Køb eller ikk? {{forumTopicSubject}}
Håber i kære HG'er kan give hjælpe mig i en meget svær beslutning, som jeg i sidste ende selv svare på den har brug for andre meninger om det?
Det korte af det lange er at Rikke har COPD (-læs evt om det her (link fjernet) Som er en KRONISK sygdom der gør at hun ikke kan bruges til mere end skridt og kan faktisk ikke tåle at stå på stald (hun gør det da ejer ikke ville flytte hende til opstaldningssted med læskur, eller vi har mulighed for at lave et)
Alt det her fandt jeg ud af i september, hvor ejer så sagde at hun ville sende hende til zoo, det synes jeg var fair da jeg ikke ville byde Rikke at gå som foldbums, for hun ELSKER mad og at komme ud at lave noget. Så i oktober ringede ejer så og spurgte om de kunne tage Rikke ind, men det kunne de først sidst i Jan og nu har ejer så lavet om på vores aftale og ville når Rikke får hendes hestepas sende hende til slagtning istedet.. Og det kan jeg slet ikke forholde mig til ;S
Nu talte vi lidt om det i min familie idag og min søster mener helt klart at jeg skal købe Rikke, og min mor sagde at hun gerne ville betale det, og så skal jeg så selv betale 400,- om måneden for at få hende opstaldet..
Jeg sidder bare og tænker at så er det jo mig der skal bestemme hvornår hun skal til de evige græsmarker men på den ande side er det jo også mig der står for hendes sidste tid og de sidste sekund af hendes liv, og det ville jo føles godt hvis jeg kunne gøre en forskel ved at få hende aflivet istedet for slagtning.. Nok mest for mig selv, men også for Rikke?!
Hvad er jeres personlige mening om dette? Hva' synes i jeg skal gøre, penge spiller ikke en rolle!!?
OBS ved ikke om ejer ville sælge hende til mig
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
- Tak for svar!
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Synes til gengæld bestemt ikk om slagtning. Jeg har 2 heste jeg har fået aflivet og det har jeg i hvert fald positiv erfaring med (altså så positiv man kan ha det med sådan noget )
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Hesten kan godt slagtes selvom den er Chippet? det er KUN hvis den er taget ud af fødevarekæden? at den IKKE kan slagtes?
Så hvis den er chippet pga indifikation? er det ikke noget problem.
Men er den blevet chippet pga den evt har skulle have en eller anden form for medicin som kræver den ikke må slagtes? må den selvfølgelig ikke,-)
Men en alm registrings-chip? forhindrer altså ikke en evt slagtning?
mar 2008
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Nej hvis hesten ikke bryder sig om at blive kørt? så ville jeg heller ikke slagte.... Det er vigtigt at det bliver så roligt for hesten som muligt.
For øvrigt vil jeg give : Simone*Thunder . : ret . Tror også det bare vil blive værre hvis du udskyder det?..
mar 2008
- Hvis det er fordi ejeren ikke ville bruge penge på aflivning, kunne jeg jo betale? ;S
Er det virkelig en dum idé?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
og flytning til det sted hun nu skal hen
om den skal til daka eller jorden eller brændes
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Men det kan jo også være at det er fordi ejeren simpelthen ikke har lyst til at være til stede..
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 465
mar 2008
Vil gerne beholde Rikke meen argh at tænke på at det er mig der på et tidspunkt skal træffe valget om at hun skal på de evige græsmarker kan jeg slet ikke bærer ;/
Men jeg kan stadig ikke lide at hun skal til slagtning ;/ - Det her burde forbydes!!
Køb eller ikk?