12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.110
jeg er en hysterisk avlsfanatisker jeg er en hysterisk avlsfanatisker
Det ved jeg godt jeg er... men jeg må dog ud med at jeg bliver noget skuffet når jeg ser annoncer fra hingste der tilbyder bedækning, uden nogen papirer eller nogen former for registerirng eller bedømmelse, ja lad os sige det som det er en hingst som på ingen måder har bevidst sit værd eller undersøgt af fagfolk, dette i sig selv kunnne man jo sagtens bare lade gå forbi for det er jo ikke mig der bestemmer hvad folk vil bruge på deres hopper og hvad de går efter når de søger hingst til deres hopper, men når man så læser at ejeren af annoncen kun er 14 er jeg nærmest ved at få mit hjerte galt i halsen, ikke fordi jeg skal bestemme hvor gammel man er for at have hingst eller tilbyde bedækning fra den, men jeg tænker sådan lidt hvor er forældrene i det her ?
Ville i som forældre tillade at jeres børn tilbød bedækninger fra deres heste / ponyer ?
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.689
Der er SÅ mange som er ligeglad med om hingsten har papir eller ej
Jeg er en af dem der fortrækker heste uden papir, stamtavle osv.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.456
Der ville heller ikke være meget ved avl hvis ikke ponyer blev registreret. Så ville det blive umuligt at følge en udvikling indenfor den enkelte race.
Og arvelige fejl er væsentligt lettere at undgå når man har styr på avlen.
Havde jeg nu været gammel nok til at have et barn der var herinde, så måtte hun gerne have en bedækningsannonce oprettet herinde, men det ville i så tilfælde være på en renracet hingst, og det ville i sidste ende være mig den eventuelle hoppeejer skulle lave aftaler med.
Jeg har sådan set ikke noget imod blandinger af racer, vi har også selv et par stykker, men jeg ville nu aldrig selv bruge en hingst der ikke var registreret og bedømt på min hoppe.
jeg er en hysterisk avlsfanatisker