{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Arrrgh bumser, hvorfor??!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem alle mine teenageår ALDRIG haft bumser, tror jeg kan tælle dem på én hånd, men så her for et halvt år siden begyndte de er poppe frem i min pande og lidt på kinder og næse.
Jeg er vegetar, min daglige kost kan se ca sådan her ud: 10 stykker frugt/grønt, 2 rugbrødsmadder med tomat, kartoffel eller vegemite på og grøntsagssuppe til aftensmad. Det er sådan det jeg spiser mest i hvert fald, selvfølgelig variere min aftensmad. Men det er godt nok ikke meget fedt eller sukker jeg indtager.
Jeg vasker mit ansigt i koldt vand hver morgen og jeg forstår det simpelthen bare ikke.
Jeg har en "sygdom" som hedder PCO som er en hormonforstyrrelse, som selvfølgeligt kan medføre bumser, men har bare læst mig frem til at mn kan undgå dem hvis bare man passer på, og det vil jeg da påstå at jeg gør? smiley
Råd søges, anyone?? Jeg er helsefreak og vil helst ikke smøre diverse cremer og gel i ansigtet, men er efterhånden villig til at prøve alt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arrrgh bumser, hvorfor??!!
  • #2   3. nov 2010
    Undgå at drikke for meget mælk/spise for mange mælkeprodukter.
    Hvis du sveder så lad være med at have håret ned i panden fx. eller nakken - sæt det op! Bumser dukker også tit op der hvor man sveder under håret.

    Er du i dårligt humør eller stresset kan det også komme.


  • #3   3. nov 2010 jeg kender det bestemt godt, jeg har også været så heldig ikke at have bumser nogensinde lige indtil der min hage en dag gjorde p*sse ondt og jeg kunne mærke en klump under huden, først troede jeg at jeg var syg indtil min kæreste genkendte det og fortalte mig at det var en kæmpe kolloenorm bums der var på vej... hvorfor spørger jeg bare opgivene ?

  • #4   3. nov 2010 Jeg indtager ingen mælkeprodukter overhovedet og sveder meget sjældent. Det er meget irriterende, synes bare jeg gør alt for at slippe af med dem, men intet hjælper. Bliver desværre nok nødt til at ty til en eller andne creme.

    Fæhesten: Hehe ja kunne de så ikke bare have været der da man var teenager, hvor alle andre alligevel også rendte rundt med bumser i hele ansigtet, og så var det overstået. HVORFOR nu??


  • #5   3. nov 2010 Simone: lige præcis

  • #6   3. nov 2010 jeg har set et sted at mælk trækker noget af det fedt man spiser med ud igen

    og så har bumser ikke noget med fedt og gøre det har noget med kroppen
    så det vil sige at
    fx hvis ens lever er dårlig så har man bumser på hagen fx


  • #7   3. nov 2010 Jeg lider selv af PCO, og har faktisk ikke de store problemer med bumser, MEDMINDRE jeg ikke bruger min p-ring/p-piller, andet.
    Jeg har altid rimelig pæn hud, og ingen bumser, men jeg bluser op med det samme, med rødlige plamager, bumser osv så snart jeg har gået en mdr, uden....

    Jeg ved ikke om du er blevet anbefalet hormonpræparat som p-piller. osv, men det er ofte det som sætter balance i hormonerne når man har PCO, og det gør det i hvertfald meget nemmere for mig at holde sådan noget som bumser og andre ting nede...


  • #8   3. nov 2010 Camilla: TAK for dit indlæg, nu giver alting meget mere mening. Bumserne kom da jeg holdte pause fra mine p piller og er begyndt igen for 2 uger siden og rent faktisk er min hud blevet en smule bedre. Så jeg vil håbe på at det bliver bedre smiley

  • #9   3. nov 2010 Et godt middel til hurtigt rens/hel er håndsprit.
    mvh merete


  • #11   3. nov 2010 koldt vand lukker dine porer.. måske skulle du købe nogle rigtige renseprodukter og begynde at rense din hud 1-2 gange om dagen. der er mange der ikke tænker over det/ikke gider, men det giver oftest meget flotte resultater (o:

  • #12   3. nov 2010 Tror jeg prøver den med håndsprit lige nu og her og så håber jeg på at mine p piller kan rette op på det igen smiley

  • #13   3. nov 2010 Du skriver, at du ikke er så meget for div. cremer, men jeg har altså en helt fantastisk creme.
    Jeg havde ufattelig mange bumser for ca. 6 måneder siden, men efter jeg brugte den her creme, bare én gang om dagen, så er de næsten helt væk. Der er dog stadig nogle hudorme, men selve bumserne er helt væk.
    Cremen hedder Basiron Wash, og man kan så købe den i 5 eller 10 % (jeg bruger 5% og det er klart nok). Den er en smule skrap for huden, så jeg vil råde dig/jer til at bruge en mild creme efter det er tørret.

    Det kan købes på apoteket alle steder, tror jeg nok? (-:
    Men det er skide godt, kan klart anbefale det..


  • #15   4. nov 2010 Simone, jeg ville lade være med at gøre for meget for huden, andet end sørge for at rense den, og bruge nogle ordentlige produkter. Håndsprit lyder kraftigt, og jeg ville være bange for at irritere mere end det gavner.

    Jeg ville bare lade dine hormoner falde på plads, det kommer rimelig hurtigt skal du se smiley Sørg også for at få en masse frisk luft, og brug en fugtighedscreme dagligt, som passer til DIN hudtype. -Det er vigtigt.!


  • #16   4. nov 2010 Camilla: tusind tak, jeg tror faktisk også at det begynder at gå i orden, for det er faktisk blevet bedre smiley

  • #17   4. nov 2010 det lyder godt smiley

Kommentér på:
Arrrgh bumser, hvorfor??!!

Annonce