220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

fra vending af føl!?:) fra vending af føl!?:)

hejså jeg har et shetter hingste føl på 7 måneder nu og det skal siges at moderen er ifol igen...
lige nu står de i hver deres boks i natten, og når jeg lukker dem ud, lader jeg moren gå først sammen med vores anden hoppe og så tager jeg føllet ud i snor..
ville så bare lige høre hvordan kan jeg fortsætte med at vende fra. For nu skal han ikke være så afhæning af mælk mere fordi hoppen er allerede i fol igen)
så nogen forslag?:P

skal jeg lave en lille fold til ham selv og lade ham går der et par timer om dagen, og så lige så stille trappe op eller hvad skal jeg?
har også gået nogle ture alene med ham, hvilket han tager rimlig fint. Self er han lidt urolig for han jo er væk fra sin mor men ellers klare han det fint!:)

men hvad ellers kan jeg gøre?
det skal lige siges det er mit første føl så er ikke så inde i det der med fravending!:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra vending af føl!?:)
  • #1   10. dec 2010 Synes det lyder rigtig fornuftigt det du har gjort indtil nu.
    Når han nu er 7 måneder kan du godt eks. lade ham stå i sin egen boks om natten som du allerede gør, og så lad ham også gå på sin egen fold om dagen. Hvis du kan lave en fold der går lige op til moederens fold, så de kan se og høre hinanden så tror jeg ikke det vil give nogen form for problemer hvis han går der hele dagen. På den måde får han slet ikke mulighed for at patte på sin mor, og så tørrer hendes yver hurtigt ud.

Det vigtigste er næsten at han har en at lege med. Særligt hingsteføl har meget stor glæde af at rende og lege med andre hingsteføl.
    Vores shetter-føl går altid med andre føl, og hingsteføllene går sammen. De leger simpelthen fra morgen til aften, hvorimod hoppeføllen er mere rolige.

Ved ikke om der er andre føl på gården, men hvis ikke ville jeg overveje at finde ham en legekammerat samme køn og alder. Enten ved at du får et hingsteføl opstaldet, eller at du får ham opstalet hvor der er min. et andet hingsteføl.

Endelig er det jo vigtigt at såfremt han skal tilbage i flokken med din hoppe at han så skal kastreres, inde han fylder 1 år senest.

Kommentér på:
fra vending af føl!?:)

Annonce