{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

total skuffelse at kigge efter hest!!! {{forumTopicSubject}}

vil ikke lige nævne hvor henne og hos hvem jeg kiggede på hest ved, da jeg ikke ønsker at hænge folk ud på nettet smiley

men mig og en veninde tog ud for at kigge på hest idag, og jeg havde virkelig glædet mig super meget! personen vidste godt vi kom da jeg havde ringet fredag og sagt vi kom søndag formiddag.
da vi kom derud var det kun staldpigen i stalden, hun satte en enkelt hest i ridehallen og fik den til at løbe lidt og gik derefter igen, så fik ikke set den bevæge sig OVERHOVEDET, i 15 minutter står hesten bare i ridehallen og glor, hvorefter pigen kommer tilbage og siger "er han ikke fin?"
efter 30 minutter kommer ejeren af stedet så og vil vise mig en anden, som først kommer løs - og det samme som før sker. det ender med de smækker sadel på og jeg ser pigen riden den i 5 minutter hvorefter jeg selv for lov til at ride lidt, ejeren og pigen går! så det kun mig og min veninde der er der, jeg rider den så i skrid, trav og da jeg er igang med galop kommer pigen tilbage og udbryder "er han ikke bare god at ride? i ser rigtig finde ud sammen!"
allerede dér synes jeg det var super uprofessionelt!

inden jeg red fik jeg af vide hesten havde lidt hanetrit, men ligeså snart han var varmet op lagde man ikke mærke til det. ejeren siger også "det jo typisk store heste at have det" - hesten var 180. da jeg kom og og ride og hesten var varm kunne jeg TYDELIGT mærke den gik helt mærkeligt, både i skridt og trav.

da jeg havde redet gik mig og min veninde rundt på stedet og kiggede lidt. vi fandt bla. en boks der nok var på str. med 2 normale bokse hvor der stod 9 føl i, og i en anden boks der var lidt større end en normal stod der to KÆMPE store køreheste, og staldpigen siger så "de fordi de ikke kan undvære hinanden" - de kunne knapt nok vende sig i boksen, så enten kunne de finde en større boks til dem eller stille dem ved siden af hinanden.
og værst af alt havde de heste stående i spiltov, og de var ikke på fold.

alt i alt synes jeg bare det var en totalt stor skuffelse at være ude og kigge på hest! for jeg havde virkelig glædet mig, og hørt en masse godt om stedet, men nej.... jeg må lede videre......

ville bare lige dele en lidt små træls oplevelse med jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  total skuffelse at kigge efter hest!!!
  • #2   30. jan 2011 Det lyder trist-troede naivt at man generelt sørgede bedre for hestene:O(
    Har også kig på ann. med plage men det virker "forkert" på mig.
    Har engang skulle se på hest hod hestehandler hvor vi selv skulle finde hesten i folden :O) En fjolle- og der var bare 4 stk. Vi kørte igen.
    mvh merete

• #3   30. jan 2011 Det lyder ikke helt lovligt det der sted. De er nok hestehandler!

P.S Jeg er også blevet skuffet mange gange!

• #6   30. jan 2011
    Anna J
    ja, det var hestehandler

• #7   30. jan 2011 ikke for noget - MEN det sted du har været ude er en af de pæneste steder jeg har set, ved en hestehandler kan kun finde salgsstalde med finere opdræt der er pænere. og stedet er ikke være end diverse rideskoler der findes rundt omkring.

jeg har intet med stedet at gøre - men det er ikke ved en privat mand, du har været ude se hest ved.

• #8   30. jan 2011 jeg synes ellers ikke det var et fint sted.
    hvor tror du da det henne?

• #9   30. jan 2011 Syns ikke tråden bør køre over i om stedet er godt el. dårligt - men burde sælgere ikke være mere ivrige? Alene dèt at man bliver efterladt og uden chance for et ordentligt indtryk!
    Mon ikke pågældende sted graver deres egen grav?
    mvh merete

• #10   30. jan 2011 Det er da en underlig behandling af køber smiley Men desværre møder man mange sære sælgere derude. Nu kigger jeg også på hest, og undrer mig da også engang imellem over at nogen bare står og snakker i mobil, så man ikke kan spørge om noget, eller også går de ud og ordner stalden eller lign. Var også ude for en - rigtig flink - fremviser, som ikke selv ejede hesten, men bare skulle vise den frem. Da ejeren så kom ud, gad hun ikke engang at hilse på mig, i det hele taget virkede hun bare til at være irriteret over jeg var der.
    Mht. dårlige forhold hos hestehandlere, så var jeg også ude at kigge et sted i går, en hestehandler med et ret godt ry. Så blev ret chokeret over at se næsten samtlige heste stå bundet i spiltove (som de ikke må), totalt frustrerede så flere af dem var aggresive og fx bed når man gik forbi, og de kom på fold et par timer om dagen. Hestene var ikke i pæn stand, den ene, jeg så på, var lige kommet, og så sød og glad ud (den stod så i boks). Den anden havde været der i flere måneder, og så virkelig lurvet ud, stod bare og hang og virkede totalt slukøret. Det var virkelig hjertenskærende at se på. Jeg havde spurgt efter en rigtig sød og stabil lille hest, men fik ham den triste med ind i ridehuset, og da jeg klikkede med tungen og rørte minimalt på indvendige ben, sprang han fremad og galoperede fuldstændig panisk af sted.
    Puha, jeg synes det var hårdt at forlade en hest som ham, havde bare så ondt af ham smiley Men oven i hans adfærd, stod han til en ret høj pris, så det gik simpelthen ikke.
    Det var bestemt en rigtig negativ oplevelse, som jeg ikke havde forventet hos en hestehandler med det ry.

Tilgengæld kan jeg anbefale Eliasen, hvor jeg også har været - hun er MEGET mere ærlig og reel, og synes mange af hendes heste står til fair priser samt er stabile og søde smiley

• #12   30. jan 2011 Hejsa

Hvorfor kommer I så ikke og kigger hest hos os? Sådan en behandling ville vi aldrig byde nogen. At folk bare går under fremvisningen, viser at de ingen respekt har for kunden som kommer og prøver hest.
    Køb direkte hos avler.

• #13   30. jan 2011 hvad forventer du af en hestehandler?
    så må du afsted til en prof salgs stald og med flere penge på lommen hvis det er glamour du vil have...
    eller køb privat, sådan er det hestehandlere handler, på markeder nogle er gode nok andre er ikke ... du har for høje forventninger til dem!

• #14   30. jan 2011 forventer en bedre behandling. han virkede ikke som en der havde lyst til at sælge sin hest. og har aldrig hørt om en handler der går midt i fremvisningen! og så forventer jeg at alle holder den nye lov og ikke har heste stående i spiltov, og flere heste i samme boks. når det er et sted hvor der kommer mange folk synes jeg det skal virke mere indbydende end det gjorde, og jeg forstår ærlig talt ikke hvordan der kan blive solgt en eneste hest derfra.
    men det jo også bare min mening.

• #15   30. jan 2011 Jeg ville straks melde dem til dyrenes beskyttelse hvis det var mig !!!

• #16   31. jan 2011 Louise: Nej, det har du ret i. Har set et par stykker, der var lidt "voldsomme", men forskellen på Eliasen og den anden hestehandler var, at Eliasen ikke lagde skjul på det.

Kommentér på:
total skuffelse at kigge efter hest!!!

Annonce