{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

GUD hvor træls! :( Skadet hest(e) {{forumTopicSubject}}

årg gud !
Nu er jeg godt nok træt af at have skadet heste smiley

Min låne hest Footloose fik for 2½ månede siden konstateret en seneskade, desværre. Og nu står han så i løstdrift hos ejers far, desværre har Footloose så i sidste uge været oppe og slås med noget hegn, og fået sig en masse små skrammer, men det kan man jo ik gøre meget ved. Så blir jeg så ringet op idag, og tosse hesten har så desværre også fået sig en hovbyld, men en lille en af slagsen.
Rigtigt surt, men håber snart han bliver frisk!

Nå, men min hoppe Tarana blev sparket i sidste uge, og fík en flænge på bagbenet, og dr. dyr sagde så at jeg bare skulle vaske og vaske, og sørge for at det var rent og pænt. Desværre er det stadig hævet og grimt smiley ØV! og så bliver jeg lige ringet op, 2 timer efter jeg har været ude hos hende, og får afvide at hun står og skraber og prøver at ligge sig ned i boksen! - så skynder jeg mig derud, heldigvis tror jeg bare at det var lidt luft i maven, eller sådan, da hun har det fint nu.. Men er godt nok træt af skadet heste! smiley Puha..
hvad med jer? ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GUD hvor træls! :( Skadet hest(e)
  • #1   16. sep 2010 Øv ja det er bare surt, håber at de snart kommer ovenpå igen...

• #2   16. sep 2010 når du vakser hendes lår, så lad være med at bruge sæbespåner, hvis du gør det.. Jeg ved godt at dyrlægen formentlig har sagt sæbespåner, men det er altså virkelig ikke særlig smart medmindre der decideret sidder jord..

I stedet så skyld det godt rent med alm vand, og "vask" det så derefter med klorhexidin grundigt, så du er sikker på at de har vasket det hele med det.. til slut, smør lidt salve på.. Så vil der formentlig være en pæn skorpe der dagen efter..

Jeg gør altid sådan, og bruger aldrig sæbespåner, og jeg siger dig, det er som at se mirakler ske.. det er vildt hvor hurtigt klorhexidin ordner et betændt sår.

• #3   16. sep 2010 malene - tusinde tak smiley

Janni - Jeg bruger ikke sæbespåner smiley Det kunne jeg ikke finde på, bruger noget der hedder Mediskrub som er renser og fjerner bakterier, og så smørrer jeg det med bluehorse sårsalve, håber på at det snart bliver bedre! smiley

• #4   16. sep 2010 jeg synes nu du skal tage at prøve det jeg har skrevet, det er virkelig effektivt.. jeg har endnu ikke prøvet noget, der var bedre end dette og jeg har efterhånden ordnet en del skader..

både optrådte koder på flere cm, store flænger på ben osv

• #5   16. sep 2010 og så i stedet for blue hors, så ville jeg købe alm kopattesalve eller helosan.. så betaler man heller ikke ekstra pga mærkevarer

Kommentér på:
GUD hvor træls! :( Skadet hest(e)

Annonce