{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.444 visninger | Oprettet:

Hvor køber man billige briller? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er. Jeg håber at i lige kan hjælpe med det her problem

Sagen er den at jeg har været til øjenlæge i forbindelse med et par problemer. Der var så heldigvis ikke det store, men nok til at skabe små problemer og frustrationer.
Jeg er en lille smule nærsynet, det er kun noget der hedder -0,25.
Han sagde at et par briller måske kunne løse nogle små hverdagsproblemer, men han ville ikke anbeale mig at købe et par dyre briller, før jeg fandt ud af om jeg ville bruge dem. Fordi det jo er så lidt, kunne brillerne jo risikere bare at ligge i en skuffe om en måned eller to. Det vilsige at han sagde jeg skulle prøve at købe nogle bille briller og så se om jeg ville komme til at bruge dem.

Men hvor finder man briller på -0,5 (hvorfor brillerne skal være på -0,5 når synet siger -0,25 skal jeg ikke gøre mig klog på) til billige penge? Vi snakker et godt stykke under 500,-
Tiger ER prøvet og jeg kommer ikke til en ny igen inden for de næste 5 måneder. Vi fandt ét par, og de var simpelten så grimme at de ville ende i skuffen med det samme.

Håber i kender et godt sted, for dette kan muligvis løse nogle problemer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor køber man billige briller?
  • #1   17. dec 2010 kvickly? jeg bruget et par briller fra kvickly, da Tigers er supergrimme i minus styrke. Og det er desværre altid svært at finde minus briller.

• #2   17. dec 2010 Nyt Syn har briller fra 398 mener jeg inkl glas. Ikke just de mest moderne, men kan vel bruges.

• #3   17. dec 2010 jey sys det er vildt svært at finde "discount-briller" med - styrke og specielt når det ikk er mere.. (bruger selv -0,75)

Men jeg ved at thiele har billige briller ca 300kr og ellers så har Hallmann også briller til ganske rigemelige priser, der har jeg købt di sidste par gange-- og har fået 3 par briller for i alt 2100 incl glas smiley

• #4   17. dec 2010 Vi fandt ud af i tirsdags at det var en udfordring.

Vi var på juletur, og min rumbo (efterskole) fandt ud af, da vi stod ud af bussen, at hun havde glemt sine (-1,5). Hun skulle bruge nogle for at kunne se teater senere. Vi gik på jagt og det lykkedes kun at finde nogle billige til hende.

Men jeg må jo tjekke nogle af de steder i har skrevet. Men kom endelig med flere.

• #5   17. dec 2010 jysk

jeg har nogen briller som vil have kostet ca 3598 kr
    men så satte brille manden stellet ned til 98 kr så de ente med at koste ca 1500 kr

jeg bruger 3.50 i styrke og skeler så jeg kan ikke bruge de der fra jysk

• #6   17. dec 2010 har købt mine hos Louis Nielsen, de kostede 398,- incl glas, og de har holdt i 3½år nu.

• #7   17. dec 2010 Her: (link fjernet)

Har selv købt i Louis Nielsen og gav dengang knap 500 + et mindre beløb for antirefleks og tyndere glas - men det sidste er ikke nødvendigt når styrken ikke er større...

• #8   17. dec 2010 Når styrken ikke er større, så ville jeg nok lade være. Deusden gør du dit syn dårligere ved at bruge briller, der er stærkere end du har brug for (så bliver øjnene "dovne" og slapper af, så man bliver dårligere seende). Min optiker har anbefalet, at jeg tager briller, der er en anelse dårligere, end jeg har behov for, så synet ikke bliver dårligere. Og jeg kan konstatere, at mens jeg som lille har brugt den styrke, jeg burde (målt til), er mit syn bare blevet dårligere og dårligere, mens jeg i mine ældre år ikke har ændret syn, mens jeg har bruge nogle der var 0,25 svagere end jeg skulle bruge (er nærsynet og bruger -2.00 på det ene øje og -2.25 på det andet)

• #9   17. dec 2010 Jeg kan godt se det logiske i det du fortæller, men hvor ville det da være smart at kunne se hvad der sker på skolens overheadprojektor o.l. Og det vil nætop også kun blive til de steder hvor en lille hjælp kunne være dejligt. Som eksemplet oven over.

• #10   17. dec 2010 Yes, læserbriller lyder fornuftig nok smiley Hvis de kun bruges til det smiley Men vil umiddelbart også skyde på Louis Nielsen - eller engangskontaktlinser, som du jo så bare kan smide ud, når du har brugt dem.

• #11   18. dec 2010 CharDotte: Men igen er det heller ikke sundt ikke at bruge den styrke man har behov for, da det anstrenger øjnene utrolig meget og kan give rigtig meget hovedpine...

• #12   18. dec 2010 Maria: Det handler nok om at finde balancen. Hvor øjnene skal anstrenge sig nok til, at synet ikke bliver dårligere, men man heller ikke skal knibe øjnene sammen, så man får hovedpine og bliver overanstrengt. Det virker i hvert fald for mig - og først efter jeg har taget en smule dårligere styrke, har mit syn stabiliseret sig, så det ikke bare bliver ved med at blive dårligere med tiden.

• #13   18. dec 2010 Nu skal man også huske at det er normalt, at hvis man er nærsynet, så udjævner det sig op gennem årene for så at man bliver langsynet senere hen - har jeg ladet mig fortælle af optikere og øjenlæger...

• #14   18. dec 2010 Maria: Har jeg også hørt - dog ikke i den størrelsesorden, som mit syn er ved siden af smiley

• #15   18. dec 2010 Mit er allerede blevet meget bedre...

Jeg har været oppe over -3,noget, mener jeg det var og bruger nu -2,25 og -2,50

• #16   18. dec 2010 jeg har tit fundet nogen i kvickly der er fine nok (:

dog inden min øjenoperation kunne jeg kun bruge mega dyre briller, skide træls, men heldigvis kunne jeg få en øjenoperation så jeg kun bruger -2,50 og -2,75 (:

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #17   24. maj 2014 Her: http://www.opticzoo.dk

Her finder du altid briller og solbriller til de bedste priser

Kommentér på:
Hvor køber man billige briller?

Annonce