{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Købe på eBay? {{forumTopicSubject}}

- Tør man?

Er der nogle der har købt noget der?
Gode oplevelser? Dårlige oplevelser?

Jeg har kigget på nogle kameraer og nogle pakker, hvor der er kamera og en masse udstyr med - og det er møg billigt.
.. men vi snakker stadig flere tusind kroner, og jeg ved ikke om jeg tør sende så mange penge og så bare krydse fingrer for at jeg ikke bliver snydt :s

Så, hvad siger I? Kan man roligt købe på eBay?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe på eBay?
  • #1   1. feb 2011 du kan jo lade handlen gå via paypal smiley jeg har handlet der en del gange efterhånden har ingen skrubler smiley

• #2   1. feb 2011 Man kan jo ofte se hvordan tilfredsheden er med sælger. Jeg har købt 432 swarovskisten til 90 kr inkl fragt, samt jeg har købt et batteri til min macbook til 200 kr inkl fragt (koster over 1000 herhjemme). tingene er jeg tilfredse med, og mit macbook batteri virker upåklageligt, har endda brugt det i et år nu. Tror ikke jeg ville turde købe meget dyrere ting end 400-500 kr.

• #3   1. feb 2011 <b>Rosenlund .</b>
    Hvad gør paypal?
    Har set navnet en del gange, men aldrig rigtig tænkt over hvad det er x)

• #4   1. feb 2011 Det er et firma det passer på ens penge imens en handel står på smiley dvs man som køber kan indsætte og overføre penge den vej igennem så hæfter de hvis der sker noget uventet - du ikke modtager pakke osv og ja det gør det bare meget mere sikkert for køber og sælger smiley

• #5   1. feb 2011 Det er sådan en betalingsmetode. så pengene først bliver trukket når varen er sent eller sådan noget smiley
    Tror man skal regne med at modtage, jeg er bare bange for der ikke er noget garanti hvis det går i stykker.

• #6   1. feb 2011 <b>Rosenlund .</b>
    Lyder smart smiley

- Hvor store beløb har du handlet for?

• #7   1. feb 2011 Har købt gennem paypal 2 gange..
    Første gang var der ingen ting, men anden gang blev bukserne jeg købte taget i tolden.. Der kom li en ekstra regning på 700 oveni..
    Det er vist en god ide at få dem til at sende det og så skrive derpå at det er en gave smiley

• #8   1. feb 2011 Ikke så store endnu men er ikke bleg for at fyre 3-5000 DKK afsted. venter på at have sparet op til et objektiv jeg er lun på smiley

• #9   1. feb 2011 <b>Simone*Thunder .</b>
    Hvordan ved man om det er noget der skal betales told på?

<b>Rosenlund .</b>
    Det er nemlig oppe omkring de 10.000 kr (GISP!) smiley

• #10   1. feb 2011 Ja kan jeg godt se... det er en slat... prøv og løs på paypals hjemmeside smiley

• #11   1. feb 2011 hov ikke løs men LÆS smiley

• #12   1. feb 2011 Ville ikke købe på den amerikanske ebay, da der som Simone siger, kan komme told på, og det kan være rigtig dyrt! Men har flere gange handlet på den britiske ebay.co.uk og der har jeg handlet rigtig mange gange og også brugt Paypal alle gange. Ved ikke om jeg turde handle for så stort et beløb, men har flere gange handlet for et par tusind, så hvis du læser paypals regler, som Camilla siger og samtidig tjekker hvor troværdig sælgeren er. Der står et procenttal under køber navnet på siden, hvor du accepterer købet, som fortæller dig hvor mange procent købere der er tilfredse med sælgeren.

• #14   1. feb 2011 Når jeg køber på eBay, gør jeg det fra den Britiske - så er jeg i hvert fald sikker på at der ikke kommer told. Men jeg købte for noget tid siden, noget fotoudstyr fra Kina, der var slet ingen problemer, selvom der var tale om et par tusinde kroner smiley Betalte med PayPal alle gangene.

Har du haft gode opvelser indtil videre smiley

• #15   1. feb 2011 <b>* Joseph * *R.I.P Molle :'(* </b>
    Super, jeg vil da lige tjekke det engelske smiley

• #16   1. feb 2011 Jeg har købt på ebay, dog ikke for tusinde af kroner. smiley
    Har gjort det to gange nu, og begge gange har jeg været yderst tilfreds. Er tit derinde og kigge for at finde billige alternativer.

Men forstå godt din skepsis.

• #17   1. feb 2011 Jeg har kun gode erfaringer - og jeg har købt sindssygt mange ting via eBay. Bare husk at tjek om sælgeren har gode feedbacks, betal over PayPal og prøv at undgå ting udenfor EU. (Pga. told.)

• #18   2. feb 2011 jeg har sindsyg mange handler bag mig på ebay, måske 500-600, både på den tyske, den engelske og den internationale, og er ALDRIG blevet snydt.
    Du skal bare huske at se på hvor god en feedback-procent sælgeren har, hvor lang tid han/ hun har været bruger derinde og hvor mange handler brugeren har bag sig (nogle sælgere er "elitesælgere" derinde).

Og ja så brug paypal, hvilket mange handler kræver. smiley

• #19   2. feb 2011 Tror det er noget med at der pålægges told og moms hvis du køber for over 500.. i alt 37,5 %
    Men de laver jo stikprøver, så det kommer jo an på om man er uheldig..
    Ved dog bare at der er mange der sender tingene som en gave.. (kan de krydse af på afsender sedlen) for så har man jo ikke betalt noget i princippet..

• #20   2. feb 2011 Men hvad med når man køber af firmaer via eBay?
    Er der fup-firmaer?

Er bare bange for at det er for godt til at være sandt smiley

• #21   2. feb 2011 altså der vil jo altid være nogle snydere sådan nogle steder, men det er jo derfor du skal tjekke deres feedback før du handler. Det kan være det er en sælger der har 1000 handler bag sig hvor alle købere har været tilfredse, sådan en sælger burde man nok kunne stole på smiley

Kommentér på:
Købe på eBay?

Annonce