624 visninger
|
Oprettet:
spejlrefleks kamera - hjælp {{forumTopicSubject}}
jeg har et sony CX100 spejlrefleks kamera, og da jeg fik den tog den nogle super billeder af mine heste i bevægelse, men den har så været brugt i andre sammenhænge nu og andre har taget billeder med den, så nu er indstillingen højest sandsynlig forkert på den, er der nogle der kan hjælpe mig med hvad den skal stå på når der tages billeder i bevægelse???
billederne bliver ikke skarpe nu.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Meget forskelligt afhængigt af vejret.
Selvom vinteren skal man bruge 117 forskellige indstillinger da lyset ikke altid er det samme, så det er svært at sige hvad man præcist skal gøre.
Har du læst manualen?
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
nu var det så om sommeren jeg tog de andre billeder, kan det have noget og sige for billederne er mere skarpe med årstid??
ihh det irritere mig bare så meget at den ikke vil tage de bileder ordenligt.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Om vinteren er det mørkere, mere dumkelt mm. hvilket gør at der ikke er det samme lys. Des mere lys = skarpere billedere.
Du kan fx. heller ikke tage særligt tydelige billeder inden for om aftenen, der er heller intet lys.
Du skal så bruge indstillinger som ISO'en og andre indstillinger der ændre lys fx. :o)
Ret teknisk mm. Søg evt på nettet eller prøv dig frem.
Gør jeg selv - er ikke god til at huske navnene på billederne men kan skifte rundt på indstillingerne så det fungere.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
tænkte bare at det var så lyst igår midt på dagen at det måtte være fint, men måske det lige kunne gøre det sidste.
jeg er sgu ikke så teknisk anlagt med det kamera endnu og alle de indstillinger, hihi
spejlrefleks kamera - hjælp