ANDRES HUNDE PÅ MIN GRUND! {{forumTopicSubject}}
Nu skal I lige høre.. Jeg har et stort problem. Vi bor inde i skoven på en gård med heste, katte og en hund. Vi har naboer længere væk og en jæger hytte. Men her kommer problemmet: Jægerne har ikke styr på deres hunde. Der er to labradore hunde som løb ned til os. Den ene gang skulle jeg ned på min hestes fold så jeg dem. De løb rundt på folden sammen med hestene. De løb ikke efter mine heste men de stod lige så truende og gloede. Jeg blev selvfølgelig forskrækket men gennede dem væk. Det er sket op til flere gange men da vi talte med ejerne (jægerne) så har de fået lidt mere styr på dem. Nu er det så mine naboer som ikke har styr på deres hunde. Det er også to labradore. De kommer og skrammer vores katte væk (PÅ VORES GRUND) og løber rundt i vores have osv. Det er sket op til flere gange og vi er ved at være MEGET trætte af det. Vi har talt med naboerne men der skete ikke så meget.
Hvad syntes I så om dette?
Hvem har ansvaret hvis de nu kommer på vores grund og løber efter mine heste, og hestene så giver dem et ordenligt los? - det skal lige siges at vi har travheste som kan sparke hårdt!
Er det ok at skyde hundende hvis de angriber mine heste for.eks?
Hvad ville I gøre?
Kh Patricia.
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 116 Svar: 643
Det skal også lige siges at vi altid selv har kontrol over vores hund og ved hvor den er.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
sig til jeres naboer at hvis i ser deres hunde en gang til, så smider i dem enten på en hundepension, eller dyrhandel, eller også så bye bye small dogs,...
self. skal man oss passe på med at gøre det hvis man er gode venner med naboerne, men når de selv har sagt at i godt må skyde dem....
måske skulle i forklare dem, at selvom i må skyde dem, så er det stadig væk DEM der skal betale udgiftrene, hvis hundene på nogen måde laver skade på jeres heste, og der skal bruges dyrlæge eller købes dyrt ind..
jan 2006
derimod, så få fat på hundene, og så kan i jo diskutere lidt derhjemme, om i måske vil sætte dem til salg eller hva i nu vil gøre ved dem...
jan 2006
og evt. optag det på video ( altså når hundene jagter jeres heste), så hvis jeres naboer, kommer med søforklaringer om at deres hunde ihvert fald aldrig kunne finde på at angribe heste, så har i ligesom et bevis...
mar 2006
men tak for alle de gode indlæg.. selvfølgelig så ville vi jo ikke skyde efter dem hvis de var tæt på hestene - fordi så kunne man jo komme til at ramme hestene jo...
jan 2006
mar 2006
ANDRES HUNDE PÅ MIN GRUND!