{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Hjæææææælp ;-D {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle xD

Nogen her som har nogen gode fif til at få sine forældre overbevist om at det er en god idé at have hest??
Jeg har reddet i 5 1/2 år og har plaged om en hest lige siden jeg begyndte (da jeg var 7 år)!!

... Og har i en idé om hvor meget sådan en ca. koster om året?? inkl. smed, dyrelæge, forsikring, udstyr, o.s.v...??

Håber meget i vil hjælpe mig!! xD

Ps. hvor har i ledt når i skal finde hest?? På en hjemmeside?? ...og hvilken en kan i bedst anbefale??

Taksa xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæææææælp ;-D
  • #1   27. dec 2010 hmm. spørg dem om du evt. må starte med at låne en hest så du kan bevise for dem du ahr tiden til det, og du selv kan passe den, og du ikke 'glemmer' den. smiley
    det er meeeget dyrt at have hest. det koster omkring flere tusinder om måneden smiley

• #2   27. dec 2010 Altså uden de store skader og store beløb hos dyrlægen koster ca. 25000 kroner om året uden forsikringen, men det er også meget an på hvor du får den opstaldet, man kan tit få den på en lille privat gård for omkring 500, men andre steder kan det koste op til 3000, så det er også meget an på hvor du opstalder, min opstaldning koster 1800 om måneden, og jeg bruger knap 30000 kroner om året med forsikring (men prisen på forsikring er også helt an på hvor meget hesten skal forsikres for, jo mere jo dyrer), undervisning, smed og vaccination, men får hesten skade eller andet kan der nemt komme en dyrlæge regning på 6000 kroner, men som Katrine siger, start med en part eller at låne en hest, så du kan vise dem at du har tiden til at have hest, det er mere tidskrævende end man lige tror smiley

• #3   27. dec 2010 Det er rigtig rigtig rigtig dyrt. Du skal regne med omkring 40000-50000 pr. år, med udstyr, forsikring, foder, opstaldning osv. Men udover det kommer der de "uforudsete" udgifter så som dyrelæge hvis hesten kommer til skade ovs.

Du er nød til tænke på om du har tiden, pengene. Det er et stort ANSVAR at have egen hest. Faktisk så stort et ansvar at et barn ikke kan tage. Det er derfor vigtigt at dine forældre bakker fuldstændigt op om ideen.

Du skal også overveje om:
    Du gider op til den HVER dag i MANGE år - både i sommer og vinter.
    Har du råd, det går ikke at få en hest en måned, og så sælge den igen fordi man ikke har råd.

Hvad med at få part på en pony eller hest? Så er ansvaret ikke så stort, og det er billigere. (samt mere frihed)

- - - - - - - -

Gode sider at kigge på salgsheste:
    Marked er på HG
    www.heste-nettet.dk
    www.ridehesten.com
    www.everhorse.dk

• #4   27. dec 2010 det de andre siger passer også meget godt på hvad jeg har af udgifter på 1 af mine.... men så er der undervisningen jeg bruger 3600 om året og så får jeg kun ½ time 1 gang om mdr. og så er der udstyr,- sadel tilpasning minimum 1 gang om året 1800 kr. nye grimer og nye dækkener har også en stor del af mit budget...

• #5   27. dec 2010 Synes det ville være en god ide at starte med at få en part, så kan de se at du godt kan tage ansvar for en hest smiley

• #6   28. dec 2010 Hej alle ...og tusind tak!!!! xD

Jeg har part, på en rideskole hest, men det er ikke rigtigt det samme da det eneste det indebære er at jeg har førsteret til den når jeg for undervisning... og så må jeg ride en gang om ugen uden undervisning. det er rigtig dejligt, men ville gerne have lidt mere frihed i stedet for bare at ride rundt i ridehuset hele tiden!! Der er rigtig mange regler, om hvad jeg må og ikke må!! smiley

Det er en rigtig god idé det med at låne/leje en hest!! Den vil jeg prøve xD

...og så skal jeg nok spare lidt mere sammen... xD

Tusinde tak!! ;-D

• #7   28. dec 2010 skriv gerne her om du får tilladelse til om du må låne xD

• #8   30. dec 2010 Det skal jeg nok xD

Kommentér på:
Hjæææææælp ;-D

Annonce