400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

jeg er en hysterisk avlsfanatisker jeg er en hysterisk avlsfanatisker

Det ved jeg godt jeg er... men jeg må dog ud med at jeg bliver noget skuffet når jeg ser annoncer fra hingste der tilbyder bedækning, uden nogen papirer eller nogen former for registerirng eller bedømmelse, ja lad os sige det som det er en hingst som på ingen måder har bevidst sit værd eller undersøgt af fagfolk, dette i sig selv kunnne man jo sagtens bare lade gå forbi for det er jo ikke mig der bestemmer hvad folk vil bruge på deres hopper og hvad de går efter når de søger hingst til deres hopper, men når man så læser at ejeren af annoncen kun er 14 er jeg nærmest ved at få mit hjerte galt i halsen, ikke fordi jeg skal bestemme hvor gammel man er for at have hingst eller tilbyde bedækning fra den, men jeg tænker sådan lidt hvor er forældrene i det her ?
Ville i som forældre tillade at jeres børn tilbød bedækninger fra deres heste / ponyer ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bugsering af motorcykel 1.660 kr.
  • Rodfræsning og tilpasning af træ 2.500 kr.
  • Montering af 3 personer sofa 700 kr.
  • Vende dørlås eller indsætte ny 899 kr.
  • Put a lamp 300 kr.
  • Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er en hysterisk avlsfanatisker
  • #1   11. nov 2010 Altså - havde jeg en hest, havde jeg da tilbudt dækning, gratis hvis den ikke havde papir smiley og hoppen var rask.

Der er SÅ mange som er ligeglad med om hingsten har papir eller ej smiley
    Jeg er en af dem der fortrækker heste uden papir, stamtavle osv.

• #2   11. nov 2010 Nu er jeg selv connemaraavler. Jeg sætter pris på, at der ligger en tilgængelig bedømmelse på hingsten, eller at den pågældende hingst har vist sit værd gennem sit afkom. Det er jo ikke altid bedømmelsen er til at komme til med udenlandske hingste desværre.
    Der ville heller ikke være meget ved avl hvis ikke ponyer blev registreret. Så ville det blive umuligt at følge en udvikling indenfor den enkelte race.
    Og arvelige fejl er væsentligt lettere at undgå når man har styr på avlen.

Havde jeg nu været gammel nok til at have et barn der var herinde, så måtte hun gerne have en bedækningsannonce oprettet herinde, men det ville i så tilfælde være på en renracet hingst, og det ville i sidste ende være mig den eventuelle hoppeejer skulle lave aftaler med.

Jeg har sådan set ikke noget imod blandinger af racer, vi har også selv et par stykker, men jeg ville nu aldrig selv bruge en hingst der ikke var registreret og bedømt på min hoppe.

Kommentér på:
jeg er en hysterisk avlsfanatisker

Annonce