{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.440 visninger | Oprettet:

Hurtigt! muse unge! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet 6 museunger nede i stalden.
Vi har lige fået gjort rent, så moren vil ikke komme igen.
Hvad skal jeg gøre?
Jeg har puttet dem ned i en kasse med spånerv og lidt hø, og har lagt dem et varmt sted.
De har ingen øjne, vi har prøvet at give dem mælk, men det forstod de ikke.
De kan lige kravle lidt!

Håber i vil svare!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtigt! muse unge!
  • #1   21. nov 2010 slå dem ihjel.. hvis i har flyttet dem og rørt ved dem vil moderen højstsansynlig ikke kendes ved dem og de vil dø af sult

• #2   21. nov 2010 I kan ikke ligge dem tilbage nu, så vil moderen ikke have dem, fordi
    i har rørt ved dem. Og så dør de.

Jeg ville ringe til dyrelægen i morgen og spørgere hvad man gør smiley

• #3   21. nov 2010 Er enig med Camilla, synes i skal ringe til dyrelægen med det samme,
    og spørgere hvad man gør.

Hvis i ikke gør det, synes jeg i skal dræbe dem, da de ellers dør.

• #4   21. nov 2010 afliv dem.. uanset hvad i gør kan i desværre ikke redde dem hvis moren har forladt dem, de vil kun lide en smertefuld langsom død hvis man begynder at prøve på at redde dem

• #5   21. nov 2010 giv dem til kattene. smiley
    Du kan ikke rede dem, det er umuligt.

• #6   21. nov 2010 Jeg har flasket to kuld museunger op, det ene kuld var ikke mere end 4-5 dage gamle.

Få fat i noget modermælkserstatning, det til mennesker kan sagtens bruges. Så fodrer du dem med en lille sprøjte, sæt en dråbe på munden af dem, så drikker de det. Når de bliver større og selv kan spise, så undgå for meget kontakt med dem, når de er store nok til at klare sig selv, kan du slippe dem fri smiley

Hvis du bor i københavn området, kan jeg godt komme og hente dem, hvis du synes det bliver for besværligt smiley

Alle har ret til en chance her i livet smiley

• #7   21. nov 2010 dræb dem

• #8   21. nov 2010 Vi fandt også engang en flok nyfødte museunger, dem aflivede vi, det ville være syndt, bare at lade dem ligge og dø af sult.

• #9   21. nov 2010 Nu har Veo været ude og hente dem smiley
    Det er jeg rigtig glad for! smiley

• #10   21. nov 2010 Nu har de alle fået mad, alle spiste godt på nær en, så håber på jeg kan få noget mere i den senere.. Så må vi bare krydse fingre for at de overlever smiley

• Thea P
    Thea P Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #11   11. jul 2020 Hej veo vi har fundet 4 museunger de ser ikke gamle ud vil tro 1 -2 dage. Hvor ofte skal de have mælke erstatning? Kan ikke få mig selv til at slå dem ihjel.

• #12   12. jul 2020 Hej Thea.

Hvilke skæbne "idømmer" du museungerne ved at forsøge på at flaske dem op?

Din hygiejne med flaske mælk skal være hysterisk omhyggelig, når de er så små. Nyfødte dyreunger, især de små arter, kan let få en nekrotiserende fascitis lignende tilstand i tarmen - dvs de forkerte bakterier kommer ind, trives i tarmen som "rådner" i stykker på timer.
    Du opdager det ved, at de pludselig holder op med at trives, maven svulmer op, på trods af at de faktisk fik flaske mælk ind. .
    Hos mennesker er smerterne fra lignende tilstande næsten umulige at dække, uanset hvor meget morfin patienten får.
    Og så dør man.
    Ungerne kan også få almindelige infektioner. Så dør de også, men nok med færre smerter.

Med andre ord.
    Det er for at beskytte de nyfødte unger at jeg siger - lad være. Bare afliv dem nu.
    Selvom du mener det godt: Oddsne for at du får succes med så små unger er meget små. Oddsne for at de dør er ret høje.
    Er museungerne kun få dage gamle er de nemme at aflive. Kan du ikke selv, så find en ven, der kan. Lad dem få ro fra starten.
    Og hvis du ikke selv kan, så vil mange hunde og katte gerne spise dem. Det går også meget hurtigt.

• Anne J
    Anne J Tilmeldt:
    mar 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #13   7. mar 2022 Jeg har fundet en musseunge veo, kan du komme og hente den, bor i København smiley

Kommentér på:
Hurtigt! muse unge!

Annonce