2.347 visninger
|
Oprettet:
Fjernelse af æggestokke/livmoder? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har fået fjernet æggestokkene eller evt. også livmoderen?
Jeg har det problem, at jeg ved mens tiden får for lavt blodtryk og bliver dårlig, ryster og nogle gange får ildebefindende/besvimer. Der er intet i mellem mine mens, så overvejer kraftigt at få fjernet æggestokkene så det stopper.
Hvordan foregår det, er det under lokalbedøvelse eller fuld bedøvelse?
Kan man gå efterfølgende og hvornår må man komme hjem?
Har læst at hvis livmoderen fjernes samtidig med, så går man i overgangsalderen, ved ikke om det er rigtigt.
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
mvh merete
nov 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 43
Mine erfaringer går på en bekendts oplevelse.
Hun havde samme gener, og fik fjernet livmoder og æggestokke.
Man er selvfølgelig i fuld narkose da det er et stort indgreb.
Jeg er ikke sikker på hvor længe hun var indlagt men op til 7 dage vil jeg tro. Efterfølgende havde hun meget ondt i maven. Bare det at lukke vinduet og køre bil var en udfordring. Med de gener hun havde tidligere har hun ikke fortrudt. Men det kan for nogen være en meget svær beslutning at tage.
Håber det hjalp
Mvh Julie.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
Både jeg og min søn bliver bange hver gang, da det minder om os min blodprop sidste år og det er ikke sjovt at blive mindet mere om end den lammelse jeg nu har. Jeg tror jeg er parat til næsten alt. Bare den menstration kommer væk.
Grundet min blodprop, må/vil jeg ikke tage p-piller mere og homonpiller er så godt som forbudt, da det kunne medføre en ny blodprop. Så en operation er jo så sidste udvej.
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Kan kun sige at min mor hurtigt var frisk igen og det ikke var så slem en omgang.
Kan godt forstå I er nervøse når du har haft blodprop. Men hvis du ellers passer på dig selv så sker det forhåbentligt ikke igen.
Har været på "bindholdet" i 36 år og stadig stabil HVER evige eneste måned. Så du vil have mange år endnu med det skidt :O(.
Hvad råder lægen til?
mvh merete
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.230
Der er masser af info om fjernelse af livmoder her: (inkl. indlæggelsens varighed)
(link fjernet)
aug 2007
Lægen siger ikke så meget, nu vil jeg lige se ugen an og fortsætter det kontakter jeg lægen igen. Havde 2 "anfald" sidste gang i mens tiden, første gang bare hvor jeg blev dårlig, svimmel og troede jeg havde fået en ny blodprop, 2 dage senere fald jeg blev jeg også dårlig (sad på toilettet og vågnede på gulvet (slog mig rimeligt på mit ben. Jeg var til læge begge gange og han vidste ikke hvorfor det skete (blodtryk var 49/80
Tanja:
Tak, så var det jo lige omvendt.
aug 2007
Hvad er "Bindholdet"?
Fjernelse af æggestokke/livmoder?