{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.617 visninger | Oprettet:

Hamster helt vildt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg folk..
Jeg ved godt at dem på gnavergalleri måske har mere forstand på det her, men jeg vil ikke betale 29,- for et enkelt spørgsmål (hvis nogen vil oprette et indlæg for mig, må I meget gerne skrive tilmig!)

Men mit problem er at mit hamster (bamse) opføre sig VIRKELIG underligt! Han prøver at bide sig ud af buret, og er SLET ikke til at styre når jeg lukker ham ud, han vil helt op i hovedet af mig osv., er der nogen der kan svare mig på hvad der er galt eller muligvis? Jeg har lige gjort rent ved ham, og han er helt ustyrlig! Og jeg bryder mig ikke og det!

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster helt vildt?
  • #1   8. jan 2011 Hvor stort er hans bur ? Hvilken en slags hamster er det ? Hvor tit kommer han ud ?

  • #2   8. jan 2011 Han gnaver ikke i tremmerne for at komme ud, men for at slibe sine tænder ned (:

  • #3   8. jan 2011 Har i andre husdyr? Hund? Kat? Og har de evt adgang til buret?
    Hvor stort er buret, og hvad har han af "legetøj"?
    Det kunne godt lyde til at han er stresset.
    Og som Julie skriver, bidder de i tremmerne for at slide deres tænder, jeg har endnu ikke haft en hamster der ikke bed i tremmerne, og jeg har haft MANGE!! x)

    Er der andet du er i tvivl om, er du velkommen til at skrive PB. smiley

    Hilsen hamster ejer gennem 10 år. smiley


  • #4   8. jan 2011 Jeg har oprettet et album med bur og ham smiley
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=284504

    Sofie: Buret tror jeg er stort nok (kig evt. album) hvilke hamster det er? øøøh ja :o).. men det er lidt forskellig med hvor tit han kommer ud, da han er møg sur når jeg vækker ham for at lukke ham ud, så prøver at undgå og vække ham :o)

    Julie: aaaar okay, mange tak smiley

    Blance: Nej, vi har ikke andre husdyr (kun når jeg passer min fars hund, men det har jeg kun gjort én gang i en nat.. han har et hjul han kan løbe i, det der rør der er over buret, en lille træ stamme som er udhulet som med 4-7 huller, et lille hus(hvor han sover i, hvor det er en "trappe" til at går oven på huset) Stressèt? Hvad kan jeg evt. gøre ved det, hvis det er? smiley


  • #5   8. jan 2011 Er han et af de store (guldhamster) eller en af de små ?

    Kigger lige i dit album smiley


  • #6   8. jan 2011 Hvad er det for en knop den har på billede 7 på siden ?

    Jeg har haft flere hamstere som har bidt i tremmerne. Hvor de kravlede rundt og bed. Med hvor det virkede som om de trives.

    Hvor gammel er han ? Er han vant til at blive taget ud og vækket ?


  • #7   8. jan 2011 Den knop har han på begge siger (regner kraftigt med at det er meningen, at han skal have dem)

    Jamen han er ihvertfald over 2 år (jeg har fået ham af min søster da hun ikke havde så meget tid til ham, som hun gerne vil have :o) Men ja, han plejer at blive vækket, dog er jeg stoppet med det (medmindre jeg skal gøre rent ved ham eller lignende)


  • #8   8. jan 2011 Hmm .. Kan selvfølgelig godt bare være en knop. Men mine hamstere har aldrig haft en. Og nu når du siger han har ændret adfærd, så syntes jeg det lyder lidt underligt.

    Men han er også ved at være gammel, så det kan også være derfor han har ændret sig lidt og ikke vil vækkes. Kan du se på ham han er gammel ? Er han stadig aktiv og alt det ?

    Jeg havde en hamster der blev 3½ år (jah, det er meget), og han blev helt grå/hvid i pelsen (han var brun normalt) og ikke så aktiv og lign. Er det noget du mærker?


