Hvad skal jeg gøre ? Flytte ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Bliver nød til og have noget vejledning.
Jeg er næsten gået helt død i ridningen grundet så mange problemer med helbred osv. Men ud over det, mangler jeg nu motivation til ridningen. Sidder i dag og enlig gerne vil ud og ride, men alligevl har jeg simpelthen ikke lyst, og vil ikke lave en dårlig tur ud af det.
Men sagen er den, at jeg faktisk er blevet ensom.
Jeg er glad for stedet og har stået der i 1 år. Men jeg har altid været vant til og stå på et ridecenter hvor der også var rideskole også, altså masser af mennesker.
Jeg har været rigtig glad for at stå der hvor jeg er nu, men jeg er den eneste opstalder og har været det de sidste mange måneder. Synes simelthen at det er ensomt. Jeg har ingen og ride med, ingen og snakke med osv. Den eneste der er og snakke med, er ejeren der engang i mellem lige kommer ud for at snakke lidt.
De er super søde og der er intet galt med stedet, ud over at det er lidt dyrt iforhold til, hvad man får, men det har jeg set ud over, da jeg har været glad for at være der.
Men synes bare, at min motivation er helt død lige nu. Orker slet ikke og tage ud og ride, for det er jo bare det samme hver dag
Henter hesten, striler alene, sadler op alene, ridder alene, salder af alene og tager hjem igen
Synes bare det er lidt ensomt. Men er jo også glad for stedet.
Hvad skal jeg gøre ? Rent ud sagt får jeg ikke redet meget for tiden, for orker det næsten ikke.
hjælp
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Kan der komme flere opstaldere? Så kan du evt få nogle veninder til at komme med deres heste, eller lave nogle annoncer og udbyde stalden. Og være helt ærlig og skrive hvilken slags stald du ønsker. Om det skal være en konkurrencestald eller hyggestald.
Hvis ikke du kan nogle af disse, ja så tror jeg at jeg ville flytte. Der er ikke noget værre end altid og være alene i stalden. Selvom det er hesten du kommer der for sq bliver det altså kedeligt i længden!
Held og lykke
jul 2006
Følger: 85 Følgere: 73 Heste: 12 Emner: 50 Svar: 168
Hvis det er fordi du syns det bliver for meget Rutine, så prøv noget andet fx. gå en tur med hesten I stedet, eller andet. Kan kun være mit forslag,
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
I forvejen er jeg hjemmegående grundet sygemeldt. Så jeg føler mig bare virkelig ensom hver dag, hele dagen for ikke nok med at jeg er alene herhjemme, så er jeg det også ved hesten
Laver rigtig meget forskelligt med min hest. Lige nu ridder vi bidløst lidt. og går ture med shetterne som står samme sted.
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Kender det selv det med at man er alene hele tiden.. Vi har hestene hjemme, men kun mig der rider.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Jeg stod også et sted hvor der kun var mig og en anden opstalder som jeg aldrig snakkede med. Og jeg gik helt i stå med min ridning..
Nu har jeg flyttet hesten på rideskole og er allerede meget mere glad for at komme i stalden. Jeg kan mærke hvor meget jeg har savnet venskaberne, klubsammenholdet, alle de nye mennesker og ja selv de sure opgaver som man må løfte i fællesskab.
Så mit råd ville være at du skal finde et andet sted til din hest hvor du er mere tilpas med at komme.
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Men det er også bare svært, når jeg enlig er glad nok for stedet, men bare er frygtelig ensom
Kan godt være lidt genert af mig til tider, men når jeg først kender nogen, er der intet. Er bare ked af, hvis det ikke duer et nyt sted Men det duer jo heller ikke, at sidde og være ked af det nu og ikke kan tage ud og ride, selvom det er det, at jeg aller helst vil, enlig.
For 2 år siden flyttede jeg et andet sted hen, og det gik bare slet ikke. 3 dage i træk kom jeg hjem og var ked af det. De var bare rigtig trælse dem jeg avr flyttet ud til, og flyttede mine heste efter en uge. Er jo altid bare ked af, at det kommer til og ske igen
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
stod opstaldet et sted i lige knap et år, hvor jeg ALTID var alene, og til sidst blev det altså bare for trist og ensomt, selvom jeg godt kan lide at være alene med min hest - men alligevel mangler der bare noget til at trække én i stalden..
vi er lige rykket ud på en rideskole, og jeg er også allerede meget mere glad for at komme derud
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Tror det er den rigtige beslutning, så længe man kan finde et sted der passer til det man også ønsker til sin hest.
Men det kan jo også i princippet være farligt at være alene med hestene altid, for hvis der så skulle se noget, så er der måske ingen der opdager det.. Det er også en god grund til at flytte synes jeg
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Synes helt klart du skal flytte, du ville selv få meget mere ud af det, have nogen at ride med også !
.. og ja, som Karina er jeg helt modsat af dig (trådstarter) jeg elsker at være alene, og hygge med hesten og ride.. men selvfølgelig er det hyggeligt når det er nogen i stalden
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det passer mig fint at jeg ude ved Maja har en ridebane for mig selv og sjældent møder nogle ryttere når jeg rider... Og at jeg også har stalden for mig selv.
I stalden står 5 heste - alle ejers ejne og kun hende og jeg kommer i stalden, passer mig fint!
Men er man socialt anlagt skal man da et sted hen hvor der er mennesker...
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 217
Hvad skal jeg gøre ? Flytte ?