1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kattemishandling Kattemishandling

Hej HG, er nød til at be om hjælp til mig og min kærestes svære situation....

Vores "kammerat", som vi fik vores killing af i sommers. Havde stadig moderen og søsteren tilbage. I sommers boede de i et bur på max 2 kvm, lavet af hønsenet med tag. Han bor 2 min fra os. Det skal lige siges at det var i sommers jeg var omme ved killingerne. Jeg troede dermed at moderen og søsteren som var tilbage, ikke boede derude og var kommet ind i varmen. Men næææ nej, de har boet derude i -20 grader.
Problemet er så, at nytårsaften var min kæreste deromme, og vores kammerat fortæller ham at kattene er blevet angrebet af en iller og at det var en lille pige der opdagede dem, da hun var på besøg og ville ud og se kattene. Den lille killing (søsteren til vores) var død, og de mente så at moderen havde brækket benet, og havde dermed puttet en meget stram forbinding på, den led og min kæreste blev rigtig sur og sagde den skulle aflives, men vores kammerat mente den bare lige skulle have et par dage, den blev ved med at gå ind i væggen og gå i ring, den kunne ikke åbne dens øjne eller noget. da jeg så kommer hjem nytårsnat og min kæreste var kommet hjem, kan han ikke sove over det og spørger om vi ikke skal tage hjem og aflive den, hvis ikke den har fået det bedre. Og jeg siger ja, for jeg havde ikke set den. Da vi så kommer derom, går jeg helt amok da jeg ser den stakkels kat som bare lider og har det skidt, jeg går ind og råber af ham og siger han skal tænde sin computer så jeg kan ringe til dyreværnet for at høre hvad jeg skal gøre. Han var så lad og sage han ikke havde råd til dyrlæge, men hvis ikke han har råd til det så mener jeg ikke han skal have dyr. Og i mit rasseri siger jeg at jeg er ligeglad om det koster 4000 og den så overlever, så skal jeg sku nok betale og den skal bare ikke tilbage til ham. Jeg ringer så til dyrlægen og hun siger vi skal skynde os og komme med den, og mig og min kæreste drøner afsted... Da vi kommer derop klipper hun forbindingen op (det skal lige siges at poten var hævet til det 3 dobbelte), så mærker hun på den og siger den overhovedet ikke er brækket, men vi var heldige at benet ikke skulle ambuteres pga blodmangel. Hun mærker så på katten, som ser temmelig stor ud, da det er en main coon og har masser af pels. Men hun går helt i panik, den er så vanrøgt og har intet fedt eller muskler, den er blevet sultet i flere måneder fortalte hun, hun havde næsten ikke set noget så slemt før. Hun sagde den var svært hjerneskade, men sagde at der var en mulighed for at genopbygge det ved at få gang i organerne. Den var kommet til det punkt hvor den slet ikke var sulten mere. Vi spørger så om vi skal aflive den, og hun siger hun gerne vil give den en chance. Og det var også det vi helst ville. Vi skulle så bare tvangsfodre den i 2 dage og se om den forbedrede sig.
Da vi så kører hjem, ringer kammeraten, og min kæreste spørger om han overhovedet har tjekket dem med vand og mad hver dag. og han siger at det havde han flere gange om dagen. Store spasser, jeg var så sur. så holder ind ved hans hus og går direkte om bagved til buret og kigger om der var vand og mad - der var 5 tomme madskåle, fuldstændig tomme udover de blade der lå deri. Jeg tager et billede og går ind i huset og råber af ham at han er det klammeste svin der findes og hvis han ikke betaler dyrelæge regningerne så melder jeg ham. Han begynder så og græde, da jeg rammer ham rimelig hårdt med det jeg råber til ham. Og jeg smækker døren i min vrede og går ud i bilen igen og kører hjem til os med min kæreste... Er så skide sur og skuffet over den idiot... Har så meget lyst til at melde ham, for da vi så kommer hjem kommer vi til at tænke på, at killingen er død af kulde og sult, og moderen tæt på det samme, men han er så flov over det at han er nød til at lægge den stramme forbinding for at den skal fejle noget andet og lyve om at de er blevet angrebet af en iller. Dyrlægen sagde der var ingen tegn på angreb fra andre dyr og hvis vi ikke anmeldte ham havde hun gjort det....

Dillemma da det er min kærestes kammerat gennem hele livet, jeg har lyst til at melde ham og har han også.
Sådan et svin skal ikke have dyr... Noget helt andet er at i sommers døde hans schæffer hvalp på 8 måneder, den boede bare i baggangen i dens eget lort og pis, og hvorfor den døde ved ingen. nu har han så købt en ny labrador hvalp, og det værste er at den bliver behandlet ligedan, ingen gåture eller lege i haven. den bor også bare i baggangen, sammen med hans søsters 2 små hunde.... EJJJJJ er så sur!!! skal man melde det svin?

Katten har vist meget lidt forbedring, er blevet bedre til at fokusere og gå, vi har renset dens øjne for alt betændelse og nu er de åbne. Men den lider, tro mig. Det er så hårdt at se på, hvad er bedst? Give den lille stakkel en chance eller bare lade den slutte livet?
Vil jo gerne give den en chance og gøre alt for at den klare den, men er der overhovedet muligheder for at den bliver normal igen???
Åhhha :'/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bugsering af motorcykel 1.660 kr.
  • Rodfræsning og tilpasning af træ 2.500 kr.
  • Montering af 3 personer sofa 700 kr.
  • Vende dørlås eller indsætte ny 899 kr.
  • Put a lamp 300 kr.
  • Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemishandling
Kommentér på:
Kattemishandling

Annonce