{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
199 visninger | Oprettet:

ANDRES HUNDE PÅ MIN GRUND! {{forumTopicSubject}}

Nu skal I lige høre.. Jeg har et stort problem. Vi bor inde i skoven på en gård med heste, katte og en hund. Vi har naboer længere væk og en jæger hytte. Men her kommer problemmet: Jægerne har ikke styr på deres hunde. Der er to labradore hunde som løb ned til os. Den ene gang skulle jeg ned på min hestes fold så jeg dem. De løb rundt på folden sammen med hestene. De løb ikke efter mine heste men de stod lige så truende og gloede. Jeg blev selvfølgelig forskrækket men gennede dem væk. Det er sket op til flere gange men da vi talte med ejerne (jægerne) så har de fået lidt mere styr på dem. Nu er det så mine naboer som ikke har styr på deres hunde. Det er også to labradore. De kommer og skrammer vores katte væk (PÅ VORES GRUND) og løber rundt i vores have osv. Det er sket op til flere gange og vi er ved at være MEGET trætte af det. Vi har talt med naboerne men der skete ikke så meget.

Hvad syntes I så om dette?

Hvem har ansvaret hvis de nu kommer på vores grund og løber efter mine heste, og hestene så giver dem et ordenligt los? - det skal lige siges at vi har travheste som kan sparke hårdt!

Er det ok at skyde hundende hvis de angriber mine heste for.eks?

Hvad ville I gøre?

Kh Patricia.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ANDRES HUNDE PÅ MIN GRUND!
  • #1   23. apr 2006 ps naboerne (ejeren) gav os lov til at skyde deres hund hvis de kom igen.

Det skal også lige siges at vi altid selv har kontrol over vores hund og ved hvor den er.

• #2   23. apr 2006 Polititilhold, det er det eneste og gøre!

• #3   23. apr 2006 hvis jeres heste kommer til skade, pga. naboernes hunde, så er det da naboerne der står med alle udgifterne, da det er dem der ikk kan styre deres hunde.

sig til jeres naboer at hvis i ser deres hunde en gang til, så smider i dem enten på en hundepension, eller dyrhandel, eller også så bye bye small dogs,...

self. skal man oss passe på med at gøre det hvis man er gode venner med naboerne, men når de selv har sagt at i godt må skyde dem....

måske skulle i forklare dem, at selvom i må skyde dem, så er det stadig væk DEM der skal betale udgiftrene, hvis hundene på nogen måde laver skade på jeres heste, og der skal bruges dyrlæge eller købes dyrt ind..

• #4   23. apr 2006 syns på ingen måde i skal skyde hundene, når de andgriber hesten, da i let kan komme til at ramme jeres egen heste, og så er det jo jer der står med udgifterne.

derimod, så få fat på hundene, og så kan i jo diskutere lidt derhjemme, om i måske vil sætte dem til salg eller hva i nu vil gøre ved dem...

• #5   23. apr 2006 men ja, efter de har angribet jeres heste, men sikre jer at i har dem holdt helt stille inden i skyder...
    og evt. optag det på video ( altså når hundene jagter jeres heste), så hvis jeres naboer, kommer med søforklaringer om at deres hunde ihvert fald aldrig kunne finde på at angribe heste, så har i ligesom et bevis...

• #6   23. apr 2006 faktisk så har de intet halsbånd! og når dens ejer skal tage fat i den så tager de fat i ørene eller halen! ! - mega synd........

men tak for alle de gode indlæg.. selvfølgelig så ville vi jo ikke skyde efter dem hvis de var tæt på hestene - fordi så kunne man jo komme til at ramme hestene jo...

• #7   23. apr 2006 men ellers, send dem på en hundekenel, der ligger vidst en tæt på silkeborg (er ikk sikker på det er en kennel), og kender en der arbejder der, og der bliver gået ture med hundene..

• #8   23. apr 2006 okaaay.. Mange tak!!!

Kommentér på:
ANDRES HUNDE PÅ MIN GRUND!

Annonce