  • #9   8. jan 2011 Han har altid haft det mens jeg har haft ham :o) (MEN jeg har dog kun haft ham i omkring 4 uger, så det er ikke så meget) Ja, han er nemlig ved at være gammel :o) Men nej, han er ikke VELIDT aktiv af hvad jeg synes et hamster skulle være (jeg har ikke forstand på hamstre og søger informationer på nettet, og ved andre mennesker)

    Han sover VIRKELIG meget, men han spiser og drikker rigtig godt af et hamster og være synes jeg! :-).. Ja, det var godt nok gammel smiley Men jeg ikke mærket så meget (men det jo også pga. jeg har haft ham så kort tid)


  • #10   8. jan 2011 Hmm .. Han har ikke knuder under knopperne eller andre steder på kroppen vel ? Men syntes ihvertfald du skal holde øje med dem, bare for en sikkerhedsskyld.

    De gamle hamstere sover rigtig meget, og når han bliver ældre og måske ikke er så aktiv, så plejer jeg at sætte maden og vandet ned, så den kan nå det fra bunden af, men er ikke noget problem for dig smiley

    Ved du om han er vågen om natten ? Om du hører ham luske rundt ? For det er jo et nattedyr.


  • #11   8. jan 2011 Han har ikke nogen knuder, og han er blød som silke, så jeg vil have mærket hvis det var noget smiley Men skal nok hodle øje ihvertfald..

    Ja, han er godt nok vågen om natten (men hvis han har været ude af sit hus om dagen i et stykke tid ser jeg ham ikke komme ud (så regner med at han først kommer senere ud der) men jeg høre ham også rigtig tit lave ting inde i sit hus om dagen!


  • #12   8. jan 2011 Han putter sig rundt der inde om dagen smiley Gjorde mine også.

    Kan godt være jeg spørger om mange ting smiley Men er han ellers rask ? Ingen tegn på sygdomme eller lign. ?

    Det kan også være han bare lige skal blive vant til at være omkring dig, fordi han nu er blevet rykket. Så prøv at blive "gode" venner med ham, giv ham noget lækkert i hånden til ham om aftenen. Tag ham ud om aftenen inden du går i seng og leg med ham i sengen. Lad ham løbe rundt på sofabordet.
    Kan ikke anbefalde de løber rundt på gulvet, min kusine mistede sin hamster ved at den bed i en ledning. Men hold altid øje med ham når han er ude smiley


  • #13   8. jan 2011 Ja, han har også noget uld derinde i huset som han bruger som seng, så jeg tror han har det gordt der inde :o) hehe

    Ja, han er helt rask, det er jeg rimelig sikker på! Men det er også det jeg prøver på at gøre, dog kan jeg ikke få ham ud af huset medmindre jeg tager buret ned og åbner det helt, og løfter hans lille hus (og oveni købet ødelægger hans seng) så jeg får så dårlig samvittighed når jeg gør det smiley


  • #14   8. jan 2011 Hehe , kender det godt smiley

    Du kan også tage hele huset ud og sætte på sengen også lokke ham ud af huset smiley

    Ellers har han jo godt af at lave sin seng igen også efter du har renset buret. Min kunne bruge en hel nat på at lave sin rede og lagde den tit forskellige steder. Har hørt noget om at det vat, skulle være farligt for dem, mener de kunne blive kvalt. ALDRIG noget jeg har prøvet og jeg har brugt det til alle mine, ville bare lige sige det smiley

    Han lyder bare som om han er ved at blive lidt gammel og sær smiley Sådan bliver alle jo. Men du må bare overbevise ham om at det er dejligt at komme ud til dig smiley Og så prøv at vække ham på bestemte tider på døgnet, når du kommer hjem fra skole, efter aftensmad, om morgenen eller om aftenen smiley Så bliver han vant til at du kommer der smiley


  • #15   9. jan 2011 Jeg jeg god god at ødelægge hans seng skal det lige siges smiley Hvad bruge du som "seng" til din? Min har altid haft det vat, så tror han har styr på det, det virker ihvertfald sådan når han går igang med at indrette sig..

    Ja, det kan godt ske han bare er ved og blive gammel smiley men jeg må årøve mig lidt frem smiley


  • #16   9. jan 2011 Ja så kan de ikke være fordi han bliver stresset over andre dyr, og tvivler på det er flytte stress når du har haft han i 4 uger.

    MEN! Buret er for lille, og alt for proppet. smiley

    Det er et alm guld hamster du har, og de vil meget gerne have plads.
    Et hamster bur skal være min. 75 x 35 x 35 cm, og man skal sørge for de har massere af plads at rende rundt på.

    Så jeg vil forslå dig at til at starte med, at tage nogle af de ting ud, som han kan undvære, f.eks røret med hullerne i, og tage et led af røret ved den der går lige ned, og se om ikke det hjælper lidt på ham. smiley
    Og evt tage salt stenen ud, det er MEGET sjældent de gider dem alligevel. Den jeg havde, havde jeg i 5-6 år, og i den tid har jeg haft 7-8-9 hamster (det skal lige siges de fleste af dem var kuld unger. smiley )
    Og ellers kan en mindre sten altså gøre det, den du har der er til marsvin/kaniner. smiley


  • #17   9. jan 2011 Hvis det var ved burskiftet han blev hyper, er det meget normalt. Du kan evt komme en del af hans gamle strøgelse over i den ny kasse. så den stadig lugter af ham. og ja han er gammel af en hamster.
    Mange køber hamstere fordi de ønsker sig et kæledyr, og nej disse nataktive dyr er ikke tilfredse når man hygge med dem i dagtiden. så skal man hellere få en rotte istedet smiley eller et marsvin.

    Så ja bær over med ham, hvis han ikke lige er det optimale kæledyr at have.


  • #18   9. jan 2011 Jeg brugte også vat da jeg havde hamster, har det desværre ikke mere. Jeg kunne også finde på at bruge blødt toiletpapir, men det kommer hurtigt til at blive ærgeligt. Så det er med at prøve sig lidt frem, hvad der fungere bedst. Jeg plejede at hive vattet fra hinanden, så det var små totter, ved ikke hvordan du gør. Men det havdej eg aldrig problemer med.

    Du er velkommen til altid at skrive en PB, hvis du har nogle spørgsmål, så skal jeg svare på det så godt jeg kan smiley

    Håber han bliver venligere med tiden smiley


  • #19   9. jan 2011 Hamstervat er nogen F*nden har skabt i vrede. Det kan vikle sig rundt om benene på hamsteren og derved lukke for blodtilførslen.

    Få det ud og brug noget iturevet toiletpapir. Ganske ufarligt og med samme formål.

    Gnaversten er heller ikke nødvendig. Den er jo dækket ind af sit foder, hvis den får ordentlig hamstermad.

    Til tænderne kan man købe nogle små træpinde - de er ret eftertragtede hos mine rotter, der ellers ikke gider ting de kan gnave i...

    De mørke knopper bør du holde øje med - ved af erfaring at kræft kan være ret hyppigt hos hamstere og KAN starte sådan der... Ikke at det nødvendigvis er det, men bare så du er obs på dem...


  • #20   9. jan 2011 det er postet på gnavergalleriet... den ligner meget mit guldhamster han er 1 år nu og har aldrig bidt i sine trammer han er ude af buret et par timer vær dag i sin klugle eller bare og løbe rund i et aflukket område der er ledningsfri

  • #21   9. jan 2011 svar fra gnavergalleri Det virker som om at han keder sig smiley Når de bider i buret, er det ofte for at få opmærksomhed.

  • #23   9. jan 2011 Mange tak for alle svarene..

    Men jeg vil lige skrive omkring han "prik"!.. Jeg tror ikke på at han har en tåge ller noget andet farligt ved den da han har en på den anden side (samme sted) og hvis det skulle være noget, skulle det var "kræft" som er blevet skrevet og vil da holde øje, men hans har ALTID haft dem, så tror han skal se sådan ud smiley


  • #24   9. jan 2011 Det lyder til han keder sig, og jeg ville personligt vælge et større bur.. Det bur du har vil jeg til nødt holde dværghamster i, ikke guldhamster..

    Jeg kan anbefalde et akvarie med trådnet over istedet for et træmmebur, og så grene osv så den har noget at lave inde i buret

    Og så ville jeg lige holde øje med såret: (link fjernet)


  • #25   9. jan 2011 får den for meget kraftfoder i forhold til stråfoder, som den skal ha mest af, har den måske brug for at få klippet sine tænder.

  • #26   9. jan 2011 Christ - Det er en hamster ikke en hest, den skal have en gnaverblaninding stående 24/7, det er det som den lever af, ikke ståfoder..

    Den har desuden godt af proteiner også (eller den skal have det) som kan gives via kattefoder eller en lille smule råt kød


  • #27   9. jan 2011 Kødet behøver ikke at være råt - det kan også være kogt...

Kommentér på:
Hamster helt vildt?

Annonce