{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

ADHD - kreativ del {{forumTopicSubject}}

Ja. Jeg skal skrive stoooor opgave om ADHD her om et par måneder. Dertil skal der høre en fremlæggelse og en praktisk del med. Altså. Den praktiske del er noget kreativt som egentligt er rimeligt frit. Det kan være alt indenfor figurere, malerier, film, billeder, modeller, osv.

Så mit spørgsmål lyder:
Er der nogle der har en idé til en praktisk del/kreativ opgave? Som kan sættes i forbindelse til ADHD?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD - kreativ del
  • #1   27. jan 2011 Der findes jo forskellige teste for at se om man har ADHD ? lav sådan en smiley

• #2   27. jan 2011 altså ved ikke om det er relevant men vil bare sige at jeg underviser en dreng med ADHD på min rideskole og han elsker samværet med hesten og kan lide at omgåes dyrene, og det er noget som han elsker at gøre og det bliver ofte ikke særlig seriøs undervisning men det er han ligeglad med, dog har han det meget med at sig nej når det bliver svært og opgive hvor jeg forsigtigt forsøger at presse ham lidt (: og så er han vild med at ride ture om sommeren smiley

• #3   27. jan 2011 Er det kun ADHD, eller er det også undergrupperne af den? Jeg har fx ADD, jeg er ikke hyperaktiv smiley

Lige nu er jeg umediniceret og mit liv føltes som et rod.. Du kan fx lave en skotøjsæske med et rodet rum, alle mulige ting liggende hist og her, ja en ret uoverskuelig hverdag smiley

Jeg glæder mig til jeg forhåbenligt kan få noget medicin smiley

kig evt på adhd foreningens hjemmeside http://www.adhd.dk/

Der findes også voksen add siden: http://www.voksenadd.dk/

ADHD (og undergrupperne) bliver tit og ofte set som en børne sygdom, men det er noget man slådser med hele livet..

Jeg opdagede dog først min ADD da jeg havde føt, før det blev jeg kaldt doven og et rodehovede, nu ved folk jeg ikke kan gøre for det smiley

• #4   27. jan 2011 Mange tak for hjælpen!

Svenni: Synes måske. Det virker sådan lidt.. Ukreativt? Som en nødløsning? Men. Tak for et godt forslag. (:

Dacapo: Og jeg tror nemlig at lige nøjagtig dyr kan gøre noget ved disse børn. Det ser man jo også med ride terapier. (: Men mange tak

• #5   27. jan 2011 Fjordlænderen: Mange tak. Ja. Det var faktisk en god idé. Ehm. Nu har jeg ikke tænkt videre i det og har ikke læst såååe meget endnu så har ikke været omkring dem. Men! Tak. Og det var et rigtig fint forslag. (:

• #6   27. jan 2011 Mia R:
    Det tror jeg helt sikkert på for mærker slet ikke til at han har det! (: andet end han gerne giver op let (:

• #7   27. jan 2011 Jeg kan tilføje jeg har en storebror og en nevø med ADHD, min bror bliver medniceret, min nevø vil de ikke give medicin endnu, han har til gengæl en meget struktreret hverdag, og sådan en "tavle" hvor de sætter billeder på med hvad han skal i løbet af dagen, fx fodre fisk, spille computer, spise middagsmad osv osv

• #8   27. jan 2011 Hvis det skal være ADHD, kan u evt lave en lille figur, og når du viser kassen frem, så løber han lidt hvileløst rundt i rummet.. Det har min nevø det med at gøre, hvis der sker lidt for meget i rummet smiley

• #9   27. jan 2011 Dacapo: Ja nemlig. Min morbrors kærestes søn har også ADHD og har flere gange snakket med min mor om, hvordan han ville være når han var sammen med hestene. For jeg tror nemlig at han bliver en helt helt helt anden så! (:

• #10   27. jan 2011 Fjordlænderen: Mange tak! Kunne det ske jeg måtte kontakte dig senere, hvis jeg fik brug for nogle former for links, synspunkter osv? (:

• #11   27. jan 2011 Mia R - Det må du gerne, så skal jeg nok prøve at svare så got jeg kan smiley

• #12   27. jan 2011 Fjorlænderen: Tak! Igen! smiley

• #13   27. jan 2011 Er det projektopgaven i 9. ?
    Hvid det er kunne man jo også lave en dokumentar.

• #14   27. jan 2011 Og så kunne du jo (hvis ikke du har tænkt på det) komme ind på at der er sket en ENORM stigning i antallet af børn som får konstateret ADHD gennem de seneste år, og hvad det kan skyldes. smiley

• #15   27. jan 2011 Helena J - Det er fordi ADHD ikke er tabu mere, og fordi børn før i tiden fik diagnosen DAMP istedet for.. Det er 2 forskellige diagnoser smiley

• #16   27. jan 2011 Helena J. : Ja det er en afsluttende projekt opgave i 9. klasse. Men går på friskole, så det er det vores udtagelse bliver skrevet ud fra. (;
    Ja. Har tænkt i det med en dokumentar. Tror bare det bliver en stor opgave. Og vores fremlæggelse må maks være 15 min. Så.. Jeg tror det bliver en for stor praktisk del. (:
    Jeg har med i min problemformulering med at der er stigning og vil også komme ind på, hvorfor. (:
    Men tak!

• #18   27. jan 2011 min søn har ADD og en stor hjælp i hans hverdag er boardmaker. så sådan et kunne du også lave og fremvise hvordan man bruger det.

Kommentér på:
ADHD - kreativ del

Annonce