998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Undskyld Undskyld

Undskylder det ikke kommer hesteverdenen ved, men skal lige ud med det.
Vores kat fik loppe kur igår og idag, her til aften blev han aflivet.
Det var rigtig hårdt at skulle tage den store beslutning, men han var en sær kat i forvejen og han angreb dyrlægen. Chancen for han ville over lever, var 50/50. Plus han ville nok ende med at blive mere sær, det var så hårdt at stå der med min kæreste som altid er der for mig når jeg har det skidt. Se ham stå der og græde og ikke vide hvad han skulle gøre ved sig selv.

R.I.P Figaro, jeg ved du endelig vil få ro i sindet og du har fortjent det bedste smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undskyld
  • #1   6. feb 2011 Hvorfor blev han aflivet?
    det er aldrig sjovt smiley

• #2   6. feb 2011 Desuden behøver det skam ikke være heste relateret så længe det er under "off topic" så du behøver slet ikke undskylde smiley

• #3   6. feb 2011 r.i.p
    hva var der sket?

• #4   6. feb 2011 Den fik en forgiftning, det sker desværre oftere og oftere da lopper bliver emune og man skal bruge skrappere midler :'/

Det skal lige siges han ikke engang fik det halve af det der stod han skulle have smiley
    Er så ked af det.

• #5   6. feb 2011 rigtig synd for jer, og ikke mindst katten smiley

Hvad hed det loppemiddel i gav den? Har aldrig hørt om en forgiftning, med mindre det har været et loppemiddel beregnet til andre dyr..

• #6   6. feb 2011 Kan ikke huske, min svigermor kom med den. Den hed vidst noget med B, og den var beregnet til katte.
    Desværre er der mange katte der bliver overfølsomme for loppekure og deres overfølsomhed kan føre til døden.

• #7   6. feb 2011 Hold da op smiley
    tænk sig, at noget vi bruger til at beskytte vores dyr kan ende med at skade dem :(.

Men man kan kun sige - sov sødt, han er et bedre sted nu.
    det er kun os der gør ondt på smiley

• #8   6. feb 2011 Bayventic??

• #10   6. feb 2011 årh smiley jeg kondolerer - ved ikke hvad jeg gør når min kat dør.

• #11   7. feb 2011 Trist og så pga en loppekur vildt. det da noget af en bivirkning.
    Rip lille misser, og stakkels jer, hårdt at miste en god ven, hvor skør den så end har været.

• #12   7. feb 2011 Tak allesammen vi prøver at sove men det plager os at det er vores skyld han er død smiley

Det er for dårligt at noget man beskytter dyrene med faktisk slår dem ihjel :"(
    Kan virkelig ikke huske hvad det hed, det kom i affaldsskakten i en lukket plastik boks fordi katten nogle gange åbner vores skraldespand så vi ville være sikre på han ikke fik potterne i det.

• #13   7. feb 2011 Gav i 2 loppe kure tæt på hinanden?

• #14   7. feb 2011 Nej, og kunne jeg aldrig finde på da jeg ved hvor farlige de kan være, han får
    En årligt.

• #15   7. feb 2011 De må genre få mere end 1 årligt, men man skal kun give når de har lopper smiley

Hvis han kun får 1 gang om året, så er det slet ikke sikekrt lopperne er blevet dræbt ordenligt..

Da jeg havde kat brugte jeg advatage, og det var 1 pakke til hver, der blev givet hver 4. uge indtil pakken var tom.. Hvis jeg ikke gjorde det kom lopperne lynhurtigt igen, fordi de ikke var ordenlig døde af 1 pipette..

• #16   7. feb 2011 Han får den årligt når han har været på ferie ved svigermor som har mange katte.

• #17   7. feb 2011 Det jeg mente var at 1 pipette ikke altid er nok, for så lever æggene videre..

Hvis de så får lov at klækkes og lever et helt år mere, så har de nået selv at lave mange unger inden der.. Og ungerne har fået unger, og så har i lopper alle steder som katten kommer..

En indekat kan desuden godt få lopper uden at være i kontakt med andre katte, man kan komme til at gå forbi en i supermarkedet med lopper derhjemme, og så slæber man det selv med hjem

• #18   7. feb 2011 De må da kun få en gang, da ik 2 gange lige efter hinanden..

Og katte må ik få Bayvantic, det er giftigt for dem..
    Ved ik om det var det den fik..

• #19   7. feb 2011 karina* Amour & Baronen *- De må få igen efter 4 uger (alt efter hvilket mærke det er, ved advatage er det 4 uger)..

Det er kun det til hunde af bayvantic der er giftigt for dem, katte varianten er ikke..

• #20   7. feb 2011 Fjordlænderen: Nu var det her ikke et opslag omkring hvad der folk mener de ville gøre men bare lige noget jeg virkelig havde brug for at komme ud med, det er hverken surt eller ledt ment, men har sq ikke overskuddet til at skulle høre på noget klogesnak lige nu. De sidste 3 år har han været passet der den første uge i febuar og hun har nye katte inde og ude hele tiden og de to af gange har der uheldigvis været kommet en ny med lopper og en gang fandt hun lopper på en af dem hun havde i forvejen. Og vi har aldrig haft problemer med at vi ikke skulle slippe af med dem efter en kur, men dennegang kunne han ikke tåle den og blev forgiftet.

• #21   7. feb 2011 Virkelig en trist måde at miste sin kat på. Vores gamle er også blevet overfølsom for både lopper og loppemidlerne (Frontline og lignede) Så han skal have sådan en specail loppe sprayshampo som er rimelig ny på market. Den koster så også kassen. Men den er allergivenlig og lopperne er endnu ikke emune over for den.

Kan også være han har fået slikket på det? Så er det jo vildt giftigt?

• #23   7. feb 2011 Nej katten kunne ikke nå det, han fik det i nakken i min kæreste sad 45min med ham til vi var sikre på han var 100% tør, så han ikke gned sig op af noget og derefter skulle få det på andre steder.

• #24   7. feb 2011 Men heldigvis ved man nu, at han har fået ro i sit sind. Han var blevet mishandlet før vi fik ham, så han skulle ikke mere igennem.

• #25   7. feb 2011 det er altid trist at miste et dyr. Føler med dig.

min ene hund fik sidste år en voldsom reaktion på frontline. den til at dryppe i nakken. Han gik sidelæns, væltede rundt og ind i vægge og møbler. Dyrlægen sagde skynd dig at vaske ham.
    Jeg kom ham i bad og skrubbede ham rigtigt grundigt. (ca 7 timer efter han havde fået frontline)
    5 minutter efter badet var han sig selv igen.

Jeg tør ikke bruge nogen af de produkter længere, så vores hunde ryger i bag engang imellem.

Kommentér på:
Undskyld

Annonce