GUD hvor træls! :( Skadet hest(e) {{forumTopicSubject}}
årg gud !
Nu er jeg godt nok træt af at have skadet heste
Min låne hest Footloose fik for 2½ månede siden konstateret en seneskade, desværre. Og nu står han så i løstdrift hos ejers far, desværre har Footloose så i sidste uge været oppe og slås med noget hegn, og fået sig en masse små skrammer, men det kan man jo ik gøre meget ved. Så blir jeg så ringet op idag, og tosse hesten har så desværre også fået sig en hovbyld, men en lille en af slagsen.
Rigtigt surt, men håber snart han bliver frisk!
Nå, men min hoppe Tarana blev sparket i sidste uge, og fík en flænge på bagbenet, og dr. dyr sagde så at jeg bare skulle vaske og vaske, og sørge for at det var rent og pænt. Desværre er det stadig hævet og grimt ØV! og så bliver jeg lige ringet op, 2 timer efter jeg har været ude hos hende, og får afvide at hun står og skraber og prøver at ligge sig ned i boksen! - så skynder jeg mig derud, heldigvis tror jeg bare at det var lidt luft i maven, eller sådan, da hun har det fint nu.. Men er godt nok træt af skadet heste! Puha..
hvad med jer? ..
dec 2006
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 420
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
I stedet så skyld det godt rent med alm vand, og "vask" det så derefter med klorhexidin grundigt, så du er sikker på at de har vasket det hele med det.. til slut, smør lidt salve på.. Så vil der formentlig være en pæn skorpe der dagen efter..
Jeg gør altid sådan, og bruger aldrig sæbespåner, og jeg siger dig, det er som at se mirakler ske.. det er vildt hvor hurtigt klorhexidin ordner et betændt sår.
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
Janni - Jeg bruger ikke sæbespåner Det kunne jeg ikke finde på, bruger noget der hedder Mediskrub som er renser og fjerner bakterier, og så smørrer jeg det med bluehorse sårsalve, håber på at det snart bliver bedre!
dec 2006
både optrådte koder på flere cm, store flænger på ben osv
dec 2006
GUD hvor træls! :( Skadet hest(e)