{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Kan man tillade sig det? {{forumTopicSubject}}

Jeg rider på et par heste oppe ved en af mine venner. Da han efter min mening ikke har det udstyr til hestene, som jeg gerne vil have, og jeg selv har det, bruger jeg noget af mit eget udstyr til de heste. Da der er tale om større og tungere ting (blandt andet tykt westernpad) som fylder meget og er besværligt at have med frem og tilbage hver eneste gang, lader jeg tingene ligge, da jeg alligevel aldrig bruger dem til de andre heste.
Da jeg besluttede at lade det blive deroppe, lavede jeg den aftale med min ven, at hvis der var andre der kom op og red på den 3. hest, skulla han bruge mit udstyr i stedet for at låne det til andre, ellers SKULLE de spørge mig først, så jeg vidste hvem der havde brugt det sidst hvis det gik i stykker...

I lang tid gik jeg og troede at alt var fint, vi ryttede op i sadelrummet, hang mit underlag og andre ting ved den sadel jeg plejer at bruge og så videre. Men her i går skrev jeg med min ene veninde som rider den 3. hest, og hun sendte mig en del billeder fra træning og ture... Der kunne jeg se på datoerne at hun flere gange har brugt mit udstyr uden at få lov, dog har jeg ikke sagt noget til hende, da hun ikke vidste det, men det vidste hesteejeren godt, han lånte det bare til hende alligevel... Havde det kun været en enkelt gang det var sket, havde jeg nok bare snakket med dem igen, men når det er sket mindst 8 gange gennem den sidste måned, tror jeg snart ikke de kan holde det mere...

Nu vil jeg have skabe ind i stalden, hvor vi hver især putter vores udstyr ind, og de ting som kun vi bruger, fordelt med hestene også, og i mit skab vil der stå en lille sparegris.. Meningen er så at vil de låne mine ting uden at spørge, lægger de en mønt i hver gang, ellers kan de lære at spørge først! De penge vil gå til nyt udstyr senere hen... Måske skal man bare lave det som en fast orden, at bruger de mine ting skal de betale, med mindre det bliver brugt til "min" hest...

Kan man godt tillade sig det efter jeres mening, eller er jeg bare lidt for "pivet" om mine ting?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tillade sig det?
  • #1   6. dec 2010 Du kan ikke tillade dig at tage penge, men fortæl dem at de ikke skal bruge dit udstyr, det er fair nok smiley

• #2   6. dec 2010 enig,ellers tag dine ting med hjem

• #3   6. dec 2010 Er der andet udstyr tilgengængeligt, som tilhører den pågældende hest - og så har du bare medbragt dit eget, så vidt jeg forstår? Så der er reelt ikke behov for, at de låner dit? Jeg synes, det er lidt svært at forstå situationen ud fra det, du skriver. Men hvis det er sådan, ville jeg nok bare skære igennem, at IKKE måtte bruge dit - evt. må der lås på skabet. Hvad så om de giver 10 kr pr gang de låner dit? Det hverken dækker udgifterne hel eller halvt, hvis det skulle gå i stykker.
    Men jeg synes ikke, du er pivet med dit udstyr. Jeg vill da blive møgirriteret, hvis andre tog mit udstyr.

• #4   6. dec 2010 jeg synes ærlig talt at du bare skal låse dine ting ind i et skab hvis det er et problem....

hvis folk låner dine ting uden at spørge, så lader de nok også være med at betale uden at spørge....!

lås dine ting inde, sværrere er det ikke.....!

• #5   6. dec 2010 CharDotte x D

Der er andet udstyr tilgængeligt, men jeg har dårlig ryg, så kan under ingen omstændigheder ride mere end 15 minutter i kombisadel uden lammepad og derudover synes jeg det er synd for hesten at den bliver redet med for lille underlag, for tyndt underlag så sadlen tager hende, træktove som tøjler og uden klokker når hun træder sig i forhovene, samt hun døjer med kronisk øjenbetændelse så går hun uden fluemaske om sommeren er det endnu værre end til dagligt, derfor vælger jeg at bruge mit eget....

Jeg kunne godt tage det med hjem hver gang, ja, men det er så besværligt, og det fylder og ikke altid lige nemt at komme frem efterskole med 3 poser hesteudstyr i bussen...

Grunden til jeg ville indføre det med måske en krone per gang de tager mit udstyr (og omvendt når jeg tager deres hvis det er sådan vi skal gøre det) er at de måske lader være halvdelen af gangene, eller i det mindste giver mig besked på det... Og lås på skabet er for mig ikke den bedste løsning, da jeg har det med at glemme nøgler smiley Pengene er ikke til at dække udgifterne, det må den der ødelægger det gøre, det har vi altid aftalt og holdt, men hvis man ikke ved hvem det er er det svært... Pengene kommer så til at gå til nyt udstyr når der engang er sparet sammen til et eller andet ekstra...

Håber det hjalp lidt mere med forståelse smiley

• #6   6. dec 2010 jeg synes du skal lave en ordning at alle skal betale lige meget om de har spurgt

og hvis de spørg så
    sig det er fordi da andre har taget uden at spørge

så skal du kun have dine ting der inde

det er måske lidt forkert at du havde det på en anden måde før

men nu laver jeg lige et eksembel

hvis du råber inde i klasse lokalet så må alle ud
    så vil alle andre være sure på dig
    og så må du have lært at man må ikke råbe inde i lokalet

det samme med at spørge
    hun spurte ikke så må alle betale

det samme gør man til fodbold
    hvis en ende af fodboldbanen er bølle artige
    så slutter kampen
    og alle også dem der kan opføre sig pænt
    har ikke mere og se på så derfor må gå hjem

• #7   6. dec 2010 det med at du glemmer nøgler, det er en fesen undskyldning...! Der findes hængelåse med en 4 cifret kode... og hvis man har problemer med at huske koder, kan man bruge sin fødselsdato smiley

• #8   6. dec 2010 så hav en lås på skabet og når de vil låne så skal de gå ind til stald ejer og få nøglen og betale i en bøtte

• #9   6. dec 2010 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 .

Det er selvfølgelig rigtigt nok smiley og ellers kan man jo have samme kode til mange ting

Men ville jo helst at man kan stole på hinanden i stalden at siger jeg noget, så holder de andre det! Jeg kan da godt se at hvis alle deres grimer på mystisk vis er i stykker på en gang, at de måske er nødt til at låne mine, men så giv besked!

• #10   6. dec 2010 jeg vil også sige et skab med lås. Det er heller ikke altid jeg har mine nøgler med, men i min hestejakke ligger min skabnøgle FAST. så det er aldrig noget problem.

Idéen med at tage penge, hm, jeg forstår det ikke helt. For mig lyder det til at du faktisk er lidt ligeglad med at de bruger udstyret, men nu ser du en chance for ihvertfald at tjene penge på det.

• #11   6. dec 2010 nej du kan ikke tillade dig at tage penge for det....

og andre kan ikke tillade sig at bruge dit udstyr med mindre end de har fået lov.

hvis ejeren af hestene syntes det ok det udstyr der tilgængeligt må det være sådan. at du så har nogle behov der ikke bliver dækket, med det udstyr der er, må være dit problem og så må du medbringe det udstyr du har brug for, så fremt det er ok med ejeren.

• #12   6. dec 2010 Hestegalleri's mirakel .

Sådan skulle den nu ikke forstås... Jeg har ikke noget imod de låner mit udstyr... hvis de spørger først! Eller bare holder den aftale at hvis de ikke kan klar sig uden, så er det staldejer, og KUN staldejer der bruger mine ting, så jeg ved hvem jeg skal have fat i hvis jeg finder for eksempel et ødelagt underlag i mit skab...
    Pengene er så små beløb at det kun var for at de måske kan lære at spørge først, ellers selv få fat i de ting de skal bruge, i stedet for bare at tage for givet at alt i stalden er til alle heste... Og når der engang er nok er det så "min" hest jeg skal bruge pengene på, og ikke til mig selv eller andre... Reglen kommer så også til at gælde mig selv, hvis jeg skulle få lyst til at låne deres udstyr, hvis det bliver vedtaget...

• #13   6. dec 2010 rikke blume N
    Vi har altid haft den aftale at jeg medbringer hvad jeg vil, og det kan sagtens blive liggende, og han skal nok sørge for at andre ikke bruger det... Det er også kun nu jeg har fundet ud af at han ikke kan holde det, eller måske bare helt glemmer det...

• #14   6. dec 2010 Jeg syntes ikke idéen er god, det er sådan noget der kun kan skabe problemer efter min mening. Lås dine ting inde, og drop undskyldninger med nøgler. Som der bliver nævn, så få en kodelås.

• #15   6. dec 2010 når nu folk ikke kan finde ud af at spørge først, hvordan vil du så administrere det med pengene? tror du selv på de betaler?

• #16   6. dec 2010 Rikke blume N

Jeg ville prøve at give det en chance... Jeg kan jo se på billeder, og på udstyrets plads i mit skab og andre steder ihvertfald nogen af de gange det har været brugt... og nu er ingen af dem gode til hverken at rense udstyr eller ryde op, så det er ret dynligt efter brug...

• #18   6. dec 2010 Biologist Victim

Jeg er den eneste der rider hende, så det er ikke noget problem... Det er mere det de bruger det til de andre, som ellers har fint nok udstyr

Kommentér på:
Kan man tillade sig det?

Annonce