man råber så højt om hjælp, at de så ikk lytter til en?

R.I.P Natascha

• #25   11. feb 2011 Hej alle

Se TV SYD i aften kl 19.30 - der kommer et indslag med min mor og jeg.

Kommentér på:
min lillesøsters selvmord

Annonce