737 visninger
|
Oprettet:
Krikken ( nu som ponyejer )
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ufaglært blomsterarbejder? {{forumTopicSubject}}
Jeg arbejder lige pt. i en blomsterforretning - Kvicklys blomsterafdeling som ungarbejder, som jeg har fundet ud af der kun findes 2-3 af i Danmark.
Men jeg tænkte på om det var muligt at arbejde i en blomsterforretning efter man blev 18år og ikke er ungarbejder mere. Eller om de kun vil have dem over 18år der er uddannede blomsterdekoratøre?
Syntes nemlig det er super dejligt at arbejde der og kan godt lide blandingen af det praktiske og kundekontakt.
Men ville gerne høre dine erfaringer med at du evt. er ufaglært men alligevel arbejder med blomster på den ene eller anden måde?
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 252 Svar: 1.639
Jeg arbejde sammen med en i en stald engang som havde gjordt det, og min mor har arbejdet i 3 blomster forretninger og hun er oss ufaglært (:
jan 2009
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 96
Jeg har min egen blomsterbutik ...og er faktisk ikke udlært men jeg startede som ung i arbejde ( hed det dengang ) ved en blomsterbutik og blev der i 16 år før jeg skulle ud og søge mit første job i en anden butik så der havde jeg ligesom en hel del erfaring at byde på
Ja og idag er jeg så selvstændig på 8 år ...jeg har faktisk en dame ansat som ikke er udlært og ikke havde den store erfaring da jeg ansatte hende for 1 ½ år siden og hun er nok den medarbejder jeg har været mest glad for .-)
Så det er ikke umuligt men tror desværre heller ikke at jobs som ufaglært hænger på træerne !
Håber du kan bruge det til noget
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det kan bruges til noget
Ved nemlig at det er svært at få en læreplads, især hvis man bor i en by med ikke så mange blomsterforretninger - tror der er 5 her i byen.
Vi har en der er under uddannelse i forretningen og der siger mig ikke super meget det hun render og laver ang. sin uddannelse.
Hun er også selv ved at køre lidt træt i alt den nørden i det istedet for det bare er blomster og lave buketter mm.
Ufaglært blomsterarbejder